.

Jobber ikke i skole, men på legekontor.. altså første linke tjenesten og møter masse folk rimelig rett innpå. Vi har Ingen beskyttelse uten sprit og såpe på hender, og at vi prøver å sile godt hvem som kommer inn på kontoret.

Jeg er ikke spesielt rett korona, men kjenne i det siste at jeg syns det blir mer og mer ubehagelig. Veldig liten lyst å bli smitta med baby i magen.

Hvordan er det egentlig.. med gravide , jobb og korona? Noen som vet??
 
På vår skole, er det også lite koronatiltak akkurat nå.
Jeg sitter på arbeidsværelse sammen med 12 andre, det er trangt. Vi får gå hjem etter undervisning og kan stort sett ha arbeidstiden hjemme. Kun utviklingstiden må vi være på jobb (pga digitalt møte rett etter undervisning). Da sprer vi oss utover på skolen, og sitter ofte i klasserommene våre (de som ikke deler med SFO).
Noen av mine kolleger må gå igjennom flere baserom for å komme til sine baser. Noen lærer underviser på flere trinn. Vi har trange ganger og garderober. Det føles håpløst til tider. Regjeringen ber om at vi har få nærkontakter, men jeg mar minst 60 ila en dag! Og nå har vi fysiske utviklingssamtaler også. Det betyr jo at i tillegg til de 60 nærkontaktene jeg har, så få jeg nå minst 16 til neste uke. Som gravid småbarnsmor med nok virus/infeksjoner rundt meg kjenner jeg at dette begynner å bli en utfordring for psyken. Jeg tenker å ringe legen å høre hva han sier at jeg skal gjøre. Nei, vi er visst ikke i risikosonen, men når jobben ikke kan tilrettelegge ordentlig, så synes jeg det er på tide å stå opp for seg selv. Jeg leste en artikkel om at de hadde vanskelig for å kartlegge hva slags utfordringer dette faktisk hadde for gravde, annet enn at de hadde en forhøyet risiko for å bli innlagt. Dette fordi ulike land hadde ulik behandling av gravide, da tenker jeg at det er fint om de kan tilrette legge litt for oss. Det er slitsomt nok å være gravid, om man ikke skal gå rundt å bekymre seg for et virus i tilegg. Jeg avventer med å ringe til jeg har hørt de nye retningslinjene senere i dag.
 
Jeg jobber i skole og min hverdag ligner veldig på den beskrevet over av Poo-jenta. Jeg har også maaange nærkontakter ila en dag, på tvers av klasser. Vi har en del tiltak på skolen og rimelig godt med plass, men situasjonen bekymrer likevel da antall barn og voksne jeg møter er såpass høyt. Ingen tilrettelegging nå, men vil diskutere med jordmor på neste kontroll. Håper på tydeligere retningslinjer...
 
Jobber på barneskole. Vi er to lærere på 40 barn, underviser aldri andre barn, men barna deler garderobe og inngang med dei andre 40 på trinnet, så det er vanskeleg å unngå nærkontakt med 80 barn. Eit par gonger i veka er det også to andre lærarar innom. Vi er 6 lærarar på eit ganske stort arbeidsrom, minst 2 meter mellom kvar.

Synes det går bra for min del.
 
Jobber selv på ungdomsskole med rundt 530 elever. Selv er jeg inne i tre klasser pluss en valgfagsgruppe med tre nye ulike kohorter. Har vært i kontakt med bedriftsjordmor og har vel tre møter totalt i løpet av svangerskapet. Dette er ordinært tilbud og snakk om tilrettelegging. Vi har ikke snakket så mye om svangerskap og covid. Men kjenner at jeg føler det litt på kroppen. Skal ikke ha noe inspeksjon fra neste uke og har fått beskjed fra lederen min at de trenger en 10% sykemelding for at jeg ikke lenger skal ha valgfag. ellers er skolen i klassekohorter (noe som er vanskelig å få til å virke i den aldersgruppa). Vi vasker pulter og hender hver morgen og har stor antibac-flaske i hvert klasserom. Rektor jobber med å få spritdispenser ved inngangene. Hvert trinn har fått inndelt sin inngang og områdene til friminutt rullerer på trinnene.

På kontoret ( 25kvm) sitter vi 9/10 stykker og har trinnmøter (15/16 stk) der annen hver uke. Har antibac på disse rommene også. På personalrommet blir vi anbefalt å ikke spise lunsj, men kaffemaskinen og kjøleskapene bruker alle.
 
Back
Topp