3 år dagen!

~Purpalicious~

Gift med forumet
Hva skal de små få i gave fra dere? og hvordan skal dere feire dagen, flere som skal ha barneselskap i år?

Vi har virkelig ikke peiling på hva vi skal gi i gave og barneselskap i år blir helt uaktuelt, det får holde med familien[:)]

Aner ikke hva ho skal få... Ho har jo alt ho trenger og litt til! Så håper det kommer noen gode tips her[:)]
Blir familieselskap her også håper jeg vi klarer å få til en liten bursdag med noen fra barselgruppa i år også. Hadde det i fjor og det var veldig koselig, 4 stk som er født på 5 dager og de går i samme barnehage[:)]

kommer til å ha besøk av 3 venner med foreldre, de er vennepar av oss. og onkel. han ser veldig fram til bursdagen sin, og har lyst at "alle" skal komme, men hvem er alle og det blir kanskje litt for mange...

vet ikke om det er vanlig å invitere fra barnehagen, men det synes jeg er for tidlig kanskje. og hvis man inviterer derfra så må man vel invitere hele den gruppa som hører sammen, de er 5 stk på Leo sin alder i barnehagen så hadde jo gått, men blir veldig mange med foreldre.

men vi inviterer kanskje med fra sabbatskolen(samme som søndagsskole bare at det er på lørdager), for Leo ble invitert til en annen gutt sitt selskap.

og opplegget blir jo som barnebursdag, samler barna rundt et bord og voksne i bakgrunnen i stua eller noe, eller rundt samme bordet hvis det er plass. fiskedamm med godteposer. Leke bjørnen sover. lurte på å kanskje ha karnevalselskap hvor man skal kle seg ut.. men vi får se hva det blir til.

Da jeg var liten hadde jeg alltid karnevalselskap.

gaver til 3-åring:

legekoffert
perler
play-doh
sykkel
sykkelhansker og hjelm
lego
spill
bilbane
leke-pc
dukke(for de som liker det)
fotball
utkledningsklær
dukkehus
biler
film
lydbok

Her blir det først barneselskap og så familieselskap.... vi har hatt barneselskap siden 1-årsdagen vi da.
Men har bare invitert våre venners barn.. altså barn de er med på fritiden.
Men i år er det to gutter i barnehagen som han veldig gjerne vil be... så da ber vi nok de to i tillegg...
Kan ikke gjøre forskjell... og Niklas vet veldig godt hvordan dette med bursdager og barnehagevenner funker når man blir stor... han har en søster å lære av.

Av oss og søsteren får han:
-løpesykkel (2-hjul sykkel uten pedaler)
-Tøfferud togbane
-klær
-Garderobeskap

Ellers har vi ønsket han/han ønsker seg
-Vårdress (har fått i gave på forskudd fra bestemoren)
-Toy story filmene
-Jakke til våren
-Duplo/lego
-ny sandkasse
-Litt lettere klær til våren
-nintendo ds (det har søsteren, og det vil han og ha)

Vi skal også ha ett lite barneselskap. Skal ha Cars Tema, og jeg prøve meg på bilkake og morsomme muffins. Gleder meg som en liten unge til bursdagen hans..hehe... Blir bare 3-4 barn da.
Og voksenbursdag selvfølgelig.
Her ønsker vi oss
Vårdress (funnet en på XXL)
Traktor med henger (sånn til å tråkke på)
Cars ting - han er helt hekta
Klær

Aaner ikke hva vi skal gi, han har fått både sykkel og traktor. Ellers har han det han trenger og vell så det[8D][:)]
Her blir det ikke barneselskap, men har mange tantebarn- og de kommer i familieselskapet. Så det blir eget barnebord med cars tema [:)]

Skal følge med her- er jo ikke lenge igjen, og hodet er helt tomt for idéer.. [&:]

Her blir det stort selskap!

Slår alt sammen siden jeg ikke orker å gå i kaker hele helgen som de 2 siste årene.
Hvis alle kommer blir det 47stk med voksne og barn[:o]

Har heldig vis fått leid barnehagen så vi har plass til alle.

Har ikke bestemt noe tema enda, men blir vell en eller annen fancy kake
og kanskje engangs kopper og fat i toy story eller cars siden det er favoritter her i hus.

Venter litt med gaven fra meg siden han får alt i fra vinterdress til leker i gaver,
så får jeg heller kjøpe inn det han ikke fikk.

MEN: Han har veldig lyst på han buzz som snakker norsk så kan hende det blir den om den finnes i
butikkene her enda... [;)]

Leo hadde bursdagsselskap i dag, og fikk Cars-effekter bl.a. puslespill og vekkerklokke, og så fikk han svømmebriller 2-6 år, småbiler, kaptein sabeltann teatersminke, duplo-tog, duplo sett med tallklosser, stort gårdspuslespill med store brikker, penger.

Vi har hatt barneselskap siden hun var ett år, men ikke noe voldsomme greier. Blir ofte oppdelt siden vi har noe familie som ikke bor i samme by, så tar ei feiring med de som regel. I fjor var det ei familiefeiring, og ei feiring med venner som har barn. I år ble det også ei familiefeiring, og så et litt mindre barneselskap enn i fjor, med fire barn som er barn av vennepar vi omgås med på fritiden. Da er altså begge eller en forelder med. "Ordentlig" barneselskap med venner fra barnehagen vet jeg ikke når vi skal starte med, kanskje til neste år.

Hos oss fikk hun et djeco "lunsjbord" - kanne, brød, kopper og bestikk i tre som dukka eller hun kan "spise" av. Av Martine og Mira(hund) fikk hun skistaver, som hun hadde ønska seg, og en ulltrøye fra nøstebarn. Og ja, så fikk hun en sprettball med navnet sitt inni, det hadde hun ønsket seg fra oss, hehe[:)]

Ellers fikk hun bl.a. Dora-dukke, doktorsett, litt playmo, Albert Åberg-bøker og Kaptein Sabeltann-bok.

Back
Topp