28 uker og gedigen mage

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Da har jeg kommet til uke 28 og synes magen er gedigen. Mye større enn de to forrige gangene!
Har fryktelig mye nedpress og kynnere for tiden. Og i går oppdaga jeg at jeg hadde begynt å lekke melk!! To våte flekker på t-skjorta! :p Går fort framover nå. Bare 12 uker igjen!!! :)
Har begynt å finne frem litt utstyr og har vaska opp noe av de klærne jeg har fra før som kan brukes opp igjen.
Det meste er i boks. Nå har vi ny vogn i hus og fått oss ny bil med god plass til alle tre. ♡
Det eneste jeg mangler nå er ny madrass, dyne og litt klær.
Nå kan veslejenta snart bare komme!
Begynner å grueglede meg!!!! ;)

Hvor langt har du kommet? Og er du i rute med alt?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
er også i uke 28+1 for å være nøyaktig :p mangler litt klær, og skal sortere det vi har fra før, fant ut vi må gjøre om verandaen for å få inn vogna :O Så ny bil skal vi få, minste skal få ny seng så går sprinkelsenga til bebisen, kjøpe lekegrind.. Har en del småting igjen kan man si :p skal til danmark med eldste om 1 uke så får vi ta ting etter det :) og magen har est ut i det siste synes jeg... er på samme strørrelse som sist ser det ut som da :p

26+3 her. Dette er mitt første barn, så masse klær er på plass, pluss litt til sikkert:)) Mangler dyner, sengklær, vogn, balje og noe stelleprodukter:) Ellers er det meste på plass. Mannen er jo omtrent mer ivrig enn meg nå, så ting begynner å komme i hus.

28+1 her og har fått de dyreste tinga(vogn,vognpose,seng,bilstol) i hus. Har fått Shoppa en del klær i str 50,56 og 62. Mest i 56.
Har stellematte,håndklær,diverse stelleutstyr fra apoteket igjen.
Har snart bursdag,så tenkte å ønske meg babygym,dundyne og leker i år.
Fått vasket de meste av det jeg har handlet inn.

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Er 30 uker i morgen. Har alt jeg trenger i hus, men har ikke ordnet klart noe som helst. Vi har ei på 16 mnd som bruker sprinkelsenga (tror vi må kjøpe ny til babyen), hun har klærne sine i stellekommoden og stelles fortsatt på stellematta. Har vogn og bag i hus, har noe nøytralt tøy fra storesøster, og kommer til å få mye gutteklær tilbake fra svigerinna mi i starten av august. Stresser ikke med noe som helst enda. Føler jeg har god tid. Orker ikke å styre med noe før uke 36-37. Skolegutten vår tar snart skoleferie og de 2 mellomste skal ha ferie i 4 uker i juli, tenker å kose meg med nesting når august kommer og jeg har litt bedre tid igjen.

Er 25+4 i dag, og har faktisk fått ordnet det meste. Har nok klær (tenker at vi sikkert får litt, så har prøvd å begrense meg), alle store ting er klart, til og med til og med bind og paracet til meg selv til etter fødsel er i hus:p Eneste vi mangler er babygym (det skal pappa fikse), bæresjal (klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil ha) og de tingene vi får i diverse babybokser. Trodde vi kom til å få det veldig travelt, så har stresset som bare det fram til i går, da jeg innså at vi faktisk fortsatt har over tre måneder igjen og det meste av utstyr i hus:p Det er fortsatt en liten mulighet for at vi får kjøpt hus før babyen kommer, og i så fall er det veldig fint om vi slipper å shoppe babyutstyr midt i flyttingen:)

Her er jeg 25+5 og gleder meg til ultralyd i morgen, hilse på lillemor igjen ♡

Har det meste i hus, som vogn, seng, stellebord, bilstol, babycall, voksi, voppestol etc.
Skal kjøpe lammeskinn fra nøstebarn ved neste lønning :p Og leter etter et pent brukt newborn sete til tripp trapp stolen. Må også handle inn litt mer klær til lille, siden vi kvittet oss med det meste etter barn nr to :D

Har også tenkt til å pusse opp ett soverom i andre etasje som vi skal flytte inn i. Lillemor skal få det vi har nå som er ferdig oppusset. Hun skal jo uansett sove ei stund inne hos oss. Allikevel gleder jeg meg til å innrede hennes rom. Regner med vi pusser opp i sommerferien. (starter ferie om to uker, sommeren og tiden kommer til å fly):eek:

Gleder meg så til hun er her hos oss, kan nesten ikke vente ♥ Vi er heldige som bærer på nye mirakler :Heartbigred

Godt å høre at det ikke er bare meg som liker å ha ting klart.
Har så mye i fra før. Men mangler å få det på rett plass. ;) Synes det er så stas å gjøre alt klart til veslemor kommer. Like spennende nå med nr.3! ♡
Vi er heldige ja. Denne lille jenta er virkelig ett mirakel. Trodde ikke at jeg kunne bli gravid igjen. Nå sitter jeg her da med stor mage igjen! Vi skal på ny ul 11.juli og jeg teller ned. Da blir det nok litt mere shopping. ;)

Hehe, her har jeg hatt SVÆR mage i en mnd nå :P hehe, er i uke 27.. :O Lå langt over på det symfysemålet :P

Blir nok en stor en dette her ;) Har sortert klær som skal brukes, og har funnet ut at jeg bare mangler stellebord nå så er alt i orden. :) venter med vaskinga osv. :)

Hehe, her har jeg hatt SVÆR mage i en mnd nå :P hehe, er i uke 27.. :O Lå langt over på det symfysemålet :P

Blir nok en stor en dette her ;) Har sortert klær som skal brukes, og har funnet ut at jeg bare mangler stellebord nå så er alt i orden. :) venter med vaskinga osv. :)
Jeg også lå over Symfysemålene en stund. Men nå sist var jeg innen for streken igjen. Akkurat som om magen min vokste voldsomt i starten, men nå har stoppa litt opp og blitt mere normal etter målene. Selv om alle tror jeg er fødeklar nå... :p
Godt å få alt utstyr i orden. Er i rute du da! ;)

Min mage var stor i uke 23-25, men nå er jeg akkurat på symfysemålet. Når det gjelder babyutstyr har vi arvet mye, kjøpt noe brukt og har igjen å kjøpe div klær, stellebord, bæresjal, vogndyne, stellebag osv. Vi har barnevogn, barneseng, litt klær (men her må det nok handles inn en del), bilsete til baby og et vi fikk til han blir litt større oxo..Puh, alt man må kjøpe inn!

Jeg har også hatt stor mage hele veien (er 29 uker i dag), og ligger godt over det grønne nivået på sf-skalaen. Imidlertid synes både samboer og jeg at magen nesten virker litt mindre nå (har roet seg ned), så det blir spennende å se hva sf-målet sier når jeg skal til jordmor i morgen.

Vi har kjøpt vogn og bilsete, og har arvet en hel del med klær. Vi skal snart gå til innkjøp av sprinkelseng, stellebord mm, men har ihvertfall en plan på hvilke vi skal kjøpe. :) Vi skal også ommøblere + male den ene veggen på barnerommet, men det blir nok et sommerferieprosjekt. Vi begge starter ferien i uke 28, og skal være mye hjemme.

:)

Magen min er hvertfall for stor for kroppen min....vondt å sitte :/ har det meste i hus allerede :) kun småting igjen :)

Back
Topp