3 åring med null interesse for bleie slutt!

MiaDenPia

Elsker forumet
3 åringen min viser null interesse for bleie slutt ! What to do ? Det er vintern og masse klær, i know .

Vente til sommeren. Øve bare når vi er hjemme ?

Det hadde ikke frøkna vår heller. Vi prøvde å motivere med pakkesystem for hver gang hun bare satt på do, men det skjedde lite, så vi la det vekk og ventet. Plutselig på hyttetur hadde hun skjøvet krakken til do og brukt doringen til å gå på do. Så det løsnet etterhvert, vi presset ikke, bare lot muligheten være der.

3 åringen min viser null interesse for bleie slutt ! What to do ? Det er vintern og masse klær, i know .

Vente til sommeren. Øve bare når vi er hjemme ?
I Bhg så kan de ansatte spørre h*n når de andre skal. Plutselig så vil h*n.
Ellers så var det effektivt for oss som også hadde en som ikke var interessert å la han gå i underbukse hjemme, da var det bare er par ganger han tisset på seg og ble våt før han ville pp do. Han fikk klistremerker for tiss og får Kinderegg for bæsj. Bæsj har vært det vanskeligste får vårt barn.
:)

Samme problem her. Blir 3 år neste måned. Har null interesse for å slutte med bleia :(

Alle mine 3 gutter har sluttet med bleie rundt 4 års alder:) barn er forskjellig..

Min vil heller ikke slutte. Han går gjerne naken hjemme og finner seg en bleie selv når han må på do :( forrige uke tisset han i pottedoen sin et par ganger, men det ble med det. Blir tre i februar.

Mi slutta av seg selv. Hu sto opp en dag og sa hu ville ha på truse i stedet for bleie, og ikke brukt bleie siden. Dette var en mnd etter 3 års dagen hennes. Ingen tegn på å slutte med bleie før den dagen. Jeg ble sjokkert og satte potta i stua i håp om at hu kanskje skulle tisse der en gang. Men hu holdt seg og går å do alene nå 3 mnd senere.

Mine barn har aldri vist interesse for bleieslutt. Men eldste kom plutselig en dag og ville kjøpe truser selv. Så der gikk vi på cubus. Hu ble 3 år en mnd etter da og hadde pengene i sin hånd. Hu valgte truser og kjøpte de selv. Og siden har hu brukt truse.

Minste kom også helt plutselig. Null interesse. Men hu var nærmere 3.5 år. Der også lot vi hu kjøpe truser og velge selv. Når hu først bestemte seg gikk det bra der også. Skulle tro det var en knapp på de plutselig :p

Men jeg tenker at det nytter ikke mase og presse. Men oppmuntre kan man jo og prøve om barnet vil :) Men når det plutselig går opp for de hvordan det fungerer, syns jeg de er veldig kjappe. :)

Har samme problemet :( min blei nettopp tre år, og vi har prøvd siden i sommer.. Ingen håp.. Men hører mange som sier at gutter er som regel senere enn jenter, frøkna sluttet på ett par uker og hun var 2,5..

Min sluttet selv da han var 2 år og 7 mnd
Da var han stor gutt sa han , sluttet på vinteren å gikk i naturbhg.

Jeg prøvde klistremerker, sang, bøker, premier og jeg vet ikke hva på min treåring, han var bare ikke klar for det og nektet både potte og do. Etter et par mnd uten å mase om det fikk jeg kjøpt inn noen truser som han syntes var veldig fine og som han prøvde en helg i noen timer hver dag. Det ble noen uhell men vi hadde potte tilgjengelig og lite klær på (inne) slik at det var lettere å rekke det. Da mandagen kom sa han at han hadde sluttet med bleie. Leverte i barnehagen med mye skiftetøy og etter et par uker med litt uhell fordi han glemmer seg så var det gjort.

Tror ofte det må komme av seg selv, selv om det nok fungerer å påvirke/motivere enkelte barn:) Sønnen var klar før han fylte 3 år, men sønnene til venninna mi var ikke klare før de var nærmere 4. Da de først var klare så var de tilnærmet tørre fra dag 1 :)

Jentungen min blir 4 i Januar.
Hun har klart å tisse på do siden slutten av sommeren. Flink på det. Problemet vårt er at hun har bæsjevegring og treg mage,så hun bæsjer mest i bleie eller truse.. Null interesse av å bæsje pådo/potte.Håper det går sg til etterhvert.. Har prøvd div ting for magen og..

Back
Topp