29 uker og glukosebelastningstest

SmarteMedBarn

Glad i forumet
I dag er det da endelig min tur til å ta testen. Sukkervannet gikk ned på høykant og nå skal jeg sitte her i et par timer! Så hold meg med selskap folkens! :D

Åååå var SO kjedelig å venta!!! Håpe ventinga går fort! :)

Eg helte på å svime av da eg tok den testen, blei for mykje for lille meg :p satt på venterommet og spilte og mot den siste timen så blei eg liggende i en sykeseng inne på legekontoret :D håper det går lekene lett for deg, masse lykke til.

Eg helte på å svime av da eg tok den testen, blei for mykje for lille meg :p satt på venterommet og spilte og mot den siste timen så blei eg liggende i en sykeseng inne på legekontoret :D håper det går lekene lett for deg, masse lykke til.

Fikk et lite rom hvor jeg har lagt meg nedpå nå:) kjenner at jeg er så sykt sulten!!!

I det siste har jeg våknet på natten av sult! Så jeg våkner jo kjempetidlig for å kunne spise frokost... Men i dag har jeg jo ikke spist og jeg drømmer om hva jeg skal spise etterpå... Hehe...

Ble sulten av å lese dette jeg! Vi var tidlig oppe vi og så nå har vi lagt oss igjen for en middagshvil :) lykke til med testen!

Sikkert et dumt spm, men hvordan test er dette? :)

Du måler blodsukkeret, fastende, så drikke du 3dl sukkervann, så vente du 2yimer, fortsatt fastende, så måle dei blodsukkeret på nytt.

Jeg fikk beskje på sykehuset at jeg skulle ta den ca uke 30. Er det noe man må bestille selv? Legen ordner ikke dette liksom? Eller?
Jeg har ikke time hos legen før jeg er i uke 34.. Er det for seint å ta den da?

Sikkert et dumt spm, men hvordan test er dette? :)

Jm ville at jeg skulle ta den fordi jeg har høy BMI (tror hun sa det var over 27 eller 29) og i tillegg ligger jeg litt over kurven;)

Jeg møtte opp fastende fra kl 24 i går kveld, kl 8.30. Da tok jeg en blodprøve og så skulle jeg drikke et glass sukkervann. Deretter fikk jeg en myk stol (hadde med ekstra pute i tilfelle jeg måtte sitte på pinnestol pga bekkenet), og der skulle jeg være i to timer. Deretter tok hun en ny blodprøve, som skulle vise om glukosen fra sukkervannet var brutt ned. Hele poenget med testen er vel for å se om man har utviklet svangerskapsdiabetes.

Jeg fikk beskje på sykehuset at jeg skulle ta den ca uke 30. Er det noe man må bestille selv? Legen ordner ikke dette liksom? Eller?
Jeg har ikke time hos legen før jeg er i uke 34.. Er det for seint å ta den da?

Jeg fikk beskjed om å ta den av jm i uke 28/29, men pga ferieavviklingen foreslo legen min at jeg kunne ta den på legesenteret mitt. Så jeg bestilte bare tid for det i skranken på legesenteret for halvannen uke siden ;)

Back
Topp