27+1 og trening

hegavik

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er i dag 27+1 uker og har i det siste fått en vond/ubehaglig følelse i underlivet etter at jeg har vært på løpe/joggetur.. Andre som har kjent dette? Ubehaget kommer ikke før noen timer etter at jeg er ferdig, men varer da resten av dagen..

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ut som lett bekkenløsning. Ville hørt hva lege/jordmor synes om løping.

Ære være deg, jeg har til og med slutta å svømme. Men lurer på å ta opp gravidyoga snart, så jeg klarer å fortsette å knytte skoene :)

Har vondt i bekkenet i tillegg, så er usikker på om det har noen sammenheng med det.. Får nevne det på neste legetime.. Har liite lyst å gi opp løpingen "allerede", men kjenner at jeg må ihvertfall roe ned om det ikke skal gi seg.. Har også tenkt på gravidyoga, men synes yoga ser så vanskelig ut

Det kan høres ut som lett bekkenløsning. Hva med å prøve hurtig gange? veit det ikke er det samme som løping altså ;-)

Jeg elsker å løpe , og for meg var det litt små trist den dagen jeg innså at jeg måtte legge dette på "hylla."
Det gikk gradvis med meg. Jeg kuttet ut løpingen rundt uke 24, da jeg ikke lenger følte at det var behagelig, hverken for meg eller baby.
Jeg begynte derfor å jogge etter intervaller. Jogge-gå-jogge-gå, og fikk høy puls som vanlig og fikk mye ut av det også. Koste meg med dette noen uker , og nå er jeg kommet til uke 32 og jeg har endret treningen betraktelig. Nå er det definitivt ikke behagelig å jogge lenger.
Kan ikke se for meg at det er så veldig behagelig for babyen heller. Så nå trener jeg moderat. Går turer og litt styrke.
Men alt med måte. Så fort kroppen sier ifra så avslutter jeg.
Jeg har alltid vært vant med å trene, det hat vært en stor del av hverdagen min, men ikke snakk om at jeg setter det foran babyen min. Er det smertefullt for meg- er det mest sansynlig det for henne også.

Nå er jeg snart høygravid, og treningen er ikke prio1 her i huset nå. Nå skal jeg nyte den siste tiden og lade opp batteriene til mitt livs største treningsprosjekt- fødselen!

Jeg har bekkenløsning, og jeg brukte å gå masse før, men fysioterapauten sa at nå som jeg har bekkenproblemer, bør jeg ikke gå for mye heller.. Har fått noen øvelser som jeg kan gjøre hjemme som styrketrening, men løping, hopping, sykling osv skal jeg holde meg unna. Så kan være et tegn på at du bør ta det litt mer med ro:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg klarer heller ikke å løpe lenger, det blir bare masse Kynnere og tull med bekken etterpå. Spinning går enda greit men ikke for høyt tempo.
Gleder meg til å løpe etter fødsel ja!

Var å trente igår selv, jogget 10 min oppvarming etterfulgt av styrke overkropp. Hadde masse energi og ikke vondt noen steder. Pang 2 timer etter trening fikk jeg voldsomme smerter i symfysen, kjennes ut som knivstikk, fy fader å vondt. Ble redd da smertene ikke ga seg (noe det alltid gjorde før).

Ringte derfor jordmor og ho ba meg komme på en sjekk hos henne for sikkerhets skyld..
Alt sto bra til med baby, mest sannsynlig strukket ligament.
Fikk beskjed om å ta 2 paracet og evt. bruke varmeflaske, sove med pute mellom beina.
Er bedre idag men føler meg litt mørbanka.

Noe av grunnen til at man ikke kjenner noe mens man trener er fordi man gjerne er god og varm, som vil si bedre sirkulasjon i bekkenet, smertene slår da ofte ikke inn før etterpå sa jordmor.
Spørs om det blir mye jogging framover på meg nå da, får holde meg til styrke, svømming og romaskina :p

Jeg har bekkenløsning, men det er ikke de samme tegnene etter trening som når jeg får vondt i bekkenet.. Får spørre legen hva han tenker:) takk for svar :-))

høres ut som kroppen sier fra at det ikke er like OK lenger...
Jeg fikk beskjed om å legge løpingen på hylla, etter å ha fått ubehag/smerter etter løping...
Nå fungerer elipsemaskinen supert! Trygg og sikker trenig som får opp pulsen :)
Veldig viktig å lytte til kroppen og ta signaler på alvor når det kommer til trening! Du er heldig som har kunne løpe så lenge!! :)

Jeg er 27+0 i dag og ga opp løping fornødne siden grunnet forliggende morkake. Tungt, men riktig avgjørelse. Nå gleder jeg meg til å ta på løpeskoene igjen og ila sommeren skal formen sakte men sikkert komme på plass igjen. Gleder meg!

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Jeg fikk beskjeden om å slutte å gå av manuellterapeut rundt uke 20 jeg, så da ble det treningssenter med elipsemaskin, romaskin og spinningsykkel. Ikke at jeg er så flink å komme meg dit så ofte akkurat da, men men, det får gå. Prøver å få til litt, mest for å ha etablert treningsvanen litt før tiden kommer da jeg må i aktivitet igjen etter at Liten kommer :)

Back
Topp