2.svangerskapskontroll

Ole Brumm

Forumet er livet
Hei hei[:)]
I dag har jeg vært på 2.svangerskapskontroll og der fikk vi en liten overraskelse.
Legen mente at jeg var endel lenger på vei enn tidligere antatt.. skal være ca 14 uker nå, men legen mente jeg ihvertfall var 16 uker, hvis ikke 18 uker...
Det betyr at jeg dessverre må forlate dere [:(] og hoppe over i julikubben.
Skal på ultralyd 3/3, så der får vi forhåpentligvis en ny dato-alt ble plutselig så usikkert nå...
Hørte hjertlyden enda mer tydelig denne gangen og slagene var på 156/min =jente??

Kommer ikke til å forlate dere med det første, og håper dere alle har det bra!
Flere som har vært til 2.gangskontroll?

Hei Linda Cecilie.

Jeg også har vært på andre svangerskapskontroll. Alt så bra ut[:)]. Jeg har ikke fått ultralyd time enda, men i dag fyllte legen min ut et sånt skjema som hun sendte til sykehuset for å fikse det.

____
Termin 120806

Hm... har du hatt menstruasjon i svangerskapet da, siden du hadde kommet såpass mye lengre enn du trodde?

Blir ikke kalt inn til 2.gangs kontroll før uke 24 (med untakk av UL uke 19), men jeg har jo vært på en privat ul (uke 10) og en på sykehuset etter blødning (uke 12) og begge de ultralydene bekreftet at fosteret hadde strl som stemte med antatt uke. Privat ul viste antatt termin 1 dag før menstermin, og sykehuset viste antatt termin 3 dager etter menstermin, så jeg er nok circa på 'riktig sted'.

Jeg tror det varierer litt fra lege til lege hvor ofte man tar svangerskapskontrollene. Jeg for min del har allerede hatt to selv om det ikke har vært noen komplikasjoner. I tillegg ville legen min ha meg inn i uke 17 igjen.

____
Termin 120806

Back
Topp