2 voksne, et barn og en hund=)

Det er en helt forferdelig følelse å leite rundt. Her en natt var jeg overbevist om at junior lå på magen til sambo. Og at han hadde klart å tisse gjennom bleia. Så når sambo våkna av at jeg romsterte oppå han og prøvde å reise seg opp så ble han dyttet ned igjen av meg. Heldigvis tror jeg ikke han husker det og jeg har ikke planer om å nevne det:p

Hahaha! :p Er jo litt morsomt da. :D Her er det som regel jeg som blir minnet på hva som har skjedd. Husker det ikke før mannen minner meg på det dagen etterpå. ;)
 
Whohoo.. I dag er junior 4 uker. Vi koser oss. Han sover nå 6 timer i strekk om natta, men det gjør ikke alltid mammaen da han 'snakker' i søvne. Jeg har måttet begynne å stå opp av senga på nattammingen. Ryggen har begynt å protestere på sittestillingen og kan ikke ligge å amme pga jeg må følge med på sugetaket. I tillegg kan det nok være greit da jeg har fått en dårlig vane med å mer eller mindre i søvne tro at junior er i senga/på meg/på sambo og derfor leite etter han. Her en natt var jeg plutselig overbevist om at sambo hadde rullet over han. Så håper det at jeg ikke tar junior opp i senga om natta for å amme skal hjelpe på det.

Junior er vesentlig mer våken på dagen nå noe som er koselig. Nærmer oss ferdig med første besøksrunde så da kommer vel bølge 2 snart. Hunden ble i går kidnappet av svigermor for 2 uker høstferie så nå er det stille og rart her. Men hun kommer nok til å ha det supert med masse fjellturer.
6 timer om natta? Wow ,hvordan får du det til?
 
6 timer om natta? Wow ,hvordan får du det til?

Rein skjær flaks tror jeg, fikk nok utlevert en sovebaby. Han spiser hyppig mellom 20 og 23 og har da oftest sovi til rundt 5. Var en periode han var våken kl 3 eller jeg trodde iallefall han var våken da men nå i det senere har jeg skjønt at han fortsatt sover når han lager lyd i det tidsrommet.
 
Og da var tida med 'wonder baby' over og jeg har fått en mer gjennomsnittlig en som ikke sover mer enn 15 min av gangen på dagtid med mindre han blir trillet eller holdt. Og som våkner hver 3-4 time om natta. Krysser fingrene for at det er et resultat av at vi begge er forkjøla og hvis ikke så er det vel bare rettferdig at jeg får føle hvordan dere andre har det
 
Og da var tida med 'wonder baby' over og jeg har fått en mer gjennomsnittlig en som ikke sover mer enn 15 min av gangen på dagtid med mindre han blir trillet eller holdt. Og som våkner hver 3-4 time om natta. Krysser fingrene for at det er et resultat av at vi begge er forkjøla og hvis ikke så er det vel bare rettferdig at jeg får føle hvordan dere andre har det
Velkommen til min verden om kvelden. Heldigvis har eg det bare sånn mellom 6-12 om kvelden. Sover ikje, skal bare ligge på puppen og skal bare kose. Men e slitsom å miste alt av kveld og kvalitets tid med kjæresten. E lixom da han e heme og vi kan være sammen. Men håper det går over snart. Selv om det har var i 1 mnd tid nå
 
Velkommen til min verden om kvelden. Heldigvis har eg det bare sånn mellom 6-12 om kvelden. Sover ikje, skal bare ligge på puppen og skal bare kose. Men e slitsom å miste alt av kveld og kvalitets tid med kjæresten. E lixom da han e heme og vi kan være sammen. Men håper det går over snart. Selv om det har var i 1 mnd tid nå

Ja jeg har nyti tida jeg har hatt fordi jeg har visst at det ikke nødvendigvis varer og at ikke alle har det sånn. Kveldene har blitt (og blir tildels fortsatt) brukt til hyppig amming så kjærestetid er foreløpig på vent her også. men begynt med å jobbe med legging nå i håp om at vi etterhvert får iallefall en time på kvelden.
 
Ja jeg har nyti tida jeg har hatt fordi jeg har visst at det ikke nødvendigvis varer og at ikke alle har det sånn. Kveldene har blitt (og blir tildels fortsatt) brukt til hyppig amming så kjærestetid er foreløpig på vent her også. men begynt med å jobbe med legging nå i håp om at vi etterhvert får iallefall en time på kvelden.
Min erfaring er at disse sovetidene og rutinene endrer seg fra uke til uke....tror at endelig har vi funnet en bra rytme, og så endrer det seg jaggu neste dag..babyen min har tatt kvelden rundt 22tida og sovet i fire- fem timer , de to siste dagene. Men jeg har ingen tro på at det holder seg sånn en uke til ;)
 
Haha. Jeg har også våknet opp og leita etter lillemor i senga :p Helt i ørska. ;) Godt det ikke bare er meg. ;)

Så herlig for hunden med 2 uker ferie som enebarn hos farmor. ;) Hehe.

Åh. Jeg klarer ikke sove ordentlig med lillegutt i senga. Livredd for å legge meg pån eller slå til han. Må ha god plass i så fall.
 
Åh. Jeg klarer ikke sove ordentlig med lillegutt i senga. Livredd for å legge meg pån eller slå til han. Må ha god plass i så fall.

Her lå hun mellom oss kun noen få dager. Nå ligger hun i senga si som står helt inntil vår seng på min side. Da er det lett å følge med på henne og gi henne smokken hvis hun vil ha den. :)
Lenge siden jeg har leitet etter henne i senga nå. Sikkert fordi hun stort sett sover hele natta. :) Tidligere fikk hun mat midt på natta og sovnet i armene mine før jeg la henne fra meg. Da har jeg sikkert vært så i ørska at jeg har trodd hun fortsatt var i senga vår :p og dermed leita etter henne. ;)
 
Åh. Jeg klarer ikke sove ordentlig med lillegutt i senga. Livredd for å legge meg pån eller slå til han. Må ha god plass i så fall.

Her sover han heller ikke i senga. Kun om han er sulten og sovner på morgenen rett etter sambo har stått opp og jeg vil prøve å få en halvtime til på øyet. Har heldigvis slutta å leite nå. Men i dag leita jeg etter sambo da jeg ikke hadde merka at han sto opp.
 
Her sover han heller ikke i senga. Kun om han er sulten og sovner på morgenen rett etter sambo har stått opp og jeg vil prøve å få en halvtime til på øyet. Har heldigvis slutta å leite nå. Men i dag leita jeg etter sambo da jeg ikke hadde merka at han sto opp.

Ja sånn gjør jeg å. Lar han ligge der på mårran. Koselig men sover ikke godt. :rolleyes::confused:
 
6 uker og 3 dager

Da har junior vært på 6 ukers kontroll og vi fikk gode skussmål. Han har lagt på seg 1,2 kg på 3,5 uke så det er jo over 300 gram i uka:)

Legen kalte han for en tøffing da han visst var flink på å bevege seg. Han ga henne sitt mest skeptiske blikk når hun skulle sjekke om han følger med øya. Hehe.

Mye har skjedd siden sist, men alt er glemt nå når jeg skal skrive det ned. Har første barselstreff i morgen så det blir jo spennende.
 
Last edited:
7 uker og 6 dager:
I går må junior ha vært sliten. Han sovna kl 18 våkna kl 20 og spiste litt i halvsøvne og ble vekt av at vi måtte skifte bleie på han for kvelden kl 23 og sovna fint igjen etter litt mer mat. Mor la seg med tanken om at det kom til å bli en tidlig morgen siden han sovna så tidlig. Men ett nattmåltid og våken kl 06:30 skal jeg si meg fornøyd med. Spesielt siden han etter litt mat og ny bleie gikk med på at dagen ikke trengte starte før 8.
 
må si du e heldig. Min e begynt å våkne mye om natten. Hadde en fin periode der hun ble lagt kl 22. våknet igjen rundt i 3-4 tiden for en liten mat bit, og igjen i 6-7 tiden. Nå i det siste har hun vært veldig urolig å våkner hver 3 time om natten også. men e bare for en mat bit på 5 min så sovner hun igjen.
 
må si du e heldig. Min e begynt å våkne mye om natten. Hadde en fin periode der hun ble lagt kl 22. våknet igjen rundt i 3-4 tiden for en liten mat bit, og igjen i 6-7 tiden. Nå i det siste har hun vært veldig urolig å våkner hver 3 time om natten også. men e bare for en mat bit på 5 min så sovner hun igjen.

Dette sovemønstret kom etter en økenatt der han sov 4 timer første strekket (22-02, og dumme meg var ikke i seng før 23.30) og så 2 timers intervaller derfra. Så har ikke så tro på at det skal vare og setter derfor pris på den kvelden jeg fikk med sambo.
 
Dette sovemønstret kom etter en økenatt der han sov 4 timer første strekket (22-02, og dumme meg var ikke i seng før 23.30) og så 2 timers intervaller derfra. Så har ikke så tro på at det skal vare og setter derfor pris på den kvelden jeg fikk med sambo.
igår sovnet småen i 7 halv 8 tiden. Sov til ca halv 9. Fikk mat og var i seng igjen til halv 10. Så legger seg tidlig, men våkner mye om natten. hjelper heller ikkje å holde henne våken, da blir hun bare sur og grinete.

kordan går det forresten med hund og baby ??
 
igår sovnet småen i 7 halv 8 tiden. Sov til ca halv 9. Fikk mat og var i seng igjen til halv 10. Så legger seg tidlig, men våkner mye om natten. hjelper heller ikkje å holde henne våken, da blir hun bare sur og grinete.

kordan går det forresten med hund og baby ??

Her er det heldigvis motsatt. Veldig variabelt når han sovner for natta alt mellom 19 og 23 mens om natta er det stort sett samme mønster med våkning mellom 2 og 3 og så en gang mellom 5.30 og 6.30. Hund og baby går flott. Hun har kjempe respekt for junior men var skjønn i går da hun spratt bort til junior som satt i bilstolen ga han en rask slik og vekk igjen. Som om hun tenkte at dette sikkert ikke var lov, men at det var så fristende at hun bare måtte gjøre det. Hehe.
 
De er nå søte disse små. Junior serverte meg sitt aller flotteste smil på dagens alt for tidlige morgenstell. Da visste både jeg og han at han var tilgitt for en altfor kort natt med mange oppvåkninger. Tok han med tilbake i senga i håp om at vi kunne sove mer og prøvde mitt beste for å sovne med en lys våken sprellegutt ved siden av meg. Ga opp når junior ikke lenger var fornøyd med å ligge å sprelle alene og begynte å gråte. Setter meg i sofaen for å hvile litt før jeg finner frem frokost og tror du ikke da at sjarmtrollet bestemmer seg for å sovne i armene mine. I håp om å få en liten dupp selv prøver jeg forsiktig å komme meg inn i en halvgod sittestilling og lukker øynene. Etter noen minutter ser det ut som forsøket mitt skal lykkes. Men da kommer jaggu bikkja å slikker meg på hånda. Jaja. Junior og bikkja samarbeider visst om å holde mor våken..
 
De er nå søte disse små. Junior serverte meg sitt aller flotteste smil på dagens alt for tidlige morgenstell. Da visste både jeg og han at han var tilgitt for en altfor kort natt med mange oppvåkninger. Tok han med tilbake i senga i håp om at vi kunne sove mer og prøvde mitt beste for å sovne med en lys våken sprellegutt ved siden av meg. Ga opp når junior ikke lenger var fornøyd med å ligge å sprelle alene og begynte å gråte. Setter meg i sofaen for å hvile litt før jeg finner frem frokost og tror du ikke da at sjarmtrollet bestemmer seg for å sovne i armene mine. I håp om å få en liten dupp selv prøver jeg forsiktig å komme meg inn i en halvgod sittestilling og lukker øynene. Etter noen minutter ser det ut som forsøket mitt skal lykkes. Men da kommer jaggu bikkja å slikker meg på hånda. Jaja. Junior og bikkja samarbeider visst om å holde mor våken..
Ja, skal ikkje alltid være like lett. Har heldigvis funnet en fin rutine om morgen her i hus. Og den fungerer godt for meg og babyen. Men hunden e ikkje enig i den. Han kommer ikkje ut på tur fort nok. For gikk eg på tur med en gang eg stod opp omtrent. Nå e det ikkje tur før mellom 11-12.
Heldigvis går det bra, siden vi har hage :)
 
Ja, skal ikkje alltid være like lett. Har heldigvis funnet en fin rutine om morgen her i hus. Og den fungerer godt for meg og babyen. Men hunden e ikkje enig i den. Han kommer ikkje ut på tur fort nok. For gikk eg på tur med en gang eg stod opp omtrent. Nå e det ikkje tur før mellom 11-12.
Heldigvis går det bra, siden vi har hage :)

Vi har hatt grei rutine vi også. Sambo tar heldigvis hunden med ut for å tisse før han drar på jobb. Så triller jeg enten på juniors første soving rundt 10 eller andre rundt halv 1 avhengig av om jeg har planer den dagen eller ikke. Har heldigvis en hund som ikke maser på å gå på tur og tåler variasjon i når den blir lufta. Men hadde glemt at hun ikke liker at folk sover på sofaen:p har skjedd før også. Mulig hu blir bekymra og vil sjekke at det er liv i meg:p
 
Back
Topp