20mnd og slår mye

MammaEva91

Glad i forumet
Jeg har en gutt på 20 mnd og han slår veldig mye. Har prøvd altmulig for at han skal slutte med det. Men nå er jeg tom for ider. Noen som har noen ider om hva jeg kan gjøre for at han skal slutte å slå?

Hadde en periode her også, for meg ble løsninga å overse han, da forsvant slåinga gradvis.
For mannen tok det lang tid for der fikk han tilsnakk hver gang, og ble da mer moro når han fikk oppmerksomhet selv om han ble snakket til i en bestemt tone.

Her har det å overse han funket best, null oppmerksomhet på det han gjør som ikke er lov, så sant det ikke er noe som er farlig da.

Sorland skrev:
Hadde en periode her også, for meg ble løsninga å overse han, da forsvant slåinga gradvis.
For mannen tok det lang tid for der fikk han tilsnakk hver gang, og ble da mer moro når han fikk oppmerksomhet selv om han ble snakket til i en bestemt tone.

Her har det å overse han funket best, null oppmerksomhet på det han gjør som ikke er lov, så sant det ikke er noe som er farlig da.

Signerer!! Det beste er å overse han. So slutter han nok til slutt når han ikke får oppmerksomhet

Kone/Mor skrev:

Sorland skrev:

Signerer!! Det beste er å overse han. So slutter han nok til slutt når han ikke får oppmerksomhet

Enig, har prøvd enormt mange gangar å snakke til han med streng stemme, noko som kun fører til at han ler tilbake. Såe, oversjå til den store gullmedaljen :o)

ikke snakk i ettertid, ta det i det sekundet han slår eller sekundet etterpå. og med en brå reaksjon som får HAN til å reagere.

Jeg har enten tatt hånden deres og vist dem hvordan de skal kose forsiktig, eller bare oversett det. Ikke gi masse negativ oppmerksomhet i alle fall.

Har dessverre ingen råd, då eg er midt i "prøve å få slutt på det" sjøl :P
Er kun meg han slår, ingen andre... Men upassande oppførsel fordiom :P

Jeg og endte opp med å overse tilslutt, og da gav han seg.

Min lille på 21 mnd har også vært/er gjennom en slik periode. Jeg sier ofte, "kose mamma/ kose pappa" tar hånden hans og stryker over kinnet vårt. Dette har virket, nå koser han ihvertfall etterpå Vi gir ham lite oppmerksomhet på slagene, jeg vender ryggen til ham eller sier at nå får mamma auau. Dette har også en effekt. Du må bare prøve deg frem så godt du kan :) Lykke til :)

stakkar dere da. høres ut som barnet deres ikke respekterer dere. iallefall om h*n ler av din "strenge" stemme.
 lykke til

Back
Topp