22 + 3

Enig med Lillefrø. Og litt frisk luft om man orker det, kan hjelpe noen ganger. :)

Jeg hadde forferdelig hodepine i to uker i jula. Hver dag ble jeg mye bedre av å gå en totimers tur i frisk luft. Da klarte jeg meg uten paracet.

Oog søvn om du har mulighet, Drikk mye Vann , og maser litt i pannen og med øyne brynene hjelper meg men kommer vell an på hvor smerten / ubehaget ligger.

Det hjelper å sove litt ekstra..drikk mye vann, gå tur og ta Paracet når behovet er ekstra stort..jeg tar kun Paracet på kvelden hvis jeg ikke får sove og hvis jeg er på jobb og hodepinen tar over...

Hvis du opplever kvalme, oppkast, hovne ben, synsforstyrrelser så anbefaler jeg at du tar kontakt med legen for da kan det kanskje være svangerskapsforgiftning.. Og ta livet med ro, prøv å stress ned ;)

Hadde en i to uker sammenhengende. Gikk til fysioterapeut 2 ganger i uken i en måneds tid. Har knapt hatt hodepine siden. Hadde fullt i muskelknuter i nakke/skulder/øvre rygg

Om det er kraftig pannehodepine så ring jordmor/lege for å ta en sjekk. Men utover det har jeg også lett for hodepine nå som jeg er gravid, og her er det frisk luft, ekstra drikke og nok søvn som hjelper, til tross for daglig hodepine i flere uker har jeg bare trengt paracet to ganger :)

Jeg får ofte hodepine hvis jeg ligger feil eller er stressa. Du har ikke vondt i Nakken?

Kan desverre ikke ta paracet da jeg sovner av det, og glatt sover ett døgn på liten dose. (Egener seg dårlig med et bøllefrø fra før ) ☺

Takk for mange tips !

Jeg har slitt med mild hodepine hele svangerskapet. Er 100% sykmeldt pga dette nå. Krever mye ro for min del for å holde der i sjakk. Så fungerer sånn passe i hverdagen men overhode ikke på jobb :(

Back
Topp