2. Svangerskap, like plager som første?

Katitzi

Gift med forumet
Marsboerne2017
Novemberbarna 19
I første svangerskap var jeg plaget med kvalme fra uke 10-18, så begynte bekken plagene å virkelig komme (endte med krykker), jordmor og lege jeg gikk til da mente at smertene fra bekkenet utløste de kraftige kynnerene jeg også fikk samtidig. Og de var litt redde for at det skulle utvikle seg til premature rier, så det ble søkt svangerskapspenger og jeg fikk beskjed om å ta det med ro frem til fødsel.
Fødte på termin.

Nå er jeg gravid på nytt, 11+1 i dag, men har i flere uker kjent et trykk i livmoren (som jeg ikke kjente med første).

Har vært på første time hos jordmor, og nevnte dette, hun mente at med min forhistorie kan det allerede være kynnere som jeg kjenner.
Er også begynt å kjenne plager/smerter fra bekken.

Vet jo at alle sier at at alle svangerskap er ulike, men jeg blir jo litt skeptisk når tegnene til de samme plagene er begynt allerede og jeg ikke engang er kommet til slutten av første trimester.
Er det slik at jeg skal forberede meg på et lignende forløp denne gangen?
Tar allerede forhåndsregler for å dempe plagene fra bekken og skal begynne med fysioterapi til uken.

Beklager litt rotete innlegg...
 
Hei!

Så bra du begynner hos fysioterapeut nå, all forebygging er bra. Anbefaler deg øvelser for å styrke muskulatur rundt bekkenet. Ja det er godt mulig at det kynnere du kjenner. Du trenger ikke forberede deg på et liggende svangerskap så lenge du allerede nå kjenner etter kroppen sine tegn og tar dine forhåndsregler. Prøv å senk tempoet, og stresset i hverdagen ( ikke alltid lett). Samtidig prøv å hold deg i lett aktivitet, og å bli liggende er ikke det mest optimalt for bekkenet.


Ønsker deg masse lykke til, ta en gang av gangen!
 
Back
Topp