2.svangerskapskontroll

Sienna3

Gift med forumet
Når skal dere på 2.svangerskapskontroll og hos hvem, lege eller jordmor??
Leste på babyverden og mammanett at 2.svangerskapskontroll etter "boka" er den ordinære UL i uke 17-18..og at den 3.kontrollen først er i uke 24 ca..! [8|]
Virker som flere skal til jordmor allerede, så derfor spør jeg..[:)]

jeg skal til andre kontroll 15.juli og tredje svangerskapskontroll blir ul...

Jeg var hos legen i uke 9, skal til jordmor på mandag. Det er kort tid i mellom, men synes det er greit å ha vært hos jordmor før ferien begynner og ukene raser avgårde[:)] håper å få høre hjertelyd før vi reiser på ferie[;)] fastlegen min sa også til meg at neste kontroll ikke er før i uke 24....synes det er veldig lenge å vente jeg!! Var annenhver gang hos lege og jordmor sist,men denne gangen håper jeg at jeg kan går til jordmor hver gang.

Oki, da ringer jeg jordmor i morgen for å høre! [:)][:)]

æ ska på 2.svangerskapskontroll t lægen min om 5 uka. skulla egentlig vær om 4 uka, men han hadd ferie da [:)]
så da blir d i uke 17 [:)] vi har itj snakka om jordmor en gang enda [8D] åsså blir d UL mellom uke 17 å 19 så d blir væll 3.svangerskapskontroll[:)]

har hatt tre svangerskapskontroller til nå jeg...
1 uke 4 fordi jeg trengte sykemelding.
1 i uke 6 (hadde bestilt hos legen då)
og siste i uke 8 som var tidlig ul... :D

Jeg skal på 1. kontroll i morgen[;)]

Her er det slik som hos deg... 1. kontrol hos legen tok jeg når jg var 9 uker, så skal jeg på ul 30. juli og fått beskjed om å bestille legetime igjen i sv.uke 24[:)]

MEN legen ville jeg skulle ta kontakt med jordmor i tillegg, så skal til henne en gang i sv.uke 16[:)]

Har ikke vært på første kontroll enda jeg så andre er vel en evighet til[:)]

Jeg skal på første kontroll hos legen  i morgen. regner med at det blir en kontroll hos jordmor før ultralyden. Jeg skal gå annen hver til jordmor og lege

første ul 3+3... skulle utredes for ahituell abort. føste lege timen var 3+4. 2 legetime 4+3

andre ul 6+1. 3 legetime 6+4. og 3 ul var 7+4. jm time 7+6.

så neste jeg skal på nå er neste ul i uke 9+4. så da blir det å bestille en time hos legen. og så etter det er det tid for ordinær og jm time igjen hehe

Var på 1. kontroll når jeg var 7+5.

Kontordama sa at det ikke var vanlig med 2. kontroll før etter ord.UL, men gikk inn og hørte med legen. Han ville ha meg inn en gang før det, så skal tilbake på 2. kontroll når jeg er 11+4.

Virker som det gjøres på mange måter rundt omkring her

SkattIMagenMin, det kommer vel egentlig ann på hva personen trenger hjelp til...

ORIGINAL: turteldue

SkattIMagenMin, det kommer vel egentlig ann på hva personen trenger hjelp til...

Ja, skjønner det!

Jeg skal på første kontroll hos lege den 5.Juli, og skal bestille time hos jm et par uker etter. Var hos legen da jeg var 6-7 uker, for å få resept på nye allergimedisiner. Legen ville ikke ha meg til kontroll før jeg var 13 uker.

Jeg ringte til helsestasjonen i dag, og der praktiserer de etter det jeg skriv øverst! Alså at ord.UL er den 2.svangerskapskontrollen, og at den 3.er i ca.uke 24!
Så jeg skal dit i uke 23, som ikke er før 24.august! [8|]
Men jeg måtte bare ringe før om det var noe jeg lurte på [:)]

Så jeg får ta noen blodtrykk og urinprøver på jobben før den tid [;)]

ORIGINAL: Natalies mamma

Jeg skal på første kontroll hos lege den 5.Juli, og skal bestille time hos jm et par uker etter. Var hos legen da jeg var 6-7 uker, for å få resept på nye allergimedisiner. Legen ville ikke ha meg til kontroll før jeg var 13 uker.

Så rart, her vil de ha deg inn før du er 12 uker på vei. Skjønner at det er mye forskjellig praksis ute å går[8D][8D]

Var hos legen 1 juni, og var hos jordmor i dag, så skal jeg til legen igjen en gang ut i juli, for annengangs kontroll. Ble ikke sjekket noe hos jordmor i dag, ettersom jeg var så tidlig, og hadde ny kontroll hos legen snart [:)]

Back
Topp