I-40620400
Andre møte med forumet
.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kan du sikkert få lov til, ring legen og spør?Jeg er 6 uker på vei, kan jeg spørre legen om jeg får lov å ta en blod prøve for å sjekke hcg nivå og om den stiger? Eller må det være bare ved spesielle tilfeller?
Ville kanskje heller bestilt meg privat ul hos gynekolog om en uke når du er 7+1 og utover. Måling av hcg tror jeg er mer nøyaktig/aktuelt tidligere enn uke 6, men jeg skal ikke være påståelig.Ville heller tatt UL.Jeg er 6 uker på vei, kan jeg spørre legen om jeg får lov å ta en blod prøve for å sjekke hcg nivå og om den stiger? Eller må det være bare ved spesielle tilfeller?
HCG kan utvikle seg tilsynelatende normalt uten at alt er som det skal. Spesielt så sent. Så ville gått for kun ul. Skal du få noen nytte av HCG må du ta to prøver med minimum to dager i mellom, og svarene sier mindre enn ulJeg skal ta tidlig ultralyd snart. Bare lurte om dette var mulig ang blod prøve.
Det tror jeg avhenger litt av hvilket legekontor du har. Jeg får ikke bestille en blodprøve på telefon, den må rekvireres av legen. Ellers tar de den ikke.du trenger ikke inn til lege for det , bare be om at du ønsker hcg blodprøve . De spør om du ønsker time eller om det bare er blodtagning. Svarene kommer i helse Norge eller så kan du ringe dagen etter for svar .
Hmm det forundrer meg ikke . Men det er jo bare å ta legetimen for den er jo gratis likevel . Så si at du ønsker hcg prøve også for å se stigning . Han kan da ikke nekte deg det . Si at du er bekymret eventuelt .Det tror jeg avhenger litt av hvilket legekontor du har. Jeg får ikke bestille en blodprøve på telefon, den må rekvireres av legen. Ellers tar de den ikke.

Jeg for min del har ikke behov for en hcg prøve, ville bare si at det ikke er like enkelt for alle.Hmm det forundrer meg ikke . Men det er jo bare å ta legetimen for den er jo gratis likevel . Så si at du ønsker hcg prøve også for å se stigning . Han kan da ikke nekte deg det . Si at du er bekymret eventuelt .![]()
Min lege nekta meg det. Eller, dvs. at hu tok en prøve da, men nekta å ta den andre to dager etterpå, for "det var ikke nødvendig" siden nivået på den første viste at jeg var gravidHmm det forundrer meg ikke . Men det er jo bare å ta legetimen for den er jo gratis likevel . Så si at du ønsker hcg prøve også for å se stigning . Han kan da ikke nekte deg det . Si at du er bekymret eventuelt .![]()