2 svangerskapskontroll

Oktoberjenta

Elsker forumet
Er det noen her inne som har vært på sin andre kontroll allerede? Nå nærmer det vel seg at jeg må ta å bestille time til det. er 20uker på vei senere denne uken. Så vet ikke om jeg skal bestille en time til nå i nærmeste fremtid eller bestille en time til når jeg er rundt 24-25 uker. Hva ville dere gjort? Også tenker jeg at jeg tar enda en time hos lege nå, så neste kontroll igjen må jeg få tak i en jordmor.

Hadde min andre kontroll da jeg var 11+3 jeg.. Og her blir neste time alltid satt opp for hver gang jeg er der (jordmor) .så blir det jordmor for 3.gang senere denne uken :-)

Har hatt mange kontroller, men er pga. hyperemesis - får tett oppfølgig pga. det. Jeg går bare til lege i dette svangerskapet.

Nå vet ikke jeg hvordan jordmor-tilbudet er der du bor, men her hvor jeg bor er det vanskelig å slippe til så det kan være lurt å ringe i god tid før du vil ha time ;)

jeg fikk time nå til onsdag, og jeg er da 20 uker på vei.. men sist gang jeg var gravid, så fikk jeg ikke før senere, siden dem regner med oul som en kontroll ;)

Jeg var hos jordmor for andre gang samme dag som jeg var på oul. Vi setter opp ny time hver gang, neste time er i uke 24 ca :)

Jeg var på første kontroll i uke 12, OUL i uke 18, og har andre kontroll i uke 22 (neste uke). Andre kontroll blir kanskje litt tidlig, men jeg ville få den unna før vi reiser på ferie i midten av juni, samt rekke å ta en ny kontroll før vi tar tre nye ferieuker i midten av juli. Så da blir andre kontroll i uke 22, og tredje kontroll ca. i uke 27/28. Fjerde kontroll setter jeg opp rett etter ferien - i uke 32/33 :-)

Jeg hadde første kontroll uke 11(lege), andre kontroll uke 16 (lege), så oul. Neste kontroll blir uke 23 (jm). Ingen grunn for "mange" kontroller, alt er fint, men legen (og jeg, forsåvidt), syntes det var lenge mellom uke 11 og uke 18/19 når jeg hadde oul. Veldig glad for en sjekk i mellom der :) Men var altså han som satte det opp sånn, av seg selv :)

Lurt å ringe jm snart ja, mange har det fullt/travelt, og noen steder er det ikke jm tilgjengelig alle dager (som her, bare en dag i uka)..

jeg har min andre kontroll nå på torsdag ,da er jeg 19 uker og 1 dag ;)
jeg valgte å ikke gå til jordmor denne gangen ;)
men hatt det med begge de andre barna mine, bare følte det var greit å ikke ha det nå siden jeg er veldig fornøyd med legen min ;)

Skal på andre kontroll 30 mai jeg da er jeg rundt 20 uker. Og første jordmor time 11 juni:) Så til en ekstra ul 21 juni jippi gleder meg :)

Back
Topp