3-åringens humor...

lykkelita*

Forumet er livet
Er det flere av barna her inne som plutselig synes det er hysterisk morsomt å plutselig si tisselur/bæsj/rumpe ved matbordet? Eller kalle andre for ting som "bæsjetiss" og "propperumpe"?[&:]

Har dere tips til hvordan vi som foreldre bør respondere på slike kommentarer? Det er klart at sønnen min ikke sier sånt for å være slem, han synes det er morsomt og prøver å få oss til å le. Når jeg sier at sånt ikke er fint å si, så blir han veldig lei seg og sier at han ikke skal si sånt. Han er flink å unnskylder seg. Men så går det en liten stund og så kommer det noen nye "vitser"...

Dette er jo også noe som er utbredt blant alle barna i barnehagen. Jeg var hentet han tidlig en dag og ble med på lunsj, det var tomatsuppe og flere barn ropte ut ting som "Jeg vil ha mer bæjsemakaroni i suppa", "Suppa mi lukter propp og tåfis" osv. [8D]

ja har en i den fasen jeg også. ved matbordet sier jeg at vi ikke sier sånne ting når vi sitter å spiser. utenom matbordet så må de jo nesten få lov - er en fase som er veldig vanlig. Og de blir jo påvirket av andre barn ja - og fantorangen driver jo å tøyser om en "tåfisblomst". Men jeg må innrømme at jeg henger meg ikke helt medvillig med på den humoren, jeg tøyser det gjerne over på andre tulleord. Han er veldig på det med å leke med språket, tøyseord og rim.

Her ignorerer jeg det bare, det hjelper veldig. Noen ganger tøyser vi med det sammen, jeg er veldig barnslig ja. Men, hun er nokså fin av seg egentlig. Kanskje mer et guttefenomen?

mest rape lyder hehemen hun sier undskyld da

Hehe![:D]

Mammabæsj, pappa/daddybæsj, mammabæsjtiss, bæ bæ lille bæsj, har du noe bæsj, jaja kjære bæsj osv osv osv[:D][:D][:D]

Han synes det er sååååå morsomt. Han ler seg ihjel, mens jeg setter opp den "strenge" tonen "KA va det du kalte meg??!?!!????" og "kommer jeg og tar ham"..[:D]

Eneste rundt middagsbordet får han ikke lov å si det.

ORIGINAL: *Eternal*

Hehe![:D]

Mammabæsj, pappa/daddybæsj, mammabæsjtiss, bæ bæ lille bæsj, har du noe bæsj, jaja kjære bæsj osv osv osv[:D][:D][:D]

Han synes det er sååååå morsomt. Han ler seg ihjel, mens jeg setter opp den "strenge" tonen "KA va det du kalte meg??!?!!????" og "kommer jeg og tar ham"..[:D]

Eneste rundt middagsbordet får han ikke lov å si det.

Her kan du bytte bæsj med promp[8D]

Niko har ikke sånn tisse/prompehumor [8|]

Han er mere sadistisk, ler når noen snubler, eller han finner på tull og tøys. Lurer oss, gjemmer seg og skremmer oss, later som han skal gjøre en ting og så gjør han det stikk motsatte [8D]

Bare tulla og tøysa, sier han og ler hjertelig [:D][8D]

Om jeg sier nei til noe han spør om får jeg tilbake "dumme drit"! Jada... Lærer tidlig! Og når han slår seg eller det skjer noe uventet: "Faen!"  [:o]

Men tåfis å promp er veeeldig gøy ja [:D]

Back
Topp