20 % sykemeldt som lærer

Marsa

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Er det noen lærer som er delvis sykemeldt? Jeg har hatt så vondt i ryggen i det siste og det går ut over søvnen. Nå vurderer jeg å prate med legen om å sykemelde meg 20 %. Synes egentlig det er vondt å be om og vanskelig å få utført, men føler jeg må tenke på meg selv. Hvordan ville dere gjort det? Tatt en dag eller timer her og der? F.eks. noen fra undervisning og noen fra fellestid. Jeg jobber på en veldig liten skole og vet det er vanskelig å få vikar.

Jeg er ikke lærer så kan selvfølgelig ikke uttale meg ift. akkurat din arbeidsstruktur, men jeg er også 20% sykemeldt og har valgt "fri" hver onsdag. Jeg synes det er bedre med en hel dag midt i uka - da vet jeg at det aldri er mer enn to dager på jobb før hvile. Det hjelper masse for meg:) 20% er jo ikke mye, så synes du skal lytte til kroppen din og ikke tenke på samvittigheten ift. jobb/andre:)

Jeg er også 20% sm, men jobber kortere dager i stedet for en fridag i uka. Det har funket veldig godt for meg :-)

Jeg er ikke lærer, men er sm 30 og jobber kortere dager fordi bekkenet blir helt tullete etter mye anstrengelser, og det kommer kynnere på rekke og rad...
Har noen venninner som er lærere og de får tilrettelegging, i form av færre undervisningstimer, fritak fra inspeksjon i friminutt, mindre ansvar osv.... Dette får de FØR sykemelding, viktig at arb.giver får mulighet til å tilrettelegge først ❤️ lykke til!

Hei! Jeg er også lærer og har vært 35% sykemeldt. Jeg har hatt fri tirsdager og annenhver onsdag, samt at jeg har styrt dagene mye selv. Kommet og gått litt som jeg ville, så lenge jeg møtte til undervisning, møter osv. Jobber i vgs. Det har fungert fint for min del :)

Hei! Jeg er også lærer og har vært 35% sykemeldt. Jeg har hatt fri tirsdager og annenhver onsdag, samt at jeg har styrt dagene mye selv. Kommet og gått litt som jeg ville, så lenge jeg møtte til undervisning, møter osv. Jobber i vgs. Det har fungert fint for min del :)

Nå skal det sies at noen av disse tirsdagene og onsdagene gikk til rettearbeid, men da i mitt tempo, siden jeg gikk fra å ha 4 klasser til 1.

Jeg er ikke lærer, men er sm 30 og jobber kortere dager fordi bekkenet blir helt tullete etter mye anstrengelser, og det kommer kynnere på rekke og rad...
Har noen venninner som er lærere og de får tilrettelegging, i form av færre undervisningstimer, fritak fra inspeksjon i friminutt, mindre ansvar osv.... Dette får de FØR sykemelding, viktig at arb.giver får mulighet til å tilrettelegge først ❤️ lykke til!

Jeg får prøve å snakke litt med rektor, hun har det så travelt for tiden at hun føles veldig utilgjengelig, men du har rett at jeg bør gi dem en skikkelig sjanse å tilrettelegge. :)

Jeg er lærer og sykmeldt 20%. Jeg er hjemme hver onsdag. Synes det fungerer veldig greit. :-)
Sniker fra juni og hadde samme løsning en stund.

Er nå 60% sykmeldt og jobber fire halve dager! Fungerer bra :)

Back
Topp