21+4, null liv å kjenne!?!!

Bruker92ka

Første møte med forumet
Hei.
Spm. 1: Er i uke 21+4 og har enda ikke kjent antydning til liv i magen. Var til ultralyd i uke 12 og 17+4, og da var det masse aktivitet å se i magen. Er det ikke snart på tide å kjenne noe nå? Morkaken ligger ikke på forsiden. Har prøvd å drikke kaldt og søtt for så å legge meg på magen å kjenne etter, men alt jeg kjenner er min egen puls ved navlen.

Spm. 2: Rutineultralyden påstod at jeg nå skal være i uke 21 + dag 4. Sier dette noe om unnfangelsesdatoen, slik at man bare kan regne seg tilsvarende antall uker/dager bakover og legge til 2uker? Første dag i siste mens var 2.desember. Veldig nysgjerrig på når pjokken ble laget :hello

Ingen jordmor, men kan jo si hvordan jeg har det :)
Kjente ikke noe liv jeg heller før uke 23 og det var det kun et dult noen dager og andre dager ikke..
Fullt liv på ul uke 24 og JM sa: åh dette kjenner du nok!! Jeg: eeeh nei nada!!
Er nå 27 uker og kjenner fortsatt ikke så mye liv som mange andre gjør..
Så vet ikke om jeg generelt har en rolig baby eller om det er meg som bare ikke kjenner bevegelsene rett og slett..

Men du skal nok ikke bekymre deg enda, bevegelsene kommer de ;)
Ofte kan babyen også ligge å sparke innover mot rygger våre og da kjenner vi det ikke..

Min "hjelp" var doppler i alle de ukene jeg ikke kjente liv samt fortsatt når det går en dag jeg kjenner lite liv.. Veldig betryggende for meg vertfall (selv om JM og lege ikke helt anbefaler eget bruk av det)

Lykke til videre me lille bebissen :)

Hei på deg.

Jeg kan godt forstå at du lengter eller å kjenne liv i magen. Det er en vidunderlig følelse og en måte å føle at man har litt kontroll på at alt er vel i magen :-)

Graviditet og fødsel har et veldig bredt normalitetsområde. Derfor er det også veldig forskjellig når gravide kjenner liv i magen for for første gang. Og som brukeren overfor skriver så er det også veldig forskjellig hvor mye liv man kjenner gjennom svangerskapet. Så vær tålmodig en liten stund til og snart vil du kjenne disse små boblene i magen som vil følge deg flere uker og måneder :-)

Beregningen av termin ved hjelp av ultralyd sier ikke noe om når befruktningen skjedde nøyaktig, så der må du nok forbli nysgjerrig ;-)

Ha et fint svangerskap videre da!
Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp