ORIGINAL: ElinR
ORIGINAL: babyT?
ElinR:
Ja, tror det er puregon de bruker i Tromsø, men er ikke helt sikker. Har sett den videoen om hvordan man setter den, og det skal nok gå bra. Er bare ikke særlig glad i sprøyter...
Smygel 78:
Jeg liker at folk er ærlige og sier det som det er. Skjønner godt at du var redd og begynte å gråte. En viss fare for at det skjer meg også, selv om jeg VET at det ikke kommer til å gjøre så veldig vondt. Men liker ikke sprøyter når andre stikker, så tror ikke det blir bedre å stikke selv [&:] Men mannen var i saniteten i militæret, så han har satt flere sprøyter, i tillegg er ene helsesøstera her ei venninne av meg, så har en avtale om å kontakte henne om vi ikke klarer stikket selv. Har faktisk vært inne på tanken om emlakrem flere ganger, så vurderer å kjøpe det for sikkerhetsskyld. Greit å ha tenker jeg. Har vært innlagt på sykehus et par ganger og hver gang har jeg fått panikk når de skulle sette veneflonen. Sunes det er VONDT, og så stakk de veldig feil første gang og jeg endte opp med et fargekart på hånda som viste nye varianter av blått gult grønt og lilla hver dag i over ei uke. Så ikke ut!
Men uansett hvor skummelt jeg synes dette er så er det viktig å ha fokus på årsaken til at jeg utsetter meg for dette: Jeg skal bli mamma.
jeg og smygel78 har nok hatt litt ulike sprøyteopplevelser, men jeg LOVER deg at jeg var ærlig jeg også når jeg sier at d ikke var noe å grue seg til med puregon hvertfall...
ElinR:
Mente ikke å antyde at du eller de andre som sier det ikke er noe problem ikke snakker sant. Jeg tror dere, men kjente meg så godt igjen i de tankene og følelsene smygel 78 her beskriver. Alle tåler sprøyter forskjellig, og jeg tror kanskje jeg er mer lik smygel der.
Har sett filmen om puregonpennen, og tror deg når du sier det ikke er noe problem, men likevel, det er tanken på å skulle stikke en sprøyte i meg selv som skremmer meg. Uansett hvor tynn og liten spissen er.