24+6 och en dag lenger än når tanteungen föddes.

nallepia

Elsker forumet
Junibarna 2019
Kände bara jag måtte skriva av mig lite. Igår var jag 24+5, en meeeget speciell dag att passera. När systern min var gravid för tre år siden så föddes nämligen hennes datter på den dagen. Kroppen gick i födsel och babyen kom ut 22:48. Det är den medt skräckblandade meldingen jag noen gang fått på facebook. (har familiechat där) 32 cm lang och 705 gr tung. Sammenkröllad fick hon plats i sin pappas hand... Vi hade extram tur med denna starka lilla tjej. Inga hjärnblödningar, men många långa månader med pustehjelp och intensivvård! Alla hjertens dag fyllde hon tre år och är precis lika glad, pratande och envis som vem som helst! Alla barn är mirakel men detta lilla livet är noe helt helt speciellt...:Heartbigred

Satt og tenkte på det her om dagen. Det er vel ingen termingrupper som ikke har noen prematurfødsler, så sannsynligheten er stor for at noen her vil føde innen ihvertfall 5-6 uker. Kanskje før også. Også baller det på seg etter det.

Bra at det gikk så fint med tanteungen din da. :)

Kände bara jag måtte skriva av mig lite. Igår var jag 24+5, en meeeget speciell dag att passera. När systern min var gravid för tre år siden så föddes nämligen hennes datter på den dagen. Kroppen gick i födsel och babyen kom ut 22:48. Det är den medt skräckblandade meldingen jag noen gang fått på facebook. (har familiechat där) 32 cm lang och 705 gr tung. Sammenkröllad fick hon plats i sin pappas hand... Vi hade extram tur med denna starka lilla tjej. Inga hjärnblödningar, men många långa månader med pustehjelp och intensivvård! Alla hjertens dag fyllde hon tre år och är precis lika glad, pratande och envis som vem som helst! Alla barn är mirakel men detta lilla livet är noe helt helt speciellt...:Heartbigred
Sniker litt fra august. Men så utrolig! Tenk at det gikk bra med tanteungen din,det er jo ekstremt tidlig. Ble litt rørt nå jeg!

Det er ganske sinnsykt at i dagens samfunn så redder vi så små barn <3 vi får bare ta ting som det kommer :)

Satt og tenkte på det her om dagen. Det er vel ingen termingrupper som ikke har noen prematurfødsler, så sannsynligheten er stor for at noen her vil føde innen ihvertfall 5-6 uker. Kanskje før også. Også baller det på seg etter det.

Bra at det gikk så fint med tanteungen din da. :)

Har med tänkt den tanken där. Varken min 2015 grupp eller 2016 grupp fick noen prematur så har tänkt lite extra på detta. men krysser fingrarna för att dem holder sig inne till 37+0!

Oj! Det er jo helt urolig <3

Kan man gå inn i fødsel helt spontant allerede nå? Trodde det bare skjedde om man hadde en infeksjon av noe slag, noe galt med livmorhalsen, barnet døde i magen og kroppen ordner opp eller opplevde en form for traume?

Oj! Det er jo helt urolig <3

Kan man gå inn i fødsel helt spontant allerede nå? Trodde det bare skjedde om man hadde en infeksjon av noe slag, noe galt med livmorhalsen, barnet døde i magen og kroppen ordner opp eller opplevde en form for traume?

Hun hade infektion i morkake viste det sig, därför gick kroppen i födsel. Ellers skl det nog mye till för att kroppen sätter igång en födsel hvis allt er som det skal, heldigvis!

Er bare det at man vet jo sjeldent at det er noe sånt, før man merker at noe skjer. Men det går jo ofte an å stoppe saker og ting da.

Er helt utrolig og fantastisk at de overlever så tidlig ♥️
Er en del som blir født premature og det går bra :)

Så utrolig godt å høre det gikk bra med tanteungen din!

Jeg har eksamen 14 juni og termin 16 juni, så jenta vår kan godt vente til termindato med å komme synes jeg :)

Back
Topp