28+1 og ingen vektøkning ??

Vaffelrøra

Elsker forumet
Noen flere som har opplevd dette?. Jeg har gått ned 6 kg siden jeg ble gravid, nå er jeg 28+1 og har enda ikke lagt på meg et gram igjen. JM sier babyen tar det den trenger uansett, men blir jo litt engstelig [&o] Så her ligger jeg ennå på -6 kg [:'(]

Kan ikke si det akkurat... jeg gikk også ned mange kg, men det har jeg snart gått opp igjen. Men det er enda 1-2 kg til jeg er der hvor jeg startet[;)]
Vi skal nyte dette, det er MANGE som har gått opp masse kg allerede.... så kanskje ikke så koslig for dem å lese at vi "klager" over lite vektoppgang. Og som JM sier, babyen tar det babyen trenger uansett[:D]

Nei det er sikkert ikke det. Men man blir jo litt tussete av å gruble på om babyen får alt den trenger [&o] Forrige svangerskap tok jeg av meg 8 kg, men de la jeg på meg igjen. Og de siste månedene la jeg på meg ekstra 7,5 kg og veide tillutt 106 kg. Men nå står jeg liksom bom fast... babyen er jo veldig aktiv i magen, og det er jo enda en stund igjen av svangerskapet så får bare satse på at det ikke gjør noe, og at alt er normalt..

sist jeg gikk gravid så la jeg på meg 4 kg. dvs jeg gikk ned 5 kg først også gikk jeg opp 9 kg. og frøkna var frisk å rask.. men når jeg ikke er gravid... å hoi!! Da går jeg opp bare jeg tenker på mat[8|][&:]

Så lenge babyen vokser som den skal, så er det ingen fare =)

Jeg er i uke 28 nå, og nå har jeg begynt å gå opp.. Gikk ned 4 kg, og er nå på -3 kg..

da jeg gikk gravid med minsta , så gikk jeg først opp 3 kg og deretter NED bortimot 20 kg!!![&:]
måtte da inn på sykehuset en del ganger til kontroll for min egendel,
men jm sa at babyen i magen tok næring uansett[:)]

Så fint å høre at det er flere i samme situasjon, roer meg noen hakk nå ja [:)] Nå må jeg ta meg sammen å nyte påska for pokker, er værdens største grublehue, hehe[;)] Tro meg, neste uke kommer jeg sikkert med noe nytt jeg engster meg for. Blir jo reint tullete av dette [:D]

Det kommer jo an på hvor mye du veier fra før av da. Jeg gikk ned mye i begynnelsen, men har gått det opp igjen nå. Er kanskje nå 0,5 kg mer enn før jeg ble gravid, men jeg har bare godt av det - altså: jeg bør ikke veie så mye i utgangspunktet.

Forbrenningen øker, og jeg spiser nok litt mindre enn før, så for meg er graviditet den beste slankekur...

Det er viktig å få i seg nok væske og ikke sulte seg sier legen, men om jeg går opp lite nå vil jeg ha en enklere tid etter fødsel. Så lenge magen vokser som den skal og holder jevn kurve er ikke legen bekymret.

ORIGINAL: Funshine

Det kommer jo an på hvor mye du veier fra før av da. Jeg gikk ned mye i begynnelsen, men har gått det opp igjen nå. Er kanskje nå 0,5 kg mer enn før jeg ble gravid, men jeg har bare godt av det - altså: jeg bør ikke veie så mye i utgangspunktet.

Forbrenningen øker, og jeg spiser nok litt mindre enn før, så for meg er graviditet den beste slankekur...

Det er viktig å få i seg nok væske og ikke sulte seg sier legen, men om jeg går opp lite nå vil jeg ha en enklere tid etter fødsel. Så lenge magen vokser som den skal og holder jevn kurve er ikke legen bekymret.

Det du skriver her virker jo veldig logisk, veide jo ganske mye før svangerskapet. Og det vil jo bli som du sier, en enklere tid etter fødslen om jeg ikke legger på meg for mye. Takk for svar og God påske [:)]

Jeg gikk ned 7 kg i begynnelsen og har gått opp 1 kg ca igjen nå.
Men magen vokser og alt er i orden med snuppa i magen [:)]
Fikk høre sist jeg var hos legen, at det er nå og fram mot fødselen man visstnok VIRKELIG legger på seg.
Og iallfall hvis man ikke har gjort det tidligere i svangerskapet.
Så er nok heeeelt normalt [;)]

Er nå  29+1 og har tatt av mange mange kg altså 19kg og gått opp 1kg så har bare gått ned til nå og har lagt på meg 1 kg sist kontroll på Fredag.

Back
Topp