20 uker og deprimert?

Bruker884ama

Første møte med forumet
Jeg er 20 uker på vei, fikk nettopp vite at jeg venter en jente.
Men nå den siste uken så har jeg bare bli mer og mer irritabel på hva samboeren min gjør, jeg klarer ikke å spise skikkelig, legger meg tidelig, står opp veldig tidelig.. Eg trøtt hele tiden.

Kjæresten vett ikke om dette, eller ser det ikke. Han gjør det bare verre med å kjefte å smelle på at jeg er lat. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hvem skal jeg si det til, hvordan? 

Jeg vil bare helst sitte i sengen å høre på musikk. Har tenkt på den enkle løsningen, men tenker da på jentungen som ikke har bli bedt om å bli født.  Jeg vett ikke om jeg er deprimert en gang eller hva som foregår, men noe stemmer ikke helt. Alt er egentligt bare et ork!
 
Ta det opp med jordmor. De er flinke på sånne ting!
 

Går an å ha svangerskapsdepresjoner, etter hva jeg har hørt. Ikke bare etter fødselen sånt kan oppstå. Hvordan har den siste uken vært? Har det blitt bedre, verre, eller mye det samme? Synes iallfall du skal holde et øye med utviklingen. Det er helt normalt å ha perioder hvor man faller litt i fisk og ikke helt vet hvor man har seg selv, det skumle er om det får utvikle seg. Da bør man være på vakt.

Men ja, ta det opp med jordmor og lege. Om det er sånn at du tenker på selvmord, så bør varsellampene blinke. Masse god bedring :)

 
Back
Topp