<3<3PRESENTASJONTRÅD FOR JUNI DAMENE<3<3

Navn:Veronica W
Alder: 26

Yrke: Kjemiker
Hobby: Trene, familie, venner, mat
Sivilstatus: Gift i 1 1/2 år
Hvor lenge har dere vært i lag: 9 år

Barn fra før: Ingen
Prøvehistorie: Spiren satt i prøveperiode 11. Første måned med akupunktur og diverse urter. Lov å prøve :)

Termin: 12.juni
Tanker om svangerskapet: Masse tanker. Gleder meg masse, og sluker alt av informasjon jeg kommer over.
Annet: Spent på om det blir jente eller gutt. Får vite 10.januar håper jeg:)

Navn: Kjersti
Alder: 23
Yrke:
Hobby: Hunder/hundeutstilling, interiør, trene, venner.
Sivilstatus: Samboer
Hvor lenge har dere vært i lag: 2,5 år
Barn fra før: Nei
Prøvehistorie: Prøvd i litt over et år.
Termin: 16 juni
Tanker om svangerskapet: Mange tanker om alt mulig, alt forandrer seg jo med en liten en i hus ;)
Annet:

Jeg mener da å huske at jeg har skrevet dette før, men finner det ikke... Skriver derfor på nytt :)

Navn: Ingeri
Yrke: Sykepleier
Hobby: Strikking
Sivilstatus: Forlovet
Hvor lenge har dere vært i lag: ca 1,5 år.
Barn fra før: nei
Prøvehistorie: satt på 4. pp :)
Termin: 26.juni
Tanker om svangerskapet: Er veldig glad for å være gravid! :) Er veldig spent om det er gutt eller jente. :)
Annet:

Navn: Sandra Johannessen
Alder: 24år
Yrke: Barne og ungdomsarbeider / Barnehage
Hobby: Håndball
Hvor lenge har dere vært i lag: 9 år
Barn fra før: 1 gutt på 2.5år
Prøvehistorie: Med første tok det 6 mnd fra jeg sluttet på p-pillen tul jeg var blitt gravid. 3 mnd fra jeg tok ut spiralen til jeg var gravid nå med andre:)
Termin: 01.06-2013
Tanker om svangerskapet: Helt anderledes enn med første man. Har vært mye kvalm, vondt i hode og ryggen. Gleder meg masse til å se prinsessen:)
Annet:

Navn: Marita
Yrke: er ferdig utdannet allmennlærer om 5 mnd :-D Sivilstatus: samboer
Hvor lenge har dere vært i lag: 3 år
Barn fra før: dette blir det første lille gull
Prøvehistorie: ingen, det sjekke fort :-)
Termin: 21. juni 2013
Tanker om svangerskapet: gleder meg så mye at har nesten ikke ord. Er stort sett det eneste jeg tenker på, og kunne snakket om det hele tiden om jeg kunne :-) håper de neste 5 mnd fyker avgårde så lillegull kommer ut til oss snart.
Annet: spenningen og gleden med vidunderet er nesten uutholdelig!

Navn: Rebekka D. F
Alder: 25
Yrke: Pedagogisk Leder
Hobby: Shopping
Hvor lenge har dere vært i lag: 5 år
Barn fra før: 1
Termin: 23 Juni 13
Tanker om svangerskapet: Jeg koser meg veldig med datteren min 1,5 år og gleder meg til å bli mamma til nok et lite gull til sommeren :)
Annet: Dere kan følge meg og graviditeten gjennom min blogg: http://rebekkafylling.com

Navn: BabyBraa
Alder: 25år
Yrke: Førskolelærer
Hobby: Skuterturer, klatring, reise og husbygging/planlegging(for øyeblikket).
Sivilstatus: Samboere
Hvor lenge har dere vært i lag: 7år
Prøvehistorie: Ingen. Spire satt før vi rakk å begynne å prøve.
Termin: 25.juni (menstermin)
Tanker om svangerskapet: Upåklagelig form, og håper det vil forsette slik. Overraskende, og det tok tid før vi kunne fatte at det virkelig var noe inni meg. Vi gleder oss veldig og håper at alt går fint med den lille. Venter spent på ultralyd i slutten av måneden. Mye spennende foran oss med flytting til fastlandet, husbygging og ikke minst få et lite nurk i armene. Vi føler oss veldig heldig, på alle mulig måter<3
Annet:

Navn: Devon
Alder: 33
Yrke: Økonom
Hobby: Sying, lesing, dansing, å være ut på tur
Sivilstatus: Gift
Hvor lenge har dere vært i lag: 5+ år
Barn fra før: Ei lita jente som var født i april i 2011
Prøvehistorie: Prøvde semi-aktivt i ca. et halvt år
Termin: 2. juni
Tanker om svangerskapet: Lykke!
Annet: Har vært her inne og lest en del de siste par ukene, men har avventet med å introdusere meg litt...har nå begynt å bli litt aktiv så da syns jeg det var på tide å si hei :biggrin

Navn: Irmelin
Alder: 24
Yrke: Jobber i klesbutikk.
Hobby: Hund og hundeutstillinger. :)
Hvor lenge har dere vært i lag: Det blir 6 år til sommeren.
Barn fra før: Nei, men han har ei datter.
Prøvehistorie: Satt på første forsøk!
Termin: 01.06.2013
Tanker om svangerskapet: Masse tanker, men etter kvalmen gikk over gleder jeg meg bare til hun kommer!
Annet:

Navn: Amy86
Yrke: Hjelpepleier
Hobby: Lese, og kose meg hjemme med barna :)
Hvor lenge har dere vært i lag: Snart 2 år.
Barn fra før: Jeg har 2 barn fra før.
Prøvehistorie: Vi har ikke prøvd noe særlig, plutselig var jeg gravid :)
Termin: 19.06.2013
Tanker om svangerskapet: Gleder meg veldig til det kommer en liten bebi i hus igjen:) Gruer meg litt til familien min og de andre barnas far og familie reaksjoner på ett barn til :/

Annet:

Navn: Mariell Ingvaldsen
Alder: Blir 27 i august
Yrke: Kontorfaglærling
Hobby: Hund, strikking, brodering og sying
Hvor lenge har dere vært i lag: 13. april blir det 6 år
Prøvehistorie: Vi bestemte oss for å prøve på nyttårsaften 2012. September 2012 var det klaff.
Termin:14. juni
Tanker om svangerskapet: Jeg koser meg så mye med det nå som jeg ikke er kvalm lenger:) Jeg gleder meg til alt som kommer å prøver å ta vare på alt som skjer:)
Annet: Har ikke den store matlysten men spiser fire - fem måltider i døgnet. Vil jo at lillemor skal få alt hun trenger:) Hormonene mine er i fin balanse (er i ubalanse ellers men det stabiliserer seg når jeg går på p-piller) så jeg har ikke de store følelsesutbruddene som jeg har hørt så mye om, men dette kan jo forandre seg;)

Navn: Maisen
Alder: 29
Yrke: arbeidsledig
Hobby: lese, karaoke, venner...
Hvor lenge har dere vært i lag: 5 mnd
Barn fra før: Han har to, blir min første
Prøvehistorie: Ble gravid på første forsøk kan man vel si
Termin: 7.juni
Tanker om svangerskapet: Har fått svangerskapsdiabetes, så gleder meg egentlig til det hele er over..
Annet: Her går det i blodsukkermåling 5 ganger om dagen, og insulin sprøyter to ganger om dagen.. Håper han ikke blir så altfor stor før fødselen..

Navn: Kristine
Alder: 29
Yrke: Pedagogisk leder
Hobby: Matlaging
Hvor lenge har dere vært i lag: 2,5 år
Barn fra før: Han har en jente på snart 13
Prøvehistorie: Prøvde en stund jah..
Termin: 10 juni 2012
Tanker om svangerskapet: Veldig spent! Gleder meg masse, gruer meg litt, nysgjerrig, masse følelser om alt som har med svangerskapet å gjøre. Har bekkenløsning og skeiv rygg, så sykemeldt og går på krykker. Tross dette, veldig positiv og føler meg kanonbra :)
Annet: Føler jeg aldri har sett bedre ut :P

Navn: Nordt
Alder: 22 år
Yrke: Apotektekniker
Hobby: Hundene våre, har begynt å strikket som smått te den lille (ikke noe proff). Sitte på kafê :)
Hvor lenge har dere vært i lag: 5 1/2 år :)
Barn fra før: Kun de to hundene våre :)
Prøvehistorie: SA før vi ble gravide 2 år etter
Termin: 2. juni 2013
Tanker om svangerskapet: Har vært igjennom oppkast konstant helt fra til 6. måned, deretter ble det avlastet med bekkenløsning som stadig blir verre x) POSITIV !
Annet: Gått opp 10 kg fram til nå :) 45 dager til termin .

Navn: Maiken
Yrke: Fagbrev som restaurantkokk
Hobby: Jobb
Hvor lenge har dere vært i lag: 3 år
Barn fra før: null
Prøvehistorie: Ikke prøvd, ble gravid på p-piller
Termin: 28.05.2013
Tanker om svangerskapet: Enorme mengder vann i kroppen da jobb som kokk innebærer tunge løft, ståing, løping, gåing. Fikk 50% svangerskapspermisjon fra uke 34. Eller helt fin i formen!
Annet:

De fleste veit jo litt om meg alt da.. men blei ikke med her på bv før på slutten av svangerskapet, og fikk aldri med meg denne tråden :) Kanskje flere som meg, og vil presentere seg litt? :)

Navn: Mellomnavn Marie
Yrke: Frisør og make-up artist
Hobby: Familien min, hekling, fotball, glad i turer og fisking i skogen
Sivilstatus: Forlovet
Hvor lenge har dere vært i lag: Nærmer seg 8 år
Prøvehistorie: Gikk gradvis fra å "ta det som det kommer" til å prøve det første året, prøvde hardt det neste året. Hadde en SA uke 9. Venta ca 4 mnd med å prøve videre pga jobbbytte, og prøvde siden des 11 til det satt i september. Etter 3 år: Endelig!! ♥
Termin: 08.06.13
Tanker om svangerskapet: Hadde et bra og godt svangerskap. Var kvalm første 16 ukene. Og litt sliten i ryggen pga all ståing og gåinga på jobben, så hadde litt kortere dager siste 3 mnd. Ellers tipp topp form :) :) Endte med ks, og en perfekt prinsesse!

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Navn: Betina
Alder: 24
Yrke: Snart ferdigutdannet vernepleier (må bare ut i 6 ukers praksis om 1 uke og skrive bacheloroppgaven)
Hobby: Venner, familie, shopping, brodering, fotografering og ivrig på å prøve det meste av nye hobbyting (decoupage, perle bilder osv. (veldig god kunde hos Panduro :P ))
Hvor lenge har dere vært i lag: Sammen i 10 år i oktober, samboere i 3 år i november og gift i 2 år i september
Barn fra før: Nei
Prøvehistorie: Jeg måtte kutte ut p-pillene i april fordi jeg har migrene med aura og begynte å vise tegn på slag (hadde gått på pillene i 8 år med denne risikoen uten at legen ville gjøre noe med det selv om han visste om risikoen) så da valgte vi å ikke fortsette på noe prevensjon. Tok 4 mnd før gullet satt
Termin: 23. mai, men han kom 4. juni
Tanker om svangerskapet: Nå har jo gullet kommet, men jeg var veldig spent hele svangerskapet. Hadde mye forskjellige plager og måtte permitere meg fra skolen, men ellers var svangerskapet ganske bra :) Har en fantastisk ektemann som har engasjert seg veldig og som har gjort hverdagen veldig god!
Annet: Ellers er jeg endelig komfortabel med rollen som mor :) Veldig tung fødsel, så tok litt tid før jeg ble meg selv igjen, men når gullet mitt smiler til meg er alt glemt :)

Back
Topp