25 dager sprik på terminene

bootylicious

Flørter med forumet
Uff... Nå stresser jeg med terminene igjen...

Mensterminen min er 5.nov, men UL terminen er 30. nov?
Har en syklus på 32/33 dager... Men har jo mensen hver mnd...
Og er sikker på den siste mensen min som var 27.jan

Burde jeg pushe mer på dette?
Kjenner jeg er bekymret... :(

Har akkurat de samme datoene !!! Jeg og mener mensen terminen min stemmer mer..

Sent from my iPhone using BV Forum

Min termin og ul termin er det bare 6 dager imellom, men jeg er veldig sikker på mensterminen min.. Sa dette til jordmoren jeg går til kontroller hos, og hun bestiller evt overtidskontroll utifra mens termin :) kan jo såklart hende at jeg tar feil, men det er ihvertfall veldig betryggende at jeg får en ekstra sjekk sånn i tilfelle! Kan du ikke høre med jordmor/lege som du går til om det er mulig med en ekstra sjekk om du går over menstermin?

Ja, så klart ser man når fødselen starter, men det er jo ikke alltid det skjer av seg selv... Derfor jeg er bekymret... For å kanskje 25 dager over i første omgang er jo mye, og kanskje skulle gå enda lenger også...

Jeg skal høre med legen min... Skal på ultralyd på sykehuset 30. oktober... Så da må jeg høre da...
For de går jo bare utifra målene? Så hun kan vel være liten?

Fikk først termin 7 november, og neste 16 november. Det er ikke så veldig stor sprik, men nok til at det bekymrer meg litt i og med at min mor fødte meg på ultralydterminen som var 14 dager etter min mors mens-termin, og legene da sa at de burde tatt meg med keisersnitt 2 uker før. Fortalte dette til jordmor, og hun sa at hun skulle sende meg på overtidskontroll dersom jeg gikk lengre enn 10 november :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det opp med jordmor og forklart hvorfor du mener 5 november er den rette. Når det er så stort sprik syns jeg de uansett bør sende deg på kontroll å sjekke mellom disse datoene.. Min jordmor lytter vertfall veldig på når kvinnene sin mens-termin er, så hun/han du går til har nok forståelse h*n også :)

Takk for svar...
Når jeg ble født fikk mamma termin først en mnd før, men da jeg kom en mnd etter var jeg veldig tørr inni hendene og under føttene... Og da sa de jeg hadde liggi for lenge... Jeg må bare ta det opp igjen... Kjenner jeg er nervøs :(

Back
Topp