2 trimester

Albatrossen

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Hei :happy:

Kjenner jeg blir skikkelig forvirra her...

Når starter egentlig 2 trimester???
Finner forskjellig svar alle veier :banghead:

Jeg er 11+4 og i svangerskaps uke 12.
Jeg trodde 2 trimester startet nåt jeg da entra 12+0. Men ser enkelte plasser det står uke 13 og til og med 14???

Blir heeeeelt :wacky::wacky:

Står forskjellig på alle sider jeg ser enten om det er medisinske sider eller forumer... :wtf:

Noen som vet med sikkerhet???

Hvorfor er da den magiske grensa alle prater om uke 12?? :bored:
Trodde liksom at uke 12 der ting ble trygt hang sammen med at man gikk over i nytt trimester...:angelic:
For 7 år siden er jeg ganske sikker på at 2 trimester begynte når man var 12 fullgåtte.. :sorry: jaja.. da er det bare å venter ørten uker til da før man kan senke skuldra litt:meh:

Hvorfor er da den magiske grensa alle prater om uke 12?? :bored:
Trodde liksom at uke 12 der ting ble trygt hang sammen med at man gikk over i nytt trimester...:angelic:
For 7 år siden er jeg ganske sikker på at 2 trimester begynte når man var 12 fullgåtte.. :sorry: jaja.. da er det bare å venter ørten uker til da før man kan senke skuldra litt:meh:

Har noe med at SA risikoen avtar etter 12 uker.. Før det, er risikoen større for en SA.

2.trimester begynner 14+0, 3.trimester begynner 28+0.

Den såkalte magiske grensa ved uke 12 er fordi da minsker risikoen for en spontanabort betraktelig, og mange slapper litt mer av en tidligere!:)

Som de andre skriver så kan du fortsatt senke skuldrene på 12+0, men andre trimester begynner altså ikke før 14+0 [emoji5]

Preglife appen sier at 14+1 er starteen på 2. Trimester, mens svangerskapsboken jeg fyller ut, sier at uke 13 er 2. Trimester....

Back
Topp