Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dersom det er høyskoleutdanning så skriver de vel det, som oftest?LillianneLie skrev:
Dersom jeg hadde lest i en stillingsannonse at kravet til utdanning var 3 - årig helse - eller sosialfaglig utdannelse, hadde jeg tolket det som om det var på videregående nivå - hjelpepleier el. Men vet ikke altså, bare det jeg tenker:))
Dersom det er høyskoleutdanning så skriver de vel det, som oftest?LillianneLie skrev:
Dersom jeg hadde lest i en stillingsannonse at kravet til utdanning var 3 - årig helse - eller sosialfaglig utdannelse, hadde jeg tolket det som om det var på videregående nivå - hjelpepleier el. Men vet ikke altså, bare det jeg tenker:))
3 - årig helse - og sosialfag utdanning er vell f. eks helsesekretær, tannhelsesekretær, apotektekniker, hjelpepleier, vernepleier, barne - og ungdomsarbeider osv. Da har man brukt 3 år på utdanningen sin ( Grunnkurs, vkI og vkII ).sninni skrev:
Sykepleier osv blir vell regna som " høyere utdanning" ofte forbundet med batchelor - grad og høgskoleutdanning.
3 - årig helse - og sosialfag utdanning er vell f. eks helsesekretær, tannhelsesekretær, apotektekniker, hjelpepleier, vernepleier, barne - og ungdomsarbeider osv. Da har man brukt 3 år på utdanningen sin ( Grunnkurs, vkI og vkII ).sninni skrev:
Sykepleier osv blir vell regna som " høyere utdanning" ofte forbundet med batchelor - grad og høgskoleutdanning.
LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Kremt, nå ble jeg faktisk litt irritert. Jeg er snart ferdig utdannet vernepleier, og jeg stiller IKKE i samme bås som de andre du lister opp der. Om 4 mnd har jeg 180 studiepoeng fra høyskole, det er inkuldert 9 mnd praksis i feltet, en bachelor, og kompetanse innenfor en lang rekke spesifiserte felt, og som også gir meg samme medisinske kompetanse som en sykepleier. Jeg sier IKKE at ikke de andre yrkene du lister opp er noen dårligere yrker eller mindre verdt, men de er ikke høyskoleutdannelser, og gir ikke den samme kompetansen, på langt nær.
Forøvrig pleier det å stå spesifisert "høyere utdanning", men man vet aldri, man må se annonsen for å kunne vurdere det tror jeg. Men det letteste er vel å ringe?