*

babytutta

Forumet er livet
poff

Me satte inn egg 20 juni og fikk da termin fra legen i haugesunde den 13 mars[:)]

Litt usikker, men tror det blir mellom 31/8 og 2/9, får litt forskjellig resultat etter om eg
prøver kalkulatoren her på babyverden eller terminkalkulatoren på ønskebarn[&:]
Satte inn egg 10 des., 3 dager etter uttak.
Så vet ikke om eg evt. havner i august eller september-forumet[8|]

Jeg får termin i begynnelsen av september hvis jeg lykkes nå.
*Håper håper håper*[:)]

ORIGINAL: Hope

Litt usikker, men tror det blir mellom 31/8 og 2/9, får litt forskjellig resultat etter om eg
prøver kalkulatoren her på babyverden eller terminkalkulatoren på ønskebarn[&:]
Satte inn egg 10 des., 3 dager etter uttak.
Så vet ikke om eg evt. havner i august eller september-forumet[8|]

hei.tok meg den frihet å søke ut i fra den dagen unnfangelsen din skjedde. her på bv! selv om det skjedde den 10, så kan det jo variere noen dager spørs på når egget fester seg tror jeg?? eller er det jeg som roter nå?

Du er her: [link=http://www.babyverden.no/default____116.aspx]Babyverden.no[/link] > [link=http://www.babyverden.no/templates/Page____346.aspx]Verktøy[/link] > [link=http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx]Terminkalkulator[/link]

Terminkalkulator

Du har funnet ut at du er gravid, og det første spørsmålet som slår deg er - når skal barnet fødes? Svaret på spørsmålet får du ved å fylle inn din informasjon under og velge "Beregn". Du kan velge om du vil beregne terminen ut fra første dag i siste menstruasjon, unnfangelsen eller regne tilbake fra en termin du har fått oppgitt av legen eller jordmor.
Terminen du får oppgitt her er basert på en gjennomsnittlig svangerskapsvarighet på 40 uker og 2 dager fra første dag i siste menstruasjon. Det er samme utregningsmetode som leger og jordmødre bruker.

Beregn ut fra første blødningsdag i siste menstruasjon
Beregn ut fra unnfangelse
Beregn ut fra termin

Dag: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31  Måned: Januar Februar Mars April Mai Juni Juli August September Oktober November Desember  År: 2006 2007 2008

Du er nå 2 uker og 6 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:
10. desember, 2007

Hjertet begynner å slå:
4. januar, 2008

Embryoet beveger seg:
28. januar, 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
4. februar, 2008

Alle indre organer er ferdig formet:
4. februar, 2008

Risikoen for spontanabort avtar:
18. februar, 2008

Kvalmen avtar for de fleste:
25. februar, 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
3. mars, 2008

Fosteret svelger og tisser:
17. mars, 2008

Tid for ultralyd:
24. mars, 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
31. mars, 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
14. april, 2008

Fosteret begynner å høre:
5. mai, 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
2. juni, 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned:
7. juli, 2008

Svangerskapspermisjonen begynner:
13. august, 2008

Antatt termindato:
3. september, 2008
Les mer om ditt barns utvikling:
[link=http://www.babyverden.no/uke2]Om barnet uke 2[/link]

Husk at vi aldri kan være helt sikre på barnets alder fordi svært få vet nøyaktig når egget ble befruktet. Når du får oppgitt en ultralydtermin, er det den du bør rette deg etter - den er oftere riktig.

Tok jo ut egg den 7/12, så da skjer vel befruktningen den dagen?
Isåfall får eg termindato 31 aug på terminkalk. her på BV.

På terminkalkulatoren på Ønskebarn skal en legge inn dato for innsetting.
Men denne kalkulatoren regner utifra at egginnsetting ble utført 2 dager etter uttak,
og eg hadde jo innsetting 3 dager etter uttak?[&:]

Så hvis eg da legger inn datoen 9/12 (som er 2 dager etter mitt uttak), så kommer den
opp med termin 2 september[&:]

Kalkulatoren på Ønskebarn bruker jo 40+2 som lengden på et svangerskap, mulig den
på BV bruker 40+0, at det er derfor eg får forskjellig resultater.[8|]

Men uansett: er ikke så nøye om eg får termin den 31/8 eller 2/9 bare eg får en positiv test om en uke[;)]

åja isee.....hehe logisk.
er ikke godt å si.test positivt du så får du nok termin da!! massssse lykke til!

rekner jeg fra innsettingsdatoen så blir min 21 november 2008[:)] høres fantastisk ut i mine ører....
blir det dagen før blir det den 20 november... like fint det da[:)]

flere???

lager en ny tråd, tenkte ikke over at det er flere her som har fått negativ test å er igang med nye forsøk.... skal poffe den jeg og lager en ny tråd.. beklager om noenføler seg støtt var ikke meninga

Back
Topp