2 tannlegespørsmål..

smash

Forumet er livet
VIP

Er det gratis å ta barn til privat tannlege, eller er det kun gratis hos det offentlige eller hva det heter?

Og hva er forskjellen på tannlege og tannpleier?

Siden Mina nettopp har blitt 3, har ho ikke fått noen tannlege enda. Så jeg ringte til tannpleieren som storesøstra hennes går til. Men da jeg ringte henne, sa ho at ho skulle sette meg over til en tannlege...
Jeg aner ikke hvilken tannlege det er, for da jeg blei satt over, så kjærringa i tlf "ja?". Så nå aner jeg ikke hvem jeg skal ringe i morgen for å få hastetime.

Hadde vært helt topp å fått ho til min private tannlege, for ho er kjempeflink, men da blir det vel svindyrt?

opp

Må betale hos privat tannlege

Jeg er rimelig sikker på at det kun er om man bruker offentlig tannlege at man får det dekket. Velger man å gå til privat tannlege må man betale det selv..

Om du ikke vil betale selv må du kontakte den offentlige tannklinikken barnet tilhører og høre om det er mulig å få en hastetime - jeg fikk time på dagen da min gutt hadde falt og nesten slått ut en tann...

Pearl skrev:
Jeg er rimelig sikker på at det kun er om man bruker offentlig tannlege at man får det dekket. Velger man å gå til privat tannlege må man betale det selv..

Om du ikke vil betale selv må du kontakte den offentlige tannklinikken barnet tilhører og høre om det er mulig å få en hastetime - jeg fikk time på dagen da min gutt hadde falt og nesten slått ut en tann...

Jo, klart jeg betaler en privat tannlege om den offentlige tannlegen ikke har tid.

Stakkars jenta mi kan ikke gå sånn helt til onsdag. Skjønner ikke hva kjærringa i skranka tenkte med da jeg ringte.. Man lar ikke en 3 åring gå med tannpine i en uke!

Du må nok betale full pris hos privat tannlege.

En tannpleier driver en del med profylakse. Pussing og fjerning av tannstein, de kan også legge midlertidig fylling.

privat må du betale selv
men har du sjekket med tannlegevakta, de er pliktig å ta inn hvis barn har vondt, vi var på det med jenta her da vil ble henvist til trekking av tenner på jentungen

bondekone skrev:
privat må du betale selv
men har du sjekket med tannlegevakta, de er pliktig å ta inn hvis barn har vondt, vi var på det med jenta her da vil ble henvist til trekking av tenner på jentungen

Nei, har ikke sjekket med tannlegevakta, men vet vi har det her jeg bor.
Jenta mi la seg kl 18, og har sovet siden, så tror det går greit.
Er kun når jeg tar på tanna at ho får vondt. Ho bruker sutten, spiser ++
Krysser fingrene for at vi får time på dagen imorgen, hvis ikke blir det tannlegevakta. Stakkars jenta er bare 3 år.

Back
Topp