3 års kontroll

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Da vi var med Frida på 2 årskontroll fikk vi beskjed om at neste gang vi skulle dit var på 4 års kontroll. Jeg stusset litt over det at hun ikke skulle på kontroll før det var gått 2 år. I dag kom innkallingen til 3 årskontroll. Skjønner ingenting. Har de endret på kontrollene eller var det bare de på helsestasjonen som gav meg feil info? Vil gjerne høre fra dere andre, hvordan det praktiseres. Takk.
 
Har jo egentlig ikke noe her inne å gjøre jeg men...
He,he...Men har nå 2 barn som er over denna alderen...
Og vi har kun hatt 2års og 4års kontroll her...
Har hørt noen blir kalt inn særskilt til 3års kontroll om det er noe
ekstra å følge med på som språk eller motorisk...
Ville kanskje ringt å sjekka om det er riktig eller feil...[;)]
 
Synes det er flott at du svarer. Hun henger ikke etter verken i språk eller motorikk. Så jeg tror ikke det er derfor, men jeg skal ta å sjekke. Det eneste er at vi er med i et prosjekt. Kartlegging av fin-, og grovmotorikk, språk og andre ferdigheter. Kan kanskje være derfor.
 
Nå er ikke jenta mi 3 år ennå, men jeg mener å huske at hs sa neste kontroll var ved 4-årsalder.
Husker jeg synes det var litt lenge.
Men nå har jeg inntrykk av at hs surrer en del med datoer o.l., så jeg er ikke sikker før jeg evt får/ikke får innkalling.
 
Tannlege blir de ialfall innkalt til ved 3 års-alder, og det ser jeg frem til, siden snuppa har tatt skallet av ene tannen. Var hos tannlegen etter det. Da er det greit å sjekke opp at det ikke blir hull o.l pga manglende emalje, skal jo ha tennene flere år! [;)]
 
ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

Synes det er flott at du svarer. Hun henger ikke etter verken i språk eller motorikk. Så jeg tror ikke det er derfor, men jeg skal ta å sjekke. Det eneste er at vi er med i et prosjekt. Kartlegging av fin-, og grovmotorikk, språk og andre ferdigheter. Kan kanskje være derfor.

 
Hmmm...Da vil jeg nesten tro det er pga det prosjektet...[;)]
 
Har ikke fått beskjed om 3 års kontrol
 
ORIGINAL: ~Star83~

ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

Synes det er flott at du svarer. Hun henger ikke etter verken i språk eller motorikk. Så jeg tror ikke det er derfor, men jeg skal ta å sjekke. Det eneste er at vi er med i et prosjekt. Kartlegging av fin-, og grovmotorikk, språk og andre ferdigheter. Kan kanskje være derfor.


Hmmm...Da vil jeg nesten tro det er pga det prosjektet...[;)]

 
Snakket med helsesøster i dag. Grunnen til at hun blir innkalt er pga prosjektet. Synes det er flott at vi får komme nå som hun er 3 og slipper å vente til hun er 4. 2 år er lang tid. Det er jo så masse som skjer[:D]
 
her er det bare 2år og 4 års kontroll, kommer inn til 3års om det skulle vært noe spesielt som språk...
 
Det prosjektet vi er med i kom igang på helsestasjonen pga Frida var fortidlig født. Prosjektet heter:Ages & Stages Questionnaires: A parent-completed,Child -Monitoring system. Er det ingen her inne som har blitt tilbydd dette?
 
VI har ikke hørt noe om dette prosjeket.
Ble Frida født mye prematur eller?
 
ORIGINAL: Lykkelig*mamma

VI har ikke hørt noe om dette prosjeket.
Ble Frida født mye prematur eller?

 
Hun er bare født 4 uker før termin. Snakket litt med helsesøster ang. prosjektet. Det har ingenting med dårlig språkutvikling eller motorikk. Frida ble med i prosjektet før hun var 1 år. Kommunen tilbyr prosjektet til foreldrene. Hun får bare ekstra oppfølging og jeg synes det er bare kjekt.
 
ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

ORIGINAL: Lykkelig*mamma

VI har ikke hørt noe om dette prosjeket.
Ble Frida født mye prematur eller?


Hun er bare født 4 uker før termin. Snakket litt med helsesøster ang. prosjektet. Det har ingenting med dårlig språkutvikling eller motorikk. Frida ble med i prosjektet før hun var 1 år. Kommunen tilbyr prosjektet til foreldrene. Hun får bare ekstra oppfølging og jeg synes det er bare kjekt.

 
Kjekt med ekstra oppfølging[:)][:)]
Er det lov å spørre hvor stor hun var da hun kom til verden?
Emilie ble født 14 dager før termin og veide 2320gr og var 45 cm lang.
 
ORIGINAL: Lykkelig*mamma

ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

ORIGINAL: Lykkelig*mamma

VI har ikke hørt noe om dette prosjeket.
Ble Frida født mye prematur eller?


Hun er bare født 4 uker før termin. Snakket litt med helsesøster ang. prosjektet. Det har ingenting med dårlig språkutvikling eller motorikk. Frida ble med i prosjektet før hun var 1 år. Kommunen tilbyr prosjektet til foreldrene. Hun får bare ekstra oppfølging og jeg synes det er bare kjekt.


Kjekt med ekstra oppfølging[:)][:)]
Er det lov å spørre hvor stor hun var da hun kom til verden?
Emilie ble født 14 dager før termin og veide 2320gr og var 45 cm lang.

 
230 g mer enn Emilie og like lang. Kan jo kanskje nevne at hun også er prøverørsbarn.
 
her fikk jeg beskjed om at det ikke er kontroll før han er 4 år.
Men når han er 3 år skal han til tannpleieren..
 
Vi får se hvordan det går på torsdagen, da har vi time.
 
ORIGINAL: Mikke

Storebror her var også prematur.. 5 uker før termin og veide 4140g og 52 cm.   litt stor...[;)]


Ja da var han stor til å være født prematur.
Godt han egt kom før da, for hvis ikke kunne han jo ha blitt kjempestor.
 
Emilie var liten pga morkakesvikt. Så godt hun kom når hun kom, redd det kunne gått galt om jeg hadde gått mye lengre.[8|]
 
Ja, da var vi ferdig med 3 års kontrollen. Det gikk kjempe fint[:D] HS var veldig imponert over språk og ferdigheter. Må bare innrømme at jeg er  stolt av jenta mi. [:D]
 
Back
Topp