2011 modell VS 2012 modell

Jorlin86

Betatt av forumet
Skulle kjøpe vogn i går. Vi har bestemt oss for Simo kombi, fargen er valgt og vi tenkte at den kan da bare stå på rommet til lille gull frem til hun kommer :) I butikken  spurte jeg om det er forskjell på 2011 og 2012 modell siden selgeren ville selge meg 2011. Han mente at den er heeelt lik. Er det noen som vet om det er forskjell?? Synes det høres rart ut at de kommer med ny modell dersom det ikke er forskjell??

Så morsomt, vi kjøpte også Simo kombi på fredag! Vi valgte grå- hvilken valgte dere? Hadde mest lyst på brun, men den var ikke på salg. Jeg fikk vite at forskjellen var at 2012 modellen er LITT mer vann og vind tett enn 2011 modellene.. Og at mønsteret inne i kalesjene var nye.. Men ellers helt lik =)

Det er sjelden mye som skiller modellene... Farger, kanskje mønster.

Bare sjekk at den har det du "trenger"....

For mellom 2007 og 2008 modellen på city bagen så tok de vekk bære-reimene f.eks, og jeg skulle gjerne heller hatt bærereimer enn ikke.

Tror de endret litt på understellet på 2012 modellene.
Har du sjekket simo sine sider?

En av forskjellene er at du har 2 separate kalsesjer, dette var vertfall forskjellen på duo vogna for 11/12. Og derfor ville vertfall jeg heller hatt 2011 mod, da den har bare 1, poenget med 2 ser ikke jeg, du må bare ha ekstra oppbevaringsplass. 

Det har som regel ingen betydning annet enn nye farger... og litt dyrere.... de er noeen luringer som kommer med ny modell hvert år.....

Jeg bor i Finnmark, så vind og vann er greit at vogna tåler. Vi vil ha den lyse blå, men den brune var min favoritt gjennom heeele sommeren! Den er knallfin :D Jobber i barnehage og en av barna har den grå, veldig fin da den matcher mønstrene inni :)

lille persille :) skrev:
Så morsomt, vi kjøpte også Simo kombi på fredag! Vi valgte grå- hvilken valgte dere? Hadde mest lyst på brun, men den var ikke på salg. Jeg fikk vite at forskjellen var at 2012 modellen er LITT mer vann og vind tett enn 2011 modellene.. Og at mønsteret inne i kalesjene var nye.. Men ellers helt lik =)

Jeg bor i Finnmark, så vind og vann er greit at vogna tåler. Vi vil ha den lyse blå, men den brune var min favoritt gjennom heeele sommeren! Den er knallfin :D Jobber i barnehage og en av barna har den grå, veldig fin da den matcher mønstrene inni :)                                           

jeg kjøpte brun i august :)

kjøpte brun Simo i august.. gleda meg til å ta den i bruk

Jorlin86 skrev:
Skulle kjøpe vogn i går. Vi har bestemt oss for Simo kombi, fargen er valgt og vi tenkte at den kan da bare stå på rommet til lille gull frem til hun kommer :) I butikken  spurte jeg om det er forskjell på 2011 og 2012 modell siden selgeren ville selge meg 2011. Han mente at den er heeelt lik. Er det noen som vet om det er forskjell?? Synes det høres rart ut at de kommer med ny modell dersom det ikke er forskjell??

Selgeren tjenter sikker mer på å selge 2011 modellen..

vil bare si at jeg ser stor forskjell på vognene. 2011 er i mine øyne mye finere, derfor valgte jeg selv en 2010 modell til gutten i magen. De nye simo vognene ligner på vognene til brio. Så vil du ha den klassiske simo vogna så gå for 2011 modellen.

Jeg vet forskjellen for dette har jeg studert og valgte derfor 2012 istedet for 2012. Det er understellet, simo har byttet fra simo understell til brio understell og brio er myyyyyyyye lettere og i tillegg har bagen eller sportsdelen 4 festepunkter i stedet for to. Bagen er blitt 1 cm mindre og fargene har endret seg noe da det har kommet flere farger. Innsiden av kalesjen er endret til ensfarget ( på min ihvertfall) men simo bruker fortsatt sine egne hjul som er de aller aller aller aller beste på markedet og ikke glem jenter... simo er den eneste 100% vanntette og vindtette vognen på markedet...<3I LOVE SIMO<3

tobarnsmor 2012 skrev:
vil bare si at jeg ser stor forskjell på vognene. 2011 er i mine øyne mye finere, derfor valgte jeg selv en 2010 modell til gutten i magen. De nye simo vognene ligner på vognene til brio. Så vil du ha den klassiske simo vogna så gå for 2011 modellen.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv! Synes de nye simo vognene er kopi av brio. Er selv glad for att jeg har 09 mod av simo

Vet ikke hva forskjellen er, men jeg kjøpte ei simo duo vogn 2011 for 1 uke siden. Kjøpte den fordi det var 30 % avslag på den (sparte litt over 2000 kr).

Jeg anbefaler dere å spraye den med impregneringspray, da "preller" vannet lettere av :)

filledokka skrev:

Jorlin86 skrev:

Selgeren tjenter sikker mer på å selge 2011 modellen..

Det er det jeg tenkte også, så ba han bestille ny vogn. Kan være meg som er sær, men vil ha min helt ny og i plast ;)

Back
Topp