27 uker, og det begynner å bli tungt.

Pippilotta86

Flørter med forumet
Desemberskatter 2016
Føler at jeg så langt har hatt et bra svangerskap, selv om jeg har hatt litt av de mest vanligste svangerskapsplagene. Litt kvalm fra uke 8-14, moderat med smerter ift bekkenløsning, litt halsbrann og bittelitt hormonella..

Men nå føler jeg at jeg har litt behov for å klage litt. Jeg synes nemlig at det allerede begynner å bli tungt. Er førstegangs, bittelitt over normalvektig, har lagt på meg normalt antall kg, og blodtrykk er perfekt, men pga bekkenet har jeg ikke fått trent som normalt siden uke 12.. Men nå synes jeg det er noe herk å barbere legger, blir litt desperat når det ikke er skoskje tilgjengelig (f.eks på besøk), det er tungt å gå i oppoverbakker og trapper, tungt å snu seg om natta (strekker fælt i magemusklene) og føler meg treig og generelt ja, tung og jeg puster og peser. Må ærlig innrømme at jeg synes tyngden kom vel tidlig da det jo enda er to igjen uker før tredje trimester. Er også litt overrasket over at det av og til kjennes ubehagelig når jeg bøyer meg ned, det føles som om jeg skviser lille i magen, stakkar. Kynnerne har også meldt sin ankomst og de kan også være tildels ubehagelige.

Ellers må jeg si at jeg nyter å være gravid, bortsett fra dette da, og synes selv jeg har "gravidgløden" i ansiktet også digger jeg at det er masse liv og røre i magen:)

Flere som føler det slik?
 
Er i uke 26 og kjenner meg så godt igjen i det du skriver!! Er allerede et herk å bøye seg! Måtte sette meg i dag for å få på sokkene... Er ikke så spesielt stor heller (men det er jo en større mage der enn vanlig så klart). Så jeg har skaffet meg krakk til å ha i dusjen, som foresten anbefales på det varmeste, og en laaang skoskje ;) Tyngre å gå turer er det også. Tror det har mest med økt blodvolum å gjøre og ikke nødvendigvis vekten. Heldigvis tror jeg alt dette er helt normalt, selv om det føles tidlig. Venter spent og nervøst på fortsettelsen ;)
 
Godt å høre at vi er flere. Kjenner det er litt overraskende at det er så tungt allerede, og er også megaspent på de neste 3 månedene
 
Har hatt det slik i 2-3 uker. Er 27 uker i morgen:hungover: Jeg nyter ikke svangerskapet, og jeg gruer meg til å bli enda større. Det er virkelig hardt arbeid å produsere et nytt menneske:banghead: Føler det er ganske tabu å si høyt. Det er liksom forventet at man skal være romantisk lykkelig, og takknemlig for at man bærer frem et nytt liv. Synes det er vanskelig å leve opp til disse forventningene :lurking: Gleder meg til å hilse på mageboeren da:dummy:
 
Folk trur jeg skal føde om noen uker!!

jeg må sitte for å kle på/av meg, må skræve for å få på sko, bekkenet er helt grusomt plaget av bekkenløsning. Kan ikke gå/stå/sitte/ligge, og sove/snu seg om natten er ett mareritt....

Jeg lurer på hvor stor jeg skal bli, har 3 mnd igjen og mini skal jo nå legge på seg "alt" :O
 
Å, jenter, forstå meg rett, men er så glad å høre at jeg ikke er alene om dette. Det er så rart å kjenne på alle forandringene på kroppen. Er veldig uvant og litt skremmende å ikke greie lese kroppen sin slik som før. Jeg må også sitte for å kle på meg sokker, undertøy og bukse :/

Vi får holde denne tråden gående de neste 3 mnd så vi kan trøste hverandre. Er jo litt godt å ha noen å støtte seg på når folk rundt ikke er like forståelsesfulle. De venninnene jeg har som nylig har fått barn har hatt superlette svangerskap.

Klem til dere❤️
 
D går litt opp og ned... Var veldig ukomfortabel med den nye kroppen i starten, men d har endret seg litt nå, mer avslappet nå! Får kommentarer på at magen er stor (lå midt på kurven da jeg ble målt i uke 23), og d er litt kjipt... Begynner å kjenne på at magen er i veien... Glad hver gang d regner og jeg kan gå med støvler, d er enkelt d! Skal bli noe å prøve å få på seg vintersko etterhvert... :eek:
 
Jeg var en del overvektig når svangerskapet startet (til tross for at jeg nettopp hadde greid å gå ned 12 kg), og til tross for at jeg "bare" er i uke 24, så har jeg det sånn jeg også. Kansje det værste for meg er når jeg skal bøye meg, lene meg inntil noe eller lignende. For da er den magen min alt for stor for meg, og tydeligvis alt for liten for mini.
Jeg sitter/står og sover i dusjen, senga er alt for liten, jeg snur meg konstant, og det hjelper jo ikke at jeg er oppe 4-5 ganger for å gå på do. når det kommer til å gå tur, så er marerittet mitt at jeg føler meg i like dårlig form som for 12 kg siden.:(

Men jeg merker at til tross for alt, så smiler jeg for meg selv når an sparker også ler jeg litt når jeg ser hvor mye klær vi har i str 56. :D
 
Jeg er i uke 27 nå jeg også, bor i tredje etg uten heis og puster og peser meg opp den hver dag. Føler og jeg skviser babyen av og til, ettersom jeg er glad i å ligge på magen når jeg sover, ruller jeg meg ofte over slik og våkner av at det er ubehagelig. Har bygget meg en "gravidepute" som jeg sover med, der jeg har rullet sammen en dyne til en pølse, så ligger jeg med bena på hver sin side av den slik at jeg ikke ruller meg helt rundt. Ellers kan jeg finne på å bli andpusten bare jeg sitter i ro i sofaen om kvelden :D :D
 
Jeg var en del overvektig når svangerskapet startet (til tross for at jeg nettopp hadde greid å gå ned 12 kg), og til tross for at jeg "bare" er i uke 24, så har jeg det sånn jeg også. Kansje det værste for meg er når jeg skal bøye meg, lene meg inntil noe eller lignende. For da er den magen min alt for stor for meg, og tydeligvis alt for liten for mini.
Jeg sitter/står og sover i dusjen, senga er alt for liten, jeg snur meg konstant, og det hjelper jo ikke at jeg er oppe 4-5 ganger for å gå på do. når det kommer til å gå tur, så er marerittet mitt at jeg føler meg i like dårlig form som for 12 kg siden.:(

Men jeg merker at til tross for alt, så smiler jeg for meg selv når an sparker også ler jeg litt når jeg ser hvor mye klær vi har i str 56. :D


Er godt og viktig at man kan le og smile selv om man føler seg som et "drog". Jeg storkoser meg innimellom jeg også, som sagt, iallfall når lille er bajas og turner rundt inni der. Venter spent på å få se en tydelig fot eller hånd etterhvert. Det blir gøy!
 
Back
Topp