2 Trimester - har ikke appetitt

Mamabear03

Første møte med forumet
Hei
Jeg er førstegangsfødende og er 17 uker på vei. Jeg har hatt et fint første trimester, uten oppkast, men med noe kvalme og utmattelse. I andre trimester opplever jeg å være konstant kvalm og orker nesten ikke å spise noe som helst. Jeg blir også kvalm etter hvert måltid, og til og med når jeg kun drikker vann. Er dette normalt?

Jeg hadde alvorlig svangerskapskvalme og lå i fosterstilling i mange måneder med kvalme og oppkast, men jeg var fortsatt ekstremt kvalm til uke 21-22, og deretter moderat-mild kvalm resten av svangerskapet. Dårlig matlyst, og slet med kvalme og liten matlyst enda 4 måneder etter fødsel :grumpy: blitt litt bedre nå heldigvis, 13 måneder senere :oops:

Håper at det blir bedre for deg, og at du slipper å gå lenge med kvalmen!

Hei
Jeg er førstegangsfødende og er 17 uker på vei. Jeg har hatt et fint første trimester, uten oppkast, men med noe kvalme og utmattelse. I andre trimester opplever jeg å være konstant kvalm og orker nesten ikke å spise noe som helst. Jeg blir også kvalm etter hvert måltid, og til og med når jeg kun drikker vann. Er dette normalt?
Ja, det er normalt. Men om blir alt for ille at du ikke får i deg drikke, så kontakt lege som kan gi deg medisin. Helt trygt å ta.

Jeg hadde alvorlig svangerskapskvalme og lå i fosterstilling i mange måneder med kvalme og oppkast, men jeg var fortsatt ekstremt kvalm til uke 21-22, og deretter moderat-mild kvalm resten av svangerskapet. Dårlig matlyst, og slet med kvalme og liten matlyst enda 4 måneder etter fødsel :grumpy: blitt litt bedre nå heldigvis, 13 måneder senere :oops:

Håper at det blir bedre for deg, og at du slipper å gå lenge med kvalmen!
Vil legge til at jeg brukte medisiner som hjalp på oppkast, men tok bare kvalmen litt. Det hjalp på å få i seg mat, men jeg spiste lite om gangen hele svangerskapet da jeg ble kvalm av det.

Vil legge til at jeg brukte medisiner som hjalp på oppkast, men tok bare kvalmen litt. Det hjalp på å få i seg mat, men jeg spiste lite om gangen hele svangerskapet da jeg ble kvalm av det.

Har to svangerskap til bak meg hvor jeg var litt bedre form. det ene svangerskapet var småkvalm hele svangerskapet minus 4 uker, og det andre hvor jeg var kvalm til ca. Uke 17-18 før det ga seg.

Anbefaler medisiner hvis det er ille!

Det er innen normalen; men klart det suger. Hvis du har problemer med å få i deg mat og drikke, og fungere normalt, så ville jeg forhørt meg om medisiner hos lege.

Postafen er reseptfritt og er vel førstevalget å bruke, dog bør man ta det opp med lege uansett. Tilskudd av vitamin B6 er også noe man kan ta mot kvalmen.

Det er greit å få i seg væske og noe næring, så hvis det er skikkelig ille, så burde du absolutt vurdere medisinsk hjelp.

Back
Topp