20 uker-halvveis i dag:)

Tvillinger i mai 2017

Blir kjent med forumet
Jeg er 20 uker på vei i dag og er svært takknemlig for det:) Har så smått begynt å tenke på fødsel, da jeg i fjor mistet og ble igangsatt når jeg var 20 uker på vei. Jeg hadde da et smertehelvete uten like til tross for at jeg fikk morfin som smertestillende og til slutt etter langt om lenge fikk epidural. Fødselen varte i over 10 timer med 900 ml blodtap, oppkast x 7, sterke smerter, utskrapning i narkose etter fødsel for å få ut morkake++++. Vurderer om jeg denne gangen er kandidat for planlagt keisersnitt.

Oi, må ha vært litt av en påkjenning! Gratulerer med halveis:)!
Jeg har ikke vært gravid før, og hadde jeg fått sjansen til å velge mellom keisersnitt eller vanlig fødsel hadde jeg valgt keisersnitt..!

Om du hadde en såpass traumatisk opplevelse sist, kan det godt hende du får innvilget keisersnitt.

Jeg tror igangsatte fødsler er heftigere enn de som starter naturlig. Vanligvis tar smertene seg opp gradvis, og man kommer inn i det jeg kaller "fødsels-boblen" der tid og sted blir litt udefinerbar. Jo, det er dritvondt, jeg spydde også, mistet endel blod, det varte i 23 timer og jeg ble sydd i 45 minutter etterpå.

MEN, jeg fikk en liten gutt på brystet etter alt dette. Det gjorde ikke du, stakkars :( :( Jeg tror kanskje noen samtaler med jordmor kan hjelpe deg å bestemme deg om du vil ta keisersnitt eller ikke :)

Enig med Sphynx! Det blir nok ikke det samme når babyen kommer opp på brystet, som når den ikke gjør det, i tillegg til at jeg kan skrive under på at alt blir mer intenst (kastet ut i det, verre opplevelse av det) med i gangsetting, jeg har prøvd begge deler (igangsetting og at det gikk av seg selv).. Og veldig enig i at du bør snakke med noen! Det trenger jo ikke bli like tøft med fødsel igjen, jeg tror jo å føde er bedre for de aller fleste enn ks, men siden du hadde en så traumatisk opplevelse er vel du en av de som kan ha godt av ks. Uansett er det lurt å snakke om det, så du kan forberede deg på enten-eller :)

Gratulerer så mye med 20 uker!! Lykke til videre i svskapet :) Og med fødselen når den tid kommer :)

Jeg hadde hastekeisersnitt sist gang, og opplevde endel plager samt mye smerter i etterkant... Så et keisersnitt er ikke en lettvint løsning.. Skjønner du sitter med en vond opplevelse og håper du får oppfølging fra sykehuset om å finne den beste måten for fødsel denne gang. Jeg håper imidlertid at jeg slipper ett nytt KS denne gangen!!!!

Gratulerer med halvveis!! :) Må ha vært en fryktelig opplevelse du har hatt tidligere, håper du får en flott opplevelse denne gangen med eller uten keisersnitt :) klem!

Takk for oppmuntring og støtte:) Det setter jeg stor pris på:) Jeg har med mitt første barn hatt planlagt keisersnitt som var vondt i 3 måneder etterpå. Tror jeg heller mot planlagt keisersnitt hvis jeg får ønske det etter den grusomme fødselsopplevelsen i fjor. Jeg får en del ekstra oppfølging nå, så jeg får drøfte dette med dem. Vil helst unngå samme smertehelvete som jeg hadde i fjor, da jeg ikke ville annet enn aller helst dø.

Gratulerer med halvveis :-) En fryktelig opplevelse du har vært gjennom. Håper dere kommer til enighet om en løsning som er best mulig for deg, så du kan nyte resten av svangerskapet uten å uroe deg for mye over fødselen. Ta en prat med de som kjenner bakgrunnen din, og hør hva de mener om det :-)

Back
Topp