24 timers blodtrykksmåling 24 timers ekg

Jeg__sitter__bak__blomsterbuketten__jeg

mamma til 2, ei på 16 og en på 5 og er gravid:)
hva er forskjellen på 24 timers blodtrykksmåling og 24 timers ekg?

måler 24 timers blodtykksmåling også hjertertyme???
om noen har uregelmessig hjerterytme vises det på 24 timers blodtrykksmåling?

håper veldig veldig på svar fra dere! for her roter legen masse masse+ litt til.

Blodtrykksmåling måler ikke hjerterytme, men ofte måler den puls. Det er ikke tilstrekkelig om man vil undersøke med tanke på arytmi. Da må man ha EKG-måling - den får frem alle "tingene"(i mangel på bedre ord) som foregår i hjertet, ikke bare hvor ofte den pumper ut en dose blod (puls) ;)

Håper det ga deg svar!

Blodtrykksmåleren festet rundt armen din og strammer seg flere ganger i løpet av de 24 timene. Jeg syns det bråket når jeg var ute, hehe. Måler som i ordet kun blodtrykket ditt. Jeg anbefaler at du er mest mulig i ro så det ikke blir feil målinger. Dumt å ta juleshoppingen mens du har blodtrykksmåleren på for å si det sånn :)

24timers ekg så festet små lapper på brystet og rundt ryggen. Den måler hjerterytme.

Blodtrykksmåling måler ikke hjerterytme, men ofte måler den puls. Det er ikke tilstrekkelig om man vil undersøke med tanke på arytmi. Da må man ha EKG-måling - den får frem alle "tingene"(i mangel på bedre ord) som foregår i hjertet, ikke bare hvor ofte den pumper ut en dose blod (puls)
clip_image001.png

Håper det ga deg svar!

måler 24 timers ekg måling blodtrykk?

har svært uregelmessig hjerterytme, hjertet slår veldig veldig fort, og etterpå veldig veldig sent. men også uregelmessig blodtykk, noen ganger når hjertet slår veldig sent slår det skikkelig hardt!
men oftest slår hjertet helt fint! perfekt omtrent...

jeg skal egentlig ha 24 timers blodtrykksmåling. bare redd for at det ikke skal vise noe i hele tatt slik at legen tror at jeg har angst..!! :(

hvis det viser noe på 24 timers blodtrykksmåling vil jo det sannsynligvis gjøre det lettere og få 24 timers ekg måling...

jeg hadde 24 timers ekg, da kunne de se alt av hjerte aktivitet også pulsen tror jeg? fordi jeg ble kalt inn ijenn til ny undersøkelse pga høy puls og jeg fikk klistra på lapper på armene og rundt brystan :) Håper du finner ut av det å får riktig apparat på !

Last edited:
Ekg måler vel kun hjertet og puls ja. Den registrerer alle uregelmessigheter.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Back
Topp