.

Jeg spiser vanlig sushi, da det anses som trygt. Helsenorge sier også det går fint å spise sushi. Spiser tangen, men ikke ingefær. Men anbefales ikke å spise sushi i utlandet eller være forsiktig med det, står det på helsenorge.

Hvis man er ekstra bekymret er det mulighet å spise fritert/stekt sushi. Man kan gi beskjed om å være obs på hygiene grunnet graviditet.
I norge blir det rapportert 20 til 30 tilfeller av listeria av 5,4 millioner mennesker, så sjansen at man får det er heldigvis veldig liten. Tror ikke helsenorge ville sagt at sushi er trygt hvis det var risiko, så stoler på det og spiser sushi med god samvittighet.

Jeg vet man ikke kan spise rå fisk når man er gravid. Men har sett enkelte si det er greit å spise det som er stekt, kokt eller fritert? Og går det bra å spise tanga som er rundt?
Hva tenker dere om det?

Og er man ikke da redd for at dem eventuelt bruker samme kniv dem har skjært rå fisk med på din sushi?

Jeg tør ikke å ta sjansen.
Spis sushi med god samvittighet, men søk deg opp på hvilke fisketyper du bør unngå og velg et sted du stoler på mtp hygiene og matkvalitet :)

Spiser ikke maki med laks pga listeria. Kun futomaki og fritert scampi-maki

Back
Topp