2 voksne, et barn og en hund=)

Lykke til!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Masse lykke til! Jammen rakk du før meg. Hva var det jeg sa. ;)
 
Fødselshistorie:

Startet med vannavgang kvart på 2 og riene startet rundt 3. Frem til halv 5 var de langt i mellom men så kom de brått med 3 min mellomrom. Rundt kvart på 6 ringte jeg igjen føden men hu synes de var litt korte og lurte på om jeg var komfortabel med å være hjemme litt til. Rundt 7 var jeg ikke lenger komfortabel med det og vi var på Ullevål 07:50. Hadde da i overkant av 9 cm åpning og 09:30 var prinsen ute. Riene forble korte, men slapp såvidt drypp for å forsterke de da jeg klarte å gjøre effekt av de.
 
Å hjelpes. Det gikk unna :D Gratulerer så mye! Føles det bra å få babyen din?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Å hjelpes. Det gikk unna :D Gratulerer så mye! Føles det bra å få babyen din?


Sent from my iPad using BV Forum

Det føles både rart og godt. Til en viss grad sånn at jeg føler jeg har to. En inni og en utenfor. For vanskelig å forstå at magen ikke rommer et nurk lenger.
 
Det føles både rart og godt. Til en viss grad sånn at jeg føler jeg har to. En inni og en utenfor. For vanskelig å forstå at magen ikke rommer et nurk lenger.
Skjønner hva du mener :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Søndag reiste vi hjem fra sykehuset en dag før det de hadde satt opp. Alt gikk så bra, formen var fin på begge to og jeg slapper best av hjemme så spurte om å få dra hjem. De første dagene har gått fint, helsesøster har vært på hjemmebesøk og svigermor har 'flyttet inn'. Hun drar heldigvis igjen i morgen, men er jo samtidig kjekt med en som vasker huset og lufter bikkja:p
 
Da var junior 8 dager og er foreløpig verdens snilleste baby. Med unntak av at det gjør vondt de første sekundene etter at jeg har lagt han til brystet. Det må være noe vi gjør feil for når jeg gir en pupp fri ved å pumpe den så blir den bra og vondepuppen og gode puppen bytter side. Får ringe til helsestaajon i morra og spørre om hva det er som er feil.

Men bortsett fra det så koser vi oss. Junior har godt sovehjerte og gråter i grunn kun når han er sulten eller har gjort i bleia.
 
(veit jeg preiker mye om helsestasjonen og ammehjelp der, men) ti tomler opp for å spørre dem om hjelp!! :thumleft Og det samme for baby som sover godt og gråter lite! :)
 
Da var junior 16 dager. Amminga er nå på stell og sårene gror og det gjør ikke lenger vondt å koble han til. Han har bestemt seg for å spise hver 3 time om natta, men kan finne på å sove 4-5 timer på dagtid. Gleder meg til å veie på onsdag for sist hadde han ikke gått opp. Men det var nok et resultat av at jeg lå 4 dager rett ut med brystbetennelse.
 
Whohoo.. I dag er junior 4 uker. Vi koser oss. Han sover nå 6 timer i strekk om natta, men det gjør ikke alltid mammaen da han 'snakker' i søvne. Jeg har måttet begynne å stå opp av senga på nattammingen. Ryggen har begynt å protestere på sittestillingen og kan ikke ligge å amme pga jeg må følge med på sugetaket. I tillegg kan det nok være greit da jeg har fått en dårlig vane med å mer eller mindre i søvne tro at junior er i senga/på meg/på sambo og derfor leite etter han. Her en natt var jeg plutselig overbevist om at sambo hadde rullet over han. Så håper det at jeg ikke tar junior opp i senga om natta for å amme skal hjelpe på det.

Junior er vesentlig mer våken på dagen nå noe som er koselig. Nærmer oss ferdig med første besøksrunde så da kommer vel bølge 2 snart. Hunden ble i går kidnappet av svigermor for 2 uker høstferie så nå er det stille og rart her. Men hun kommer nok til å ha det supert med masse fjellturer.
 
Last edited:
Whohoo.. I dag er junior 4 uker. Vi koser oss. Han sover nå 6 timer i strekk om natta, men det gjør ikke alltid mammaen da han 'snakker' i søvne. Jeg har måttet begynne å stå opp av senga på nattammingen. Ryggen har begynt å protestere på sittestillingen og kan ikke ligge å amme pga jeg må følge med på sugetaket. I tillegg kan det nok være greit da jeg har fått en dårlig vane med å mer eller mindre i søvne tro at junior er i senga/på meg/på sambo og derfor leite etter han. Her en natt var jeg plutselig overbevist om at sambo hadde rullet over han. Så håper det at jeg ikke tar junior opp i senga om natta for å amme skal hjelpe på det.

Junior er vesentlig mer våken på dagen nå noe som er koselig. Nærmer oss ferdig med første besøksrunde så da kommer vel bølge 2 snart. Hunden ble i går kidnappet av svigermor for 2 uker høstferie så nå er det stille og rart her. Men hun kommer nok til å ha det supert med masse fjellturer.


Haha. Jeg har også våknet opp og leita etter lillemor i senga :p Helt i ørska. ;) Godt det ikke bare er meg. ;)

Så herlig for hunden med 2 uker ferie som enebarn hos farmor. ;) Hehe.
 
Haha. Jeg har også våknet opp og leita etter lillemor i senga :p Helt i ørska. ;) Godt det ikke bare er meg. ;)

Så herlig for hunden med 2 uker ferie som enebarn hos farmor. ;) Hehe.

Det er en helt forferdelig følelse å leite rundt. Her en natt var jeg overbevist om at junior lå på magen til sambo. Og at han hadde klart å tisse gjennom bleia. Så når sambo våkna av at jeg romsterte oppå han og prøvde å reise seg opp så ble han dyttet ned igjen av meg. Heldigvis tror jeg ikke han husker det og jeg har ikke planer om å nevne det:p
 
Back
Topp