3 åring og katter

Råsa Muffin

Gift med forumet
Har en 3 åring som aldri klarer å la kattene være. Har en mammakatt og 4 kattunger som er ca 10 uker gamle. Og greit om han bare kunne kosa med de eller noe, men har er så slem mot de, drar i halen, tra kveler tak, har slengt bortover gulvet og til og med stått på en [&o] Kan jo aldri la han være alene i stua, ikke 1 minutt en gang, må jo ha han med meg på do for at jeg skal vite at kattene er trygge.
Har prøvd å bare ikke si noe til han, bare fjerne han og "trøste" kattene i en lang periode. Og har selvfølgelig prøvd time out hver gang han er slem, og fortelle hvorfor han må sitte der, og hvorfor han må være snill mot de.. Men er jo ingenting som nytter!

Begynner å bli utrolig slitsomt! Kan jo ikke gjøre noooe som helst når han er hjemme [&:]
Ikke får vi hatt kattene noe annet sted heller, vil liksom ikke ha de på kjøkkenet [:)]

Vi har hatt perioder med litt katte"mishandling" vi også. Her sa jeg bare at om han ikke kunne være grei med Frank, så måtte vi levere han tilbake.
Han skjønte greia, men vi har hendelser hvor han er litt røff mot katten, men da blir jeg ordentlig sint på han og forteller at pus får vondt, og han blir også sint på oss - så kanskje han faktisk går sin vei og aldri kommer tilbake, for det kan puser gjøre når de blir sinte.

off herlighet [:-] ville heller hatt de på kjøkkenet enn at de hadde blitt stått på jeg da [;)]

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

off herlighet [:-] ville heller hatt de på kjøkkenet enn at de hadde blitt stått på jeg da [;)]

Det skjer jo ikke lenger, for må jo passe på han hvert sekund han er i stua. Men jeg vil ikke ha katter på kjøkkenet hvor de kan klare å hoppe på stoler - til bord - til benker osv.. Skal jo lage mat der [&:][:'(]

Må jo gå ann å få ett barn til å forstå at han skal være snill mot dem..

ORIGINAL: Dollface

Vi har hatt perioder med litt katte"mishandling" vi også. Her sa jeg bare at om han ikke kunne være grei med Frank, så måtte vi levere han tilbake.
Han skjønte greia, men vi har hendelser hvor han er litt røff mot katten, men da blir jeg ordentlig sint på han og forteller at pus får vondt, og han blir også sint på oss - så kanskje han faktisk går sin vei og aldri kommer tilbake, for det kan puser gjøre når de blir sinte.

" Godt " det er flere som har vært borti det - men også godt å høre at det har vært perioder. Forteller jo slikt til han, men passer jeg ikke på skjer det garantert med èn gang likevel. Og vi skal jo gi bort hvertfall 3 av de kattungene, blir vel helt sikkert litt bedre da, men det er det å få gitt de bort da [8D] Og de små er jo ikke ute enda (sånn med tanke på å si at de kan forsvinne) [:)]

Kult navn på katten btw, hehe [:)]

Jeg kjørte nulltoleranse fra dag 1 hvis hun var slem med katten, men passer samtidig på at det ikke blir 'mas'. dvs noe ser jeg mellom øya på, så lenge kattene ikke får vondt så stoler på at de skygger unna om de ikke vil bli plaget. dette for at det fortsatt skal være gøy å ha kattepuser og ikke bare mas..

så får hun også være med på kattestellet. gi dem mat/godis osv...

Back
Topp