2 tette, vekt

Maiiks

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Hei!

Jeg har 2 barn, født des 2009 og okt 2014. Minstemann er 6 mnd og vi vil veldig gjerne ha 2 tette denne gangen, siden det ble 5 år mellom de to første.
Med andre ord vil vi gjerne starte prøvingen nå.

Problemet er at jeg er redd for å gå opp like mye som med de 2 andre (22 kg!).
Har fortsatt 10 kg ned til matchvekt, å får jeg 20 kg til oppå her kommer jeg til å rulle.
Vekta etter 1 mann raste av innen han var 6 mnd, men merker godt at de sitter bedre etter graviditet nr 2.

Å ikke misforstå meg, skal ikke SLANKE meg hvis jeg blir/er gravid. Men er det forsvarlig å trene/spise sunt og evt få til å gå NED i vekt i graviditeten?

Jeg ammer, men har fått tilbake menstruasjon.

Det er aldri usunt å trene og spise sunt. Du vil jo bli fulgt opp av lege og jordmor. Har du kuttet ut alt av brus og søtsaker?
Jeg har 17 mnd mellom mine og veier nå 5 kg mindre enn hva jeg veide før jeg ble gravid og minste er snart 4 mnd. Dette hadde jeg ikke fått til uten å kutte brus og godis.
Hovedgrunnen til at man ikke skal slanke seg under graviditet er at kroppen utskiller et hormon som ikke er bra for fosteret, men om du går ned bare fordi du kutter ut ting som i utgangspunktet ikke er bra for deg, så er ikke det slanking.
Lykke til:D

Alt av søtsaker og brus/saft osv er kuttet ut. Og drikker masse vann iløpet av dagen + trilletur eller tur med lille i bæresele hver dag :) Får ta en prat med lege eller jordmor etterhvert, er veldig redd for at dette med vekta skal gå meg til hodet.

Det og spise sunt og trene under graviditet er absolutt forsvarlig :) problemet er vel mer at du kan risikere få det som meg som nesten var undervektig før svangerskap,
Bli kjempe kvalm og må leve på brød og få et dritt bekken, gått opp 23 kilo og er i uke 26.. Men du får veie litt opp hva du vil :) forhåpentligvis får du jo et normalt svangerskap som er mest naturlig og da skader det absolutt ikke fortsette en sunn livsstil og "gå ned i fettprosent" :)

Back
Topp