24 dagen med blod

Håperpåbaby

Flørter med forumet
Hei.

Hadde en SA for 24 dager siden. De konstaterte først med MA, men begynte å blø mer samme kvelden. Blødde mye i ca 2 uker så roa det seg veldig og kom kun litt brun utflod. De siste dagene har det trappet seg opp og jeg blør nå mer ferskt blod. Kommer en del slim og, spesielt når jeg er på do. Senest i ettermiddag kom det slim blanda med blod. Fikk ingen piller da kroppen ordna opp selv, men mitt inntrykk er at de fleste er ferdige innen 2-3 uker? Jeg er så ufattelig lei av synet og lukta av blod og det at jeg ikke kan prøve igjen når ALT jeg vil er å være gravid på nytt..

Vurderte å be legen om å få ta ny HCG. Den var på i overkant av 2000 dagen SA startet, og hadde økt med ca 100 to dager etterpå. Bør jeg måle igjen? Tok en graviditetstest (test ofte, rfsu) for et par dager siden, og det var en svaaaak (nesten usynlig) skyggestrek der.
 
Hei.

Hadde en SA for 24 dager siden. De konstaterte først med MA, men begynte å blø mer samme kvelden. Blødde mye i ca 2 uker så roa det seg veldig og kom kun litt brun utflod. De siste dagene har det trappet seg opp og jeg blør nå mer ferskt blod. Kommer en del slim og, spesielt når jeg er på do. Senest i ettermiddag kom det slim blanda med blod. Fikk ingen piller da kroppen ordna opp selv, men mitt inntrykk er at de fleste er ferdige innen 2-3 uker? Jeg er så ufattelig lei av synet og lukta av blod og det at jeg ikke kan prøve igjen når ALT jeg vil er å være gravid på nytt..

Vurderte å be legen om å få ta ny HCG. Den var på i overkant av 2000 dagen SA startet, og hadde økt med ca 100 to dager etterpå. Bør jeg måle igjen? Tok en graviditetstest (test ofte, rfsu) for et par dager siden, og det var en svaaaak (nesten usynlig) skyggestrek der.
Kan høres ut som du har rester.
For meg var det langtekkelig og jeg anbefaler absolutt å ta en tur til legen for måling/ultralyd.

Forstår veldig godt at du er lei :Heartred
 
Kan høres ut som du har rester.
For meg var det langtekkelig og jeg anbefaler absolutt å ta en tur til legen for måling/ultralyd.

Forstår veldig godt at du er lei :Heartred

Takk for svar! Glemte å si at jeg var på UL 1 uke etter bekreftet SA og da så han at fostersekken var kommet ut, og at det kun gjensto en blodansamling "nedfor" livmora. Tror uansett jeg kontakter legen i morgen, snart orker jeg ikke mer... Vil jo bare prøve igjen, men tar igjen sjanser mens jeg enda blør
 
Takk for svar! Glemte å si at jeg var på UL 1 uke etter bekreftet SA og da så han at fostersekken var kommet ut, og at det kun gjensto en blodansamling "nedfor" livmora. Tror uansett jeg kontakter legen i morgen, snart orker jeg ikke mer... Vil jo bare prøve igjen, men tar igjen sjanser mens jeg enda blør
Nå hadde jeg senabort, men jeg var på ul 3uker etter aborten, de så det var litt rester og fikk cytotek.
Det fortsatt å spotte, før det tok av 2uker etter cytotekkuren. Da blødde jeg koagulerte klumper og masse blod. Dro på legevakta fordi jeg blødde så mye, hcg var nede, og gyn mente det var første mens med litt rester. Reiste hjem og fortsatte med en sånn av og på fossblødning i 3uker før en privat gyn henviste meg til utskraping.

Sier ikke at det samme skjer deg, men jeg ville heller sjekket en gang ekstra.
 
Nå hadde jeg senabort, men jeg var på ul 3uker etter aborten, de så det var litt rester og fikk cytotek.
Det fortsatt å spotte, før det tok av 2uker etter cytotekkuren. Da blødde jeg koagulerte klumper og masse blod. Dro på legevakta fordi jeg blødde så mye, hcg var nede, og gyn mente det var første mens med litt rester. Reiste hjem og fortsatte med en sånn av og på fossblødning i 3uker før en privat gyn henviste meg til utskraping.

Sier ikke at det samme skjer deg, men jeg ville heller sjekket en gang ekstra.

Ja, best å få sjekket det. Etter min SA så sa legen at hvis jeg ikke hadde sluttet å blø innen 2uker så måtte jeg komme inn igjen. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, og det må være fryktelig irriterende med blødning så lenge, og det er ikke sikkert det er så mye som skal til for å få resten ut.

Ønsker deg masse lykke til og håper det ordner seg <3
 
Jeg måtte til slutt opereres fordi kroppen ikke klarte selv om den fikk cytotek, be om en sjekk, du :)
 
Du bør kontakte lege. Det er ikke et helt normslt forløp du beskriver, blødningene skal være avtagende etter 2 uker. Så be om en sjekk, helst ultralyd.
 
Takk for svar alle sammen. Da ringer jeg legen i dag. Kjenner at jeg er litt irritert på han, for han var veldig sånn "dette går bra, ingen grunn til bekymring. Du er ung og frisk, vi trenger ikke måle HCG" osv når jeg var på første kontroll. Hadde derfor ingenting å sammenligne med når jeg var sikker på SA, og måtte gå i dagesvis med store bekymringer.. Men så føler jeg meg egentlig bare generelt sur og irritert på alle for tiden..

Gynekologen på sykehuset derimot var helt fantastisk. Han sa minst 7 ganger i hver samtale at jeg kan ringe når som helst, komme inn når som helst hvis smertene eller blødningene blir store. Vurderer å ringe direkte til sykehuset å håpe at det er han som har vakt nå og.. Men må vel sikkert prøve legen først.
 
Legen åpner ikke telefonen før kl 09 så ringte rett til sykehuset og fikk time der kl 11 i dag. Håper jeg slipper utskrapning, da bør man vel vente noen mnd før man prøver igjen? Klarer ikke tanken på å vente noe særlig mer nå, føler jeg begynner å bli ganske desperat.. :eek:
 
Legen åpner ikke telefonen før kl 09 så ringte rett til sykehuset og fikk time der kl 11 i dag. Håper jeg slipper utskrapning, da bør man vel vente noen mnd før man prøver igjen? Klarer ikke tanken på å vente noe særlig mer nå, føler jeg begynner å bli ganske desperat.. :eek:

Nei, man kan normalt prøve igjen etter blødningene er stanset også etter en utskrapning. Har sett flere her som har blitt gravide igjen med bare 1 mens mellom eller ingen mens etter utskrapning.
Lykke til ❤️
 
Nei, man kan normalt prøve igjen etter blødningene er stanset også etter en utskrapning. Har sett flere her som har blitt gravide igjen med bare 1 mens mellom eller ingen mens etter utskrapning.
Lykke til ❤️

Åhh, trodde man måtte vente flere måneder pga tynne slimhinner! Beroligende lesing.

Tusen takk ❤️
 
Åhh, trodde man måtte vente flere måneder pga tynne slimhinner! Beroligende lesing.

Tusen takk ❤️

Neida, det må du ikke :) hvis kroppen ikke er klar for en graviditet, vil nok heller ikke egget feste seg!
 
Da er jeg ferdig på sykehuset. Tok innvendig UL og han bekreftet at alt var ute. Målte livmora til ca 1 mm. Sjekket samtidig at alt så normalt ut.

Men han NEKTA å måle Hcg. Ble ganske overasket. Han lot meg ikke forklare hvorfor jeg ønska det, men sa bare at det var helt uaktuelt. Tror dere det er lurt å måle hcg, eller har han rett i at det har ingenting å si? Hcg var på 2228 for 23 dager siden. Jeg tenkte det hadde vært fint å få bekrefta at den er LAV nå, om ikke i 0. Men det fikk jeg altså overhode ikke
 
Da er jeg ferdig på sykehuset. Tok innvendig UL og han bekreftet at alt var ute. Målte livmora til ca 1 mm. Sjekket samtidig at alt så normalt ut.

Men han NEKTA å måle Hcg. Ble ganske overasket. Han lot meg ikke forklare hvorfor jeg ønska det, men sa bare at det var helt uaktuelt. Tror dere det er lurt å måle hcg, ellear han rett i at det har ingenting å si? Hcg var på 2228 for 23 dager siden. Jeg tenkte det hadde vært fint å få bekrefta at den er LAV nå, om ikke i 0. Men det fikk jeg altså overhode ikke

Du kan ta en g-test.
Dersom en ser at alt er ute med ultralyd er det vel ikke så nødvendig med hcg, men det jeg ville gjort i ditt tilfelle var å ta en graviditetstest, også evt tatt en hcg hos lege dersom det er stort utslag på testen.
 
Tok en test her om dagen, med svak skyggestrek. Får kjøpe et par nye å se om den endelig blir helt negativ..

Hvis det bare var svak skyggewtrek er det hvertfall et godt tegn i denne sammenhengen.. Masse lykke til med prøving igjen, håper det snart er klart for det og at du blir raskt gravid ❤️
 
Hei
Jeg hadde en MA for 4 uker siden. Har målt at HCG går nedover (var på 490 i forrige uke), men spotter fortsatt brun utflod og har en del murringer innimellom. Noen som har opplevd det samme, evt hvor lengre spottet dere etter cytotec-kuren?
 
Hei
Jeg hadde en MA for 4 uker siden. Har målt at HCG går nedover (var på 490 i forrige uke), men spotter fortsatt brun utflod og har en del murringer innimellom. Noen som har opplevd det samme, evt hvor lengre spottet dere etter cytotec-kuren?

Jeg hadde medisinsk abort pga MA for 1 uke og 5 dager siden. Slutta å blø friskt blod etter ca en uke, og har nå slutta å spotte også. Men jeg fikk beskjed om at noen blør/spotter litt helt fram til første mens. Det er først hvis man fortsetter å spotte etter mens at man bør sjekke det opp i tilfelle rester.

Jeg har ikke målt HCG eller tatt graviditetstest enda.
 
Back
Topp