23 uker på vei og orker ikke lenger

maca19922

Blir kjent med forumet
i dag er jeg akkurat 23 uker på vei... jeg går på videregående og bare orker ikke lenger.. jeg er helt uten energi, føler meg så sliten og kan ikke få meg opp om morningen.. :( jeg vet ikke hva skal jeg gjøre. nå har jeg ganske stort fravær. er det noen der i samme situasjon? heeeelp plz! jeg kan ikke lese, kan ikke være på skolen kan ikke noe. vil bare bli hjemme og slappe av :(

håper det går over snart :'(

Huff da[:(] det høres ikke bra ut.. jeg er ikke i samme situasjon, men hvis jeg var deg ville jeg først og fremst snakket med lærere eller rektor på skolen. Kankskje de kan ordne noe?

Hei maca19922 :)

Jeg sitter i akkurat samme situasjon som deg, og sliter også veldig med at jeg er konstant trett og bare vil sove. Skolen er veldig tung og ikke minst lang om dagene.
Å jeg tviler veldig på at det blir så mye bedre:/
Vi blir bare større å større, og ting blir tyngre å tyngre.
Men snakk med lærerne dine, de skal hjelpe deg og tilrette legge dagen din så den blir enklere for deg :)

Det skal ikke være nødvendig for deg å måtte slutte på skolen. Du kan også snakke med fastlegen din eller jordmor.
Jeg har fått masse hjelp fra dem:)

dagene er fortsatt tunge, men da er det godt å komme hjem å ta en hvil før jeg begynner på noe annet:)
Er ikke lenge igjen av skolen heller, trøst deg med det:)

ORIGINAL: hctib89

Hei maca19922 :)

Jeg er trett og bare vil sove hele tiden også. tviler veldig på at det blir så mye bedre:/
Vi blir bare større å større, og ting blir tyngre å tyngre.
Men snakk med lærerne dine, de skal hjelpe deg og tilrette legge dagen din så den blir enklere for deg :)

Det skal ikke være nødvendig for deg å måtte slutte på skolen. Du kan også snakke med fastlegen din eller jordmor.
Jeg har fått masse hjelp fra dem:)

spør om hjelp fra folk rundt deg skole, fastlege , helsesøster osv... men hva du gjør ikke slutt på skolen ..hvertfall ikke før det er helt helt umulig å fortsette... skolen skal rettlegge ting for gravide ...

sender deg masse trøste klem ...

dagene er fortsatt tunge, men da er det godt å komme hjem å ta en hvil før jeg begynner på noe annet:)
Er ikke lenge igjen av skolen heller, trøst deg med det:)

Ville dratt til legen og få sjekket nivået av jern og b12 vitamin. Det er vanlig å få mangel på begge som gravid og man blir forferdelig trøtt og energiløs. 

Du kan også få sjukemeding fra legen din, hvor skolen blir pålagt å ordne slik at dagen blir enklest mulig for deg [:)] Eventuellt bli helt sjukmeldt, slik at du får fri, eventuellt bare for noen uker, så du kan hente deg inn igjen[:)][:)]

Gjekk sjølv på vgs. når eg venta på guten min, og huskar at dagane hadde ein tendens til å bli tunge. Men det var utrulig deilig å gå ut siste skuledag og vite at eg var ferdig med vgs. Det er ikkje like lett å begynne på nytt med det etter permisjon.  

Ein har forresten rett på 14 dagar fradrag frå fråværet ditt, pga graviditeten (eller om ein er forsøgar).

det som noen jeg kjenner har gjort er at de har inngått en avtale med skolen - hvor du går deltid  - tar noen fag omgangen..dette over lengre tid. Da vil det bli lettere å kunne fullføre skolen med litt fokus.. snakk med rådgiver på skolen din.. kan være du tar kun 2 fag om gangen - har eksamen i dem og fokuserer så på andre fag etter på.. litt omgangen for å få deg i mål :D

tusen takk dere :) dagene bare går,jeg føler ikke noe forandring..nå er jeg i uke 25,snart 26.. vil bare sove og kan ikke gjøre noe... neste hele denne uka var borte fra skolen.. vil ikke slutte på skolen,selfølgelig... ogå mista jeg 1 år alerede pga norskkurs,så da blir jeg 18 i året og går på 1.år vgs.. har ikke snakket med rådgiver enda, men skal gjøre det.. legen skriver ikke sjukemelding eller noe,han synes jeg klarer å gå mest parten av dagen. det er ikke noe mangel på bvitamin eller noe, fordi jeg drikker omega3 og b vitamin og spiser sunt i veldig lenge nå..
da er det bare å snakke med rådgiveren min også ser vi hvordan blir det.. [&o]

Det er ikke noe å blir nedfor for...rådgiver er der for å hjelpe...og det viktigste er å ha et tilbud som hjelper deg gjennom skolen...

jernmangel kan du ha selv om du har et supersunt kosthold og spiser noen vitaminer... jeg sliter veldig med at jernet mitt faller fra 13 eller 11 til 9 og 7 på få uker/dager uten at jeg kan gjøre så mye med det...

er satt på hestekur av vitaminer og minerealer

huff da :(:(:(
har æ vårre dæ så har æ slutta skolen. for når en er gravid så får en starte på året dær du slapp senere. du slipper å ta opp hele året igjenn.

jaaa,dere hadde rett, jeg har gjort s-ferritin analyse som viser at det er mangel på jern. jeg har 14 og mann må ha misnt 15 opp til 200.
vanligvis er dt 100-120 hos mange, så da må jeg kjøpe feromax,så blir alt bra igjen...[;)]

Back
Topp