29 dager igjen til termin,men livredd

Xanix

Andre møte med forumet
Etter å ha mistet 4 gang i løpet av de 4 siste årene venter vi endelig vårt første barn om 29 dager:) Vi gleder oss veldig, men samtidig er jeg livredd for at noe ska skje den siste mnd:( Så nettopp noe på nyhetene om ett par som mistet sin baby 11 dager før termin, å det gjorde ikke ting bedre:/ Hva kan jeg gjøre, hva kan jeg evt kreve av oppfølging fra jordmor ect? Er på UL vær 14 dag....men føler egentlig ikke det hjelper meg så mye... Nå skal det sies at tankene ble mye værre ætter jeg så nyhetene nå:(
 
Tror ikke man kan kreve så mye mer, men ville i første omgang unngått å lese om/se på noe som handler om akkurat det å miste. Det er jo allikevel utrolig stor sjans for at dette går kjempebra! Trøst deg med alle de positive og gode tegnene: kjenner du liv hver dag? Ser du bevegelser på magen? Snakk med kjæresten din og del følelsene.
 
Takk for tips Prøver å ungå alt som har med graviditet, fødsel ect.... Men av og til dukker det bare opp på tv:/ Kjenner liv, å "ser" liv hvær dag, flere ganger for dag:)
 
Bare følg med på bevegelser og liv i magen hver dag. Hvis du ikke kjenner noe på ei stund, drikk et stort glass saft og legg deg på sofan. Hvis du kjenner liv kan du prøve å kjenne på den gode følelsen så mye du kan :) Hvis du kjenner lite liv eller veldig svakt så ringer du føden med en gang :) Lykke til, det går nok helt fint! Stol på magefølelsen.
 
Etter å ha mistet 4 gang i løpet av de 4 siste årene venter vi endelig vårt første barn om 29 dager:) Vi gleder oss veldig, men samtidig er jeg livredd for at noe ska skje den siste mnd:( Så nettopp noe på nyhetene om ett par som mistet sin baby 11 dager før termin, å det gjorde ikke ting bedre:/ Hva kan jeg gjøre, hva kan jeg evt kreve av oppfølging fra jordmor ect? Er på UL vær 14 dag....men føler egentlig ikke det hjelper meg så mye... Nå skal det sies at tankene ble mye værre ætter jeg så nyhetene nå:(
Eg kom bortpå like knappen, det var ikkje meininga. Står ikkje undo heller. unnskyld!
Fekk da heldigvis til!

Men ville sei at eg kjenner meg igjen. Med 16 dagar igjen til termin, so håper eg alt går bra. Har berre mista 1 gong, men den følelsen av å være livredd kjenner eg på kvar morgon fram til eg kjenner vetlajento beveger seg.
Men er det som hjelper. Å kjenna bevegelsane hennes gjennom dagen. Me har opplevd noko av det verste som finnes, og henger veldig i for nokon av oss.
 
Last edited:
Eg kom bortpå like knappen, det var ikkje meininga. Står ikkje undo heller. unnskyld!
Fekk da heldigvis til!

Men ville sei at eg kjenner meg igjen. Med 16 dagar igjen til termin, so håper eg alt går bra. Har berre mista 1 gong, men den følelsen av å være livredd kjenner eg på kvar morgon fram til eg kjenner vetlajento beveger seg.
Men er det som hjelper. Å kjenna bevegelsane hennes gjennom dagen. Me har opplevd noko av det verste som finnes, og henger veldig i for nokon av oss.




Ja det er sant:/ Endelig fikk vi det til, men har vært ett langt og tungt svangerskap. Blir mye tanker, klarer ikke helt å glede meg før jeg har nurket mitt i armene:) Er helt fantastisk når nurket rører på seg, nesten som man skulle ønske den gjore det hele tia:p 11 dagen igjen nå, prøver å tenke positivt å ikke engste meg så mye:) Lykke til til oss begge<3
 
Ja, det er fantastisk å kjenna ho dytter rundt inne der :)
Må le litt når du skriver at ein skulle ønska ho kunne bevege seg heile tida. Her har det komt ein del tårer når babyen har vore rolig og eg ikkje har kjent ho so mykje. Då har akkurat det, at eg vil kjenna ho heile tida, blitt sagt ganske mange gonger!
Takk og lov for ein realistisk samboer :)
Jepp, lykke til!! :)
 
Nå begynner det å nærme seg termin med store storskritt hos deg vel. Håper alt er bra og at frykten har suppet taket :)
 
Nå begynner det å nærme seg termin med store storskritt hos deg vel. Håper alt er bra og at frykten har suppet taket :)


Ja nå er det 6 dager igjen Har fådd samboern hjem fra jobb, å det hjelper litt på Det er stortsett full fart i magen, så bekymringene er litt mindre
 
Sender deg en god klem jeg, forstår veldig godt at du er redd nå!
 
Forstår godt at du er redd og bekymret. Håper du har født eller snart gjør det og at alt står bra til med dere.
 
Etter å ha mistet 4 gang i løpet av de 4 siste årene venter vi endelig vårt første barn om 29 dager:) Vi gleder oss veldig, men samtidig er jeg livredd for at noe ska skje den siste mnd:( Så nettopp noe på nyhetene om ett par som mistet sin baby 11 dager før termin, å det gjorde ikke ting bedre:/ Hva kan jeg gjøre, hva kan jeg evt kreve av oppfølging fra jordmor ect? Er på UL vær 14 dag....men føler egentlig ikke det hjelper meg så mye... Nå skal det sies at tankene ble mye værre ætter jeg så nyhetene nå:(
Hvordan gikk det?
 
Back
Topp