2. trimester og vaksine

Jeg ble rådet av lege til å ta både influensavaksine og koronavaksine, men med minst en ukes mellomrom og prioritere å ta influensa fremfor korona. Så tok influensavaksinen i uke 12 og 3. dose koronavaksinen i uke 14 ☺️

Hvis 20 uker er minimum, vet noen hva som er max? Er i andre trimester nå, og tenker å ta booster, bare lurer på hva som evt. blir for sent, hvis det blir ventetid. Nettopp bikket 20 uker siden min 2. dose som jeg fikk 18. aug.

Hvis 20 uker er minimum, vet noen hva som er max? Er i andre trimester nå, og tenker å ta booster, bare lurer på hva som evt. blir for sent, hvis det blir ventetid. Nettopp bikket 20 uker siden min 2. dose som jeg fikk 18. aug.
Tidlegare var vel intervallet 6 månader, og så vart det nedjustert no ved omikron. Så tviler på at det kan bli for seint. Gravide er definert som ei prioritert gruppe, så du kan evt. ta kontakt med kommunen og kanskje rykke fram i køen. Her i Oslo har dei droppin for prioriterte grupper, og her kan gravide møte opp og få time :happy:

Tror jeg ønsker boosterdose. Fikk dose to i februar, så det er jo snart et år siden. Det so gjør meg mest skeptisk er at så mange blir syke etter 3. dose. Jeg fikk feber og verk i kroppen etter 2. dose, så regner med å bli liggende etter denne dosen også. Men babyen i magen skal vel tåle det greit?

Jeg ble ganske dårlig av de to første dosene, men merket ikke noe etter oppfriskningsdose :-) Hørt om flere som har opplevd det på samme måte

Var hos legen på svangeskapskontroll i dag og han anbefalte meg å ikke ta dose 3 mens jeg går gravid :happy: Føler det er helt OK, da mannen og jeg har snakket om dette på forhånd og vi har samme mening

Var hos legen på svangeskapskontroll i dag og han anbefalte meg å ikke ta dose 3 mens jeg går gravid :happy: Føler det er helt OK, da mannen og jeg har snakket om dette på forhånd og vi har samme mening
På hvilket grunnlag anbefalte han ikke det? Bare litt nysgjerrig

På hvilket grunnlag anbefalte han ikke det? Bare litt nysgjerrig

Siden den er så ny også vet ikke hvordan evnt fosteret vil reagere på den i senere tid. Han mener at man ikke skal putte noe unaturlig i kroppen når man er gravid, verken Paracet (som nå lenger ikke ee anbefalt for gravide, kvalmstillende etc.

Siden den er så ny også vet ikke hvordan evnt fosteret vil reagere på den i senere tid. Han mener at man ikke skal putte noe unaturlig i kroppen når man er gravid, verken Paracet (som nå lenger ikke ee anbefalt for gravide, kvalmstillende etc.

Fascinerende at leger sier så mye forskjellig. Min fastlege, artikler jeg har lest, og Torbjørn fødselslege på Ullevål sier at ingenting tyder på at det er skadelig for foster. Det er en ny type vaksine som brytes veldig fort ned og danner antistoffer, rekker ikke fram til morkaken sier de.

Kom forresten en veldig fin podcastepisode med foreldrerådet sist uke der de snakker med fødselslege om corona-vaksinen for de som er interessert :happy:

Back
Topp