23-24 uker

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Noen har allerede kommet dit og vi andre er der snart. Grensen for når de vil gjøre alt for å redde den lille om den skulle bli født for tidlig. Hvilke tanker har dere rundt det?

Ikke annet enn at det er en milepæl og ganske letta over og ha nådd den grensa.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

så en ganske tøff dokumentar om det.. så jeg gleder meg til uke 25 er kryssa(. eller 24.)....var ikke så gode ods på 23 som jeg hadde trodd. men dette var fra England å jeg tror de kanskje er flinkere i Norge...enkelte andre land redder ikke før 24 uke pga odsene i uke 23..

håper knøtte holder seg inne lengst mulig.

Jeg gleder meg også til å passere 25 uker, er vel god sjangse for at det går greit da :-) neste milepæl for meg er 32, blir satt i gang etter uke 32 om det er tegn på sf. Og så blir neste milepæl å passere uke 35 for da kom mini. Når uke 37 er passert kommer jeg til å puste letta ut :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er godt å vite at om vi er uheldige og noe skulle skje, så har hun en sjanse til å bli reddet. Men samtidig så håper jeg virkelig at hun holder seg der inne til minst uke 37 :)

Flott å være der snart, men er ikke klar i det hele tatt for at han skal komme enda! Håper å runde 37 uker iallefall :)

Er jo ikke store sjansene for at de overlever i uke 23, og det kommer som regel masse utfordringer om de skulle overleve.. Jeg slapper ikke av før vi har passert 30 uker, og aller helst 34. Jeg blir fulgt opp fra uke 24 med ul for å sjekke livmorhalsen, gyn er redd jeg skal føde tidlig..

Jeg er vel litt der at om mini skulle komme så tidlig så ønsker jeg ikke at hun skal reddes for enhver pris. Høres sikkert grusomt ut, men jeg har tung adferdsproblematikk og autisme i nær familie, og ser hvilken belastning det er for omsorgspersonene. Jeg ønsker meg et friskt barn og finner liten trygghet i å komme til uke 24. Det er for tidlig.

Venter et lite gull i februar 2014!

Jeg gleder meg også til å passere 25 uker, er vel god sjangse for at det går greit da :-) neste milepæl for meg er 32, blir satt i gang etter uke 32 om det er tegn på sf. Og så blir neste milepæl å passere uke 35 for da kom mini. Når uke 37 er passert kommer jeg til å puste letta ut :p

Legen jeg snakket med satte milepælene: 28, 32 og 34. Målet er 34 ved sf her.

Hvordan gikk det med minien i uke 35?

Legen jeg snakket med satte milepælene: 28, 32 og 34. Målet er 34 ved sf her.

Hvordan gikk det med minien i uke 35?
Det gikk veldig fint! Han var 2.4 og gul. Trengte en natt i kuvøse og 2 uker på sykehuset. Grein meg hjem etter 2 uker og sondemata han en uke hjemme før han tok puppen og jeg fullamma til han var 6 mnd :-)

Når ble din født og hvordan gikk det? :-)

Det gikk veldig fint! Han var 2.4 og gul. Trengte en natt i kuvøse og 2 uker på sykehuset. Grein meg hjem etter 2 uker og sondemata han en uke hjemme før han tok puppen og jeg fullamma til han var 6 mnd :-)

Når ble din født og hvordan gikk det? :-)

Han kom uke 37+0 men var på størrelse med en 39ukers unge. Han var litt svak til å suge så litt jobb med amming, men ellers alt fint med han. Var på sykehuset i 2 uker men det var pga meg, han kunne dratt hjem med en gang.

Min var født i uke 36, men har var 3.3. Måtte i lys tre ganger da, syns det var fælt.

Gleder meg til jeg passerer uke 25! :)
Selv om det er alt for tidlig å bli født da så klarer di det mest utrolige pr i dag.
Men håper på å komme til uke 37 denne gangen, min yngste ble født i uke 35 og det var nok komplikasjoner da :/
Er utrolig hvilken forskjell det har med 2 uker ekstra inni magen!.. Ja egentlig bare noen dager fra eller til har mye og si

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gleder meg til jeg passerer uke 25! :)
Selv om det er alt for tidlig å bli født da så klarer di det mest utrolige pr i dag.
Men håper på å komme til uke 37 denne gangen, min yngste ble født i uke 35 og det var nok komplikasjoner da :/
Er utrolig hvilken forskjell det har med 2 uker ekstra inni magen!.. Ja egentlig bare noen dager fra eller til har mye og si

Veldig interessant å høre erfaringer. Tror det er veldig individuelt fra baby til baby da. Da jeg lå inne til obs skulle de absolutt vente til jeg var over 37 (som var for lenge). Legen jeg har snakket med nå sa at uke 36 eller 37 hadde ikke så mye å si.

Veldig interessant å høre erfaringer. Tror det er veldig individuelt fra baby til baby da. Da jeg lå inne til obs skulle de absolutt vente til jeg var over 37 (som var for lenge). Legen jeg har snakket med nå sa at uke 36 eller 37 hadde ikke så mye å si.

Det er nok veldig individuelt ja.. Da jeg var i fødsel med minsten i uke 35 fikk jeg beskjed om at det var helt greit å føde i denne uken (altså di prøver ikke å stoppe riene/fødselen). Så sa di at mest sannsynlig skulle han klare seg selv, men at det ikke alltid er tilfelle. Han var da en av di som ikke klarte seg selv. Går kjempe fint med han den dag i dag da, kan ikke merke på han at han var litt prematur :)
Men ja fra uke 36-37 så spiller det nok ikke så stor forskjell fra dag til dag, men i uke 25-26 osv så har dagene en del mer og si (blir jeg fortalt i hverfall)

Syntes det er både skremmende og fascinerende. Har alt sett ansiktstrekkene til lillemor på 3d.
Kjenner to med altfortidligfødte barn, uke 24+3 og 25. Har gått veldig bra med begge barna. Ingen store komplikasjoner (svakt syn på ene, er vel 4år nå). Andre er snart 1år, ikke hørt om noen komplikasjoner der heller. Men det kan jo være veldig inviduelt. Kjenner de med barn født uke 36 hvor det er større komplikasjoner.

Håper for all del at lillesøster holder seg i magen til over nyttår.

Termin 2.februar 2014

Jeg har to uker igjen til 25 fullgåtte uker... Da kan jeg puste lettet ut. Men håper selvfølgelig lille knøttet holder seg inne en stund til :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg syntes det høres skummelt ut å gå alt for lenge over også. Da snakket vi 2 uker +
Men mest med tanke på komplikasjoner da

Noen har allerede kommet dit og vi andre er der snart. Grensen for når de vil gjøre alt for å redde den lille om den skulle bli født for tidlig. Hvilke tanker har dere rundt det?

Jeg tenker ikke så mye på det.. teller ned fordi ventetiden er uendelig, og svangerskapet mitt har gått greit hittil. Jeg tror småen kommer til å holde seg godt og trygt inni her til hun er ferdig, og klar for verden :) Men det er selvfølgelig fint å vite at HVIS noe hadde skjedd, så hadde det vært mulig at hun klarte seg :) Da hadde ikke disse lange månedene og alt vært forgjeves. Tror det hadde vært vanskelig å måtte leve uten henne nå, selv om jeg ikke vet hvem hun er, så gleder jeg meg veldig til hun kommer. og til se hvem hun er, hvordan hun ser ut...

Jeg ser ingen lettelse i å nå 25 uker da det ofte er mange komplikasjoner med premature barn. Jeg puster lettet ut når jeg bikker 37 uker, og får angst om jeg må gå over tiden. Syns det er skummelt da lille ikke trivdes sist kun etter et par dager på overtid.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Back
Topp