3,5åring vil ikke i barnehagen

Bare forklar til de ansatte/pedagogene hvordan dere har det hjemme, og hva barnet deres har fortalt om de andre ungene slik at de kan holde et ekstra øye med jenta deres.

Ikke greit når barnet ikke vil i barnehagen. :/ Her har jenta vår skreket hver dag vi har levert henne, men vi tror det er en reaksjon på at hun skal bli storesøster og ikke vet hva det går ut på eller hvor hennes plass er midt i det. (Hun blir 3 år i mars)

vet ikke helt, men har hun en egen kontakt person/ansatt i barnehagen?
her er det slik at hver ansatt er kontaktperson for 4-5 unger hver.
ville nok hatt en samtale med denne personen og spurt hvordan de mener det går i barnehagen med ungen. også etter å ha hørt deres syn på det, kan du jo legge frem hvordan dere opplever det i forhold til hva ungen sier.
men er vanskelig det her. må bare begynne i en ende og prøve å nøste opp i det.
er ikke noe godt når de små ikke trives i barnehage.

Hun skal bli storesøster øyeblikk også. Men føler liksom ikke det er noen sammenheng i forhold til reaksjonen på dette med bhg...
Ba om samtale med kontaktperson på mandag.
Men idag hentet mamma henne og hun fortalte at ongen satt alene i sandkassen og fortalte at hun ventet på en av de guttene hun har sagt har vært stygg med henne for de hadde lekt idag og hatt det kjekt. Men skal likevel høre med bhg hva de ser og om de kan følge mer med på de jeg vet det gjelder og om det kan gjelde andre også.

Hjemme er det liksom. Med en gang vi kommer inn døra klikker ungen for alt. Kler av seg alle klærne nekter middag hyler og skriker kaster leker og er helt umulig slik har det vært de to siste ukene.
Googla litt og leste at utragerende oppførsel hjemme kan ha sammenheng med misstrivsel i bhg

Da håper jeg møtet vil være hjelpsomt, og at dere finner ut hva som gjør til at hun oppfører seg på den måten.

Jeg hadde nok tatt det opp med barnehagen, om jeg hadde opplevd dette med mitt barn. Håper det hjelper med møte med de ansatte i barnehagen og at de kanskje kan observere og se litt etter jenta di om hvordan hun har det og sånn :)

Hva i alle dager? Har jobbet noen år i barnehage selv, og når det har vært tilfeller der barn har vært slemme med hverandre så har vi fortalt det til foreldrene til begge parter.

Det skal ikke være slik at barnet selv kommer hjem og forteller at andre barn har vært stygge mot han/henne.
Og når det har gått så langt som at hun er blitt spyttet på så vil jeg tro at en av de ansatte ville fått det med seg altså. ?

Jeg ville tatt kontakt med den ansatte som har henne under seg, og først og fremst spurt om hvorfor dere ikke har fått beskjed om hendelsene, og fortelle dem hva jenta selv har fortalt, og hvordan hun reagerer på hendelsene.

Barnet skal føle seg trygg i barnehagen, og om ståa er slik så burde de ansatte følge opp saken og iverksette tiltak for at jenta skal føle seg trygg på å dra i barnehagen igjen.

De var klar over hva som hadde skjedd, men ikke hvor påvirket ungen min har blitt. De syns jo absolutt ikke det var noe greit at hendelsene har ført til at det er vanskelig å legge henne for hun vet det et bhg når hun våkner, og at jeg må lokke henne med all slags for å henne i bilen om morgenen osv. De trodde det kunne være sjalusi blandt guttene som er ufine. Han ene og jenta mi har lekt kjempefint siden de ble kjent, så jeg synes jo det var ekstra rart at han er slem, men de trodde han begynte å kaste sand osv når mi begynte å være med en annen... er visst tre gutter det et snakk om, han ene påvirker henne mest. De skulle følge med følge opp saken, så får vi se. Jenta mi er flink å si i fra men nå spør jeg hver om hvordan hun har hatt det hva hun har gjort og om noen har vært slemme og tar det derfra.

De var klar over hva som hadde skjedd, men ikke hvor påvirket ungen min har blitt. De syns jo absolutt ikke det var noe greit at hendelsene har ført til at det er vanskelig å legge henne for hun vet det et bhg når hun våkner, og at jeg må lokke henne med all slags for å henne i bilen om morgenen osv. De trodde det kunne være sjalusi blandt guttene som er ufine. Han ene og jenta mi har lekt kjempefint siden de ble kjent, så jeg synes jo det var ekstra rart at han er slem, men de trodde han begynte å kaste sand osv når mi begynte å være med en annen... er visst tre gutter det et snakk om, han ene påvirker henne mest. De skulle følge med følge opp saken, så får vi se. Jenta mi er flink å si i fra men nå spør jeg hver om hvordan hun har hatt det hva hun har gjort og om noen har vært slemme og tar det derfra.

Når de var klar over situasjon burde de ha sagt noe. Vi forteller alt til foreldrene så de vet hvorfor barne kanskje er litt mer sliten eller lei på ettermiddagen.

Off topic men hvordan sletter jeg innlegg fra appen?

Jeg har alltid sagt det med en gang og det har løst seg relativt fort, de har begynt med å observere med en gang og ha samtaler med han samtidig som jeg hadde hjemme. Nå er personen som var slem og sønnen min blitt venner igjen etter kort tid :)

Back
Topp