3 åringer og synging...

Saturnia

Glad i forumet
Er det bare noe jeg tror, eller er min 3 åring (nettopp fylt år) utrolig flink som kan flere norske barnesanger (type fra Kardemomme by og Hakkebakkeskogen) på rams??
:rolleyes:

Han synger ordene helt rett, i riktig rekkefølge og greier tilmed å dikte inn nye ord men allikevel holde seg til riktig sang liksom...

Tulla '07, Sjarmøren '09 <3

Om han går i barnehagen, er nok ikke det unormalt :)
Var sånn her med begge to, de lærer tidlig vettu :)

Frøkna imponerer meg stadig over alt hun lærer seg utenat. Her om dagen hadde hun sett på en spilleliste med sånne læresanger på youtube, og da vi tok kveldsstellet talte hun plutselig til ti på engelsk, og avsluttet med lets go. Det hadde hun lært av EN sang.
Ellers kan hun utenat sanger og samtaler fra filmer osv, så de lærer mye uten at vi står for det selv. :p

Last edited:
Mange 3 åringer er kjempe flinke ja, men det er heller ikke unormalt at de ikke er så flinke. :) Storebror her er veldig flink, Santa Lucia og mange julesanger lærte han på noen dager i barnehagen. :)

Veldig artig da =)

så herlig..jeg har en på 3,5 som synger ro,ro din båt og lille petter edderkopp..det er ikke rent det som kommer ut men man hører at det er de sangene,han gjør og bevegelsene...

Ikke helt unormalt, nei, men veeldig morsomt:) Her kunne treåringen plutselig en lang rekke med julesanger. Helt imponert hvor mange sanger de faktisk lærte så godt på bare noen dager i desember:)

Tror ikke det er unormalt. Jenta mi på 2 år kan allerede teksten på en god del sanger, melodien er det verre med :P

Har også en jente på snart 3 som synger nesten alle barnesanger jeg kan hvertfall =) Det er veldig koselig å høre på henne nynne og synge helt selv =) :love7

Da minsten min var 3 år lærte han tre vers av " Ja vi elsker" ,som han elsket, og sang hele tiden,over alt... Så om noen var på Sandvika storsenter for 3 år siden å hørte "Ja vi elsker" ,tre vers.. så var det min sønn... sukk....

Min gutt synger masse.. og har fått skryt av barnehagen fordi han lærer sangene så fort.. så er nok ikke så unormalt vil jeg tro ;)

Hahaha! Mi e jo litt i minsta laget, men her går da i -bæ, bæ, ull! Å da va da liksom. Så da e tydelig at da e stoooor forkjell på dei små, og kor langt dei e komt i utvikling og språk ;)

Kom forresten på det som imponerte meg aller mest når det gjelder Sofies evne til å lære sanger raskt.
I bryllupet til svigerbor i fjor sommer, da var jo Sofie bare 2,5 år, da sang svigermor, hennes søster og samboeren min Bruremarsj fra Lødingen som inngangsmelodi (bryllupet var utendørs).

http://www.youtube.com/watch?v=CioSquCKzCI Her er en film jeg fant på youtube hvor de brukte sangen på samme måte som oss, bare med en solist i stedet for en gruppe, og med instrumenter da. Tror de hadde bare en gitar til svigerbror sitt bryllup.

Den ble altså sunget under vielsen og en gang til under festen, og neste dag sang plutselig Sofie på refrenget på den om og om igjen. Ble veldig imponert over det, for det er jo ikke en som er så lett å huske utenat tror jeg, i forholdt til andre sanger hun kunne og kan enda. :p

Hahaha! Mi e jo litt i minsta laget, men her går da i -bæ, bæ, ull! Å da va da liksom. Så da e tydelig at da e stoooor forkjell på dei små, og kor langt dei e komt i utvikling og språk ;)

Haha, men da har hun jo fått med seg essensen i sangen. :D

Storebror her er 3 år og 8 mnd nå riktignok, men han har lenge kunnet masse sanger. Hakkebakkeskogen, den uheldige mannen, doktor dyregod osv. Han kan mange sanger som ikke jeg kan så godt.

Og så er han utrolig flink til å bytte ut ord i sanger med bæsj, tiss og promp sånn at det passer utrolig godt inn :confused::p

Samsung via BV-appen <3

Min gutt er 21 mnd og synger Bæ Bæ lille lam og bombadilla life... Hehe

Da minsten min var 3 år lærte han tre vers av " Ja vi elsker" ,som han elsket, og sang hele tiden,over alt... Så om noen var på Sandvika storsenter for 3 år siden å hørte "Ja vi elsker" ,tre vers.. så var det min sønn... sukk....
Det kan brått hende jeg gjorde det da :D

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Har en på 3,5 som synger om eventyret med bukkene bruse med den eventyrstemmen, de lær seg så mye i bhg :D

Back
Topp