3,5 mnd baby og amming

Honeybee

Flørter med forumet
Plutselig er baby snart 3,5 månader. Eg ammer framleis annakvar time døgnet rundt, kan fort bli oftere også:bored: Eg begynner å bli sliten av lite samanhengande timar med søvn. Eg håpte iallfall at nettene skulle bli betre ved ca. 3 månader. Er det framleis håp trur de? Kva erfaring har dykk som har amma like ofte?

Han legger veldig godt på seg og har mange tunge tissebleier. Men likevel tenker eg om eg faktisk har for lite melk, at det er difor han vil ha mat så ofte. Siden me kun får til å amme liggende, så er det ikkje så kjekt å planlegge ting/besøk osv. når den amminga er så hyppig.
 
Om han legger godt på seg, har du nok ikke for lite melk.

Babyer er like ulike i spisemønsteret som oss voksne. Noen liker mange, små måltider, andre liker få, store måltider. Det kan være plenty av melk hos deg, men han foretrekker rett og slett å småspise ofte.

Har man små pupper, har man også mindre lagringskapasitet, og da kan man risikere å måtte amme oftere enn om man har store pupper, og kan lagre mye melk om gangen.
 
Noen bare spiser så ofte. Min svigerinne fikk tvillinger og de har forskjellig spisrmønster. Ser veldig forskjell når det blir to som er eksagt like gamle. Men alle mine 3 har vært forskjellige. For å avlaste så kan du begynne med grøt og frukt fra 4 mnd. Nr 2 her begynte med grøt tidligere men det var fordi han var blodfattig og vi ville få opp tallene fort. Han hadde da vært blodfattig i 1.5 mnd. Så han var 3.5 mnd ved start av grøt.
 
Noen bare spiser så ofte. Min svigerinne fikk tvillinger og de har forskjellig spisrmønster. Ser veldig forskjell når det blir to som er eksagt like gamle. Men alle mine 3 har vært forskjellige. For å avlaste så kan du begynne med grøt og frukt fra 4 mnd. Nr 2 her begynte med grøt tidligere men det var fordi han var blodfattig og vi ville få opp tallene fort. Han hadde da vært blodfattig i 1.5 mnd. Så han var 3.5 mnd ved start av grøt.

Ser veldig fram til eg kan begynne med litt graut/anna mos. Teller dager:joyful:
 
Back
Topp