2 til 1 dupp

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Sikkert blitt spurt om mange ganger før, men av nysgjerrighet, hvor gammelt var barnet ditt da det klarte seg på 1 dupp? :)

Det ble først fast når han begynte i barnehagen når han var 14 mnd :) vi prøvde på 1 dupp de fleste dager fra han var 12 mnd, men hadde natta vært tøff måtte han ha 2 dupper :)

Lurer på det samme! Fortsatt to dupper her :-) klarer fint å drøye første dupp til 11-12 i stede for 09-10 som er vanlig. Formiddagen blir da kjempe bra, men ettermiddagen, kvelden og natten blir heeeeeelt bånn i bøtta med en hvil.

Lurer på det samme! Fortsatt to dupper her :) klarer fint å drøye første dupp til 11-12 i stede for 09-10 som er vanlig. Formiddagen blir da kjempe bra, men ettermiddagen, kvelden og natten blir heeeeeelt bånn i bøtta med en hvil.

Litt det samme som her da høres det ut som..

Litt det samme som her da høres det ut som..
Litt «godt» å høre at noen har det likt. Jeg har inntrykk av at de fleste sliter med å drøye første dupp, men at dersom de greier det så går det fint med en dupp og kvelden/natten blir bra liksom. Ikke til å bli klok på dette med søvn alltid og så er alle barn så ulike når det konmer til søvnbehov har jeg inntrykk av :-)

Hun var nok 12-14 mnd da vi ikke lenger klarte å få til 2 dupper. Virket som hun egentlig hadde behov for to dupper i starten, men vi fikk det ikke til. Hun er nå 16 mnd og har tilpasset seg veldig fint til kun en dupp.

Beklager, jeg mener ikke å «kuppe» tråden, men bare komme med ett tilleggsoørsmål siden jeg lurer på det samme som ts.
Hvor lenge sov barnet ca på hver dupp når det var to stk, og hvor lenge når det gikk over til en?
Altså ble duppen lenger?

Hun var nok 12-14 mnd da vi ikke lenger klarte å få til 2 dupper. Virket som hun egentlig hadde behov for to dupper i starten, men vi fikk det ikke til. Hun er nå 16 mnd og har tilpasset seg veldig fint til kun en dupp.

Begynte hun å sove lenger til den ene duppen etterhvert, eller ble det bare totalt mindre søvn i døgnet, evt mer på natt?

Litt «godt» å høre at noen har det likt. Jeg har inntrykk av at de fleste sliter med å drøye første dupp, men at dersom de greier det så går det fint med en dupp og kvelden/natten blir bra liksom. Ikke til å bli klok på dette med søvn alltid og så er alle barn så ulike når det konmer til søvnbehov har jeg inntrykk av :)

Kveldene går forsåvidt bra her, vi klarer å underholde han greit :) men han sover så utrolig mye mer urolig på natta! Våkner mange ganger og er lei seg. Tipper det er fordi han er så trøtt og sliten, så når han faller i lett søvn og småvåkner blir han skikkelig utafor fordi han er så sliten. Er nok ikke helt klar for 1 dupp enda..

Vi har begynt å gå over til 1 dupp no, hun er 1 år. Enkelte dager får hun fremdeles to, vi ser an når hun står opp og hvor trøtt hun er.

Beklager, jeg mener ikke å «kuppe» tråden, men bare komme med ett tilleggsoørsmål siden jeg lurer på det samme som ts.
Hvor lenge sov barnet ca på hver dupp når det var to stk, og hvor lenge når det gikk over til en?
Altså ble duppen lenger?

Men eldste ble den ene duppen lenger når vi kuttet fra to :) han her har også begynt å sove lenger på dupp en nå. I dag sov han 2,5 time! Men normalen her er ca 1,5-2 timer på første dupp, og rundt 1 time på andre dupp nå. Er 11 mnd straks.

Altså ble duppen lenger?

Her sov han 1-1,5 time på første, og 1-1,5 time på amdre dupp. Han har nå begynt å sove like mye til sammen på En dupp. Kan fint sove 2,5-3 timer :)

Godt å høre at de fleste sover litt en litt lenger dupp når de går over til en. Her må vi nok prøve oss frem en stund til :-)

Gikk over til en dupp i juleferien. Da var han 15 mnd. Sover litteratur dårlig i bhg, men det har han gjort helt tiden uansett. Hjemme sover han rundt 1,5 time hvis det er mest mulig stille.

Hun har justert seg slik at duppen er lenger enn de var før, men det tok litt tid så den overgangen var litt tøff :p

Så bra! Min er 12 mnd og jeg tror vi nærmer oss 1 dupp, ingen av duppene er spesielt lange, fra 30 min til 1t og 30 min (en sjelden gang lenger). Og vi bruker lang tid på å legge om kvelden. I dag ble det kluss så siste dupp ble 5 min i bilen, og da sovna han så fort til kvelden. Så mulig et tegn på at han trenger mer våkentid på ettermiddagen.
Er vel bare å kaste seg ut i det og prøve etterhvert. Bortsett fra de dagene han står opp 5 (litt for mange) , da tror jeg ikke det kommer til å gå :hilarious:

Back
Topp