21 års fengsel for abort

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Likestilling for Fedre (fb gruppe) har skrevet dette:

"Risikerer 21 års fengsel for abort!

Selvsagt handler dette om en mann som ønsket abort av sitt eget barn. Da mener den dobbeltmoraliserende staten at det er kriminelt, men når en kvinne tar abort er det lovlig.
Hvor er logikken spør Likestilling for Fedre???

Det er påfallende at når denne kvinnen eventuelt senere en gang i livet velger å ta abort så er det helt greit.

For ordens skyld må vi ettertrykkelig understreke at Likestilling for Fedre er forsvarere av det ufødte liv.

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article10697013.ece"

Det som skremmer meg mest, er kommentarene som kommer fra enkelte mannfolk og gruppen i denne diskusjonen på fb!

Tja vel 21 år får han vel neppe men menn og kvinner er ikke likestilte når det gjelder dette og det skal dem ikke være heller!!! Menn har muligheten til å fraskrive seg foreldreretten hvis de vil det!
Dessuten er det ikke dems kropp det går ut over men noen andre sin kropp!

Ble glad når jeg så at dette faktisk blir en rettssak for menn må forstå at selvom de kan komme med ønsker så er det i bunn og grunn kvinnen som bestemmer siden dette går mest utover hennes liv og ikke minst hennes kropp!!!

Er man voksen nok til å ha sex, er man voksen nok til å ta eventuelle konsekvenser det kan medføre, uansett hvilket kjønn man har.
Men å få like lang straff for abort som man får om man dreper er voksent menneske, DET er litt drøyt! Det er faktisk Norges strengeste straff.
så hvis man tar abort, får man strengere straff enn hvis man voldtar en 6-åring! Helt sjuk!!

Ja man tar jo et liv uansett hvem det er som tar det. Men greia er jo at kvinnen må få bestemme over sin egen kropp. Den retten må være større enn barnets i starten. Hadde menn kunnet bære frem barn så hadde de fått den retten til å bestemme over sin kropp i forhold til et foster slik som kvinner. Men fornuft spiller jo liten rolle i slike saker, når de bare vil få fram sin side uten å lytte til andre sider av saken.

Tja vel 21 år får han vel neppe men menn og kvinner er ikke likestilte når det gjelder dette og det skal dem ikke være heller!!! Menn har muligheten til å fraskrive seg foreldreretten hvis de vil det!

Ble glad når jeg så at dette faktisk blir en rettssak for menn må forstå at selvom de kan komme med ønsker så er det i bunn og grunn kvinnen som bestemmer siden dette går mest utover hennes liv og ikke minst hennes kropp!!!
Kvinnner kan også fraskrive seg foreldreretten da...

Tviler også på at det blir 21 års fengsel, men dette var overskriften på fb gruppen..

Kvinnen må faktisk gi opp en ganske stor del av livet sitt i 9mnd pga en graviditet, og innse at hun ikke bare kan tenke på seg selv i denne perioden. Kroppen hennes kan bli "ødelagt", karrieren/studiene må kanskje settes på vent. Hun må bære dette barnet fram for så å bestemme seg for å beholde det/adoptere det bort, noe som tærer på en person både fysisk og psykisk.

En mann som ikke ønsker å være far kan faktisk bare snu ryggen til å gå, selv om jeg skjønner/håper at mannfolk flest ikke har samvittighet til det.
Men det påvirker livet deres veldig lite ift karriere/studier/helse, de kan leve som de har gjort fram til nå.

Kvinnner kan også fraskrive seg foreldreretten da...

Jo, men tror nok det er vanskeligere for en kvinne som har bært dette barnet fram i 9mnd. Kjent de små sparkene og hikkingen, og sett bilder av den lille på ul.. Det er nok et tøffere psykisk valg enn for far som kan la være å være delaktig i svangerskapet..

Er man voksen nok til å ha sex, er man voksen nok til å ta eventuelle konsekvenser det kan medføre, uansett hvilket kjønn man har.
Men å få like lang straff for abort som man får om man dreper er voksent menneske, DET er litt drøyt! Det er faktisk Norges strengeste straff.
så hvis man tar abort, får man strengere straff enn hvis man voldtar en 6-åring! Helt sjuk!!

Helt enig i at man selv må ta ansvar dersom man ikke ønsker barn, er ikke bare oss jenter som kan kjøpe prevensjon..

Tror 21 år er satt litt på spissen her, men det er jo ikke kun snakk om drap av et barn. Er jo snakk om å "invadere" et annet menneske sin kropp, og ikke minst å gi medisiner kjøpt på nett(!) til en 20 år gammel jente.. Hvem vet hva som kunne vært i disse medikamentene..?

Helt enig i at man selv må ta ansvar dersom man ikke ønsker barn, er ikke bare oss jenter som kan kjøpe prevensjon..

Tror 21 år er satt litt på spissen her, men det er jo ikke kun snakk om drap av et barn. Er jo snakk om å "invadere" et annet menneske sin kropp, og ikke minst å gi medisiner kjøpt på nett(!) til en 20 år gammel jente.. Hvem vet hva som kunne vært i disse medikamentene..?

Nå har ikke jeg lest artikkelen, bare svarer generelt :-)
Kvinner skal få bestemme over sin egen kropp, på lik linje med mannen.
Jenta må selv få bestemme om hun vil beholde barnet, putte i seg medisiner kjøpt på nett, eller reise på sykehuset å få gjort det på ordentlig vis.

Jeg forsvarer ikke det han gjorde, men jeg mener at hvis far ikke ønsker å bli far så er det faktisk egoistisk av mor å velge å gjenomføre graviditeten...

21 år får han nok ikke, men straff er jo absolutt på sin plass når man putter medikamenter i drikka til folk uten at de vet om det + at man i tillegg terminerer et foster.

Kvinnen har retten til å bestemme over sin egen kropp, og om hun vil ta abort. Mannen har retten til å fraskrive seg ansvaret.

Jeg forsvarer ikke det han gjorde, men jeg mener at hvis far ikke ønsker å bli far så er det faktisk egoistisk av mor å velge å gjenomføre graviditeten...

Forstår hva du mener, og jeg er enig i at far burde være med på å bestemme dette.
Men til syvende og sist så er det ingen andre enn kvinnen som kan bestemme det. En abort kan skade kvinnen både fysisk og psykisk, og det er ingen som burde ha rett til å bestemme at hun skal risikere dette.

Tviler også på at det blir 21 års fengsel, men dette var overskriften på fb gruppen..

Kvinnen må faktisk gi opp en ganske stor del av livet sitt i 9mnd pga en graviditet, og innse at hun ikke bare kan tenke på seg selv i denne perioden. Kroppen hennes kan bli "ødelagt", karrieren/studiene må kanskje settes på vent. Hun må bære dette barnet fram for så å bestemme seg for å beholde det/adoptere det bort, noe som tærer på en person både fysisk og psykisk.

En mann som ikke ønsker å være far kan faktisk bare snu ryggen til å gå, selv om jeg skjønner/håper at mannfolk flest ikke har samvittighet til det.
Men det påvirker livet deres veldig lite ift karriere/studier/helse, de kan leve som de har gjort fram til nå.

For ikke å snakke om at et svangerskap kan medføre skader for livet eller til og med død. Da tenker jeg på f.eks. revning i så stor grad at det medfører operasjoner, isolasjon (pga skammen) og eventuelt ose på magen, invalidiserende bekkenløsning og svangerskapsforgiftning som går for langt. For en mann så er et svangerskap aldri fare for liv og helse.
Men det er få som tenker over dette, og spesielt vanskelig kan det nok være for de som aldri har gått gravide.

At noen tvinger en kvinne til abort vil jeg si er overgrep mot kvinnen.
Det er kvinnen som får all den psykiske påkjenningen, kvinnen er knyttet mye tidligere til livet i magen enn far. Dette er også kroppen til en kvinne, selv om jeg har sex med en mann så gir ikke det mannen bestemmelsesrett over min kropp, jeg bestemmer over min kropp.
Ønsker ikke mannen barn finnes det en sikker måte og det er å stå over sex.

Håper denne mannen blir straffet hardt, han har tatt ett liv og gjort ett overgrep mot ett annet liv.
Straffene i Norge bør skjerpes!

Syns holdningene inne på den gruppa er skremmende. Er absolutt for likestilling for fedre, og mener at fedre må få rett til å delta i barnets liv på lin linje som mødre, men det får i så fall bli når barnet er født. Før den tid så er det faktisk kvinnen som bestemmer hva som skal skje - heldigvis. Hvis man ikke ønsker å bli far så får man droppe morroa.

Det var helt feil måte av faren å gjøre det på....han drepte jo barnet som moren ville ha på en grusomm måte uten att hun visste det.....er ingen selvvalgt abort dette
Å er han gamnel nok til å ha sex så må han også ta konsekvensene av det.

Har man sex så kan man bli gravid. Blir man gravid er avgjørelsen kvinnens. D kan oppleves som urettferdig, men sånn er det!

At noen tvinger en kvinne til abort vil jeg si er overgrep mot kvinnen.
Det er kvinnen som får all den psykiske påkjenningen, kvinnen er knyttet mye tidligere til livet i magen enn far. Dette er også kroppen til en kvinne, selv om jeg har sex med en mann så gir ikke det mannen bestemmelsesrett over min kropp, jeg bestemmer over min kropp.
Ønsker ikke mannen barn finnes det en sikker måte og det er å stå over sex.

Håper denne mannen blir straffet hardt, han har tatt ett liv og gjort ett overgrep mot ett annet liv.
Straffene i Norge bør skjerpes!
Hahha hei dobbeltmoral!! Det er det dummeste jeg har hørt i hele dag!

Back
Topp