22 kg ned før sommeren?

Marsmamman

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
September To Remember 2022
Aprilspirene 2024❤️
Maisløyfene 2024
Litt flåsete overskrift, men det er målet mitt. Jeg begynner på jobb igjen om 3 måneder og nekter å måtte bestille meg nye bukser i den anledning.

Jeg er midt i trettiårene og har 4 barn i alderen 9 mnd til 12 år. De siste 4 årene har jeg vært gravid 3 ganger, til sammen i nesten 100 uker(senabort halvveis og to levendefødte til termin) vært ammende like lenge og ammer fortsatt endel. Jeg har lagt på meg lite i svangerskapene, 4 og 6 kg, gått ned ca 12 kg hver gang. Men ammesulten er reell så har lagt på meg 10 kg igjen etterpå, hver gang. Jeg hadde 10 kg mer enn målet mitt når jeg ble gravid første gang og har nå 12 kg mer enn det, så alt i alt ikke kjempe ille.

Så litt vekt historie:

Før gravid 21: 100kg
Etter senabort 21: 106kg
Startvekt gravid 22: 106kg
Høygravid 22: 110 kg
Etter gravid 22: 98 kg
Før gravid 23: 109 kg
Høygravid 24: 115 kg
Etter gravid 24: 103 kg
Ammet i 9 mnd 25: 112 kg

Målet mitt er altså 90 kg, det er ei vekt jeg tror jeg kan klare å holde. Jeg er ei kraftig dame med tung beinbygning og vet at jeg føler meg bra rundt den vekta. Med 4 barn og stort hus er jeg ganske aktiv i hverdagen, jeg har heller ikke kjempe mye tid til å gjøre ting for meg selv som trening og turgåing. Derfor er det i hovedsak kosten jeg må endre, eller det vil si småspisingen av alt mulig godt jeg finner i skapene. Og spise litt mindre til måltidene, samt mere grønt. Dette skal være ganske overkommelig egentlig. Og vil så klart gå turer når jeg får anledning, forhåpentligvis 1-3 ganger i uken.

Motivasjonen min for å gå ned i vekt er bedre helse og å få et lettere liv til å være aktiv sammen med barna og mannen. Nå som graviditeter og ammerunder er over ønsker jeg å gjenoppta blant annet skigåing og fjellturer etter hvert. Ikke minst sparke fotball og være akrobatisk og leken sammen med mine små. Jeg vil bli en bedre versjon av meg selv! Utseende betyr ikke så mye for meg lenger, jeg vet at mine nærmeste synes jeg er flott uansett og det er en god følelse❤️

Følg med den som vil❤️

Følger :Heartbigred

Tenkte jeg skulle veie meg i dag når gjengen omsider var ute av huset. Hadde ikke forventet noe stor endring, men følte at jeg hadde et greit kosthold i går og tenker jeg mister vel litt vann i starten.

Først viste vekten 110, og jeg tenkte wow..!
Så viste vekten 109, og jeg bare !!!!!!
Så viste vekten 111, og jeg bare !?
Så 112, what?
Så 113, NEI? :hilarious:

Konklusjonen er at jeg må kjøpe meg ny vekt og aner egentlig ikke hva jeg veier? Antageligvis et sted mellom 109 og 113.

Er skikkelig motivert nå, og hjelper å ha et sted å skrive ned litt :)

Back
Topp