2 roms med baby?

Novemberspire<3

Andre møte med forumet
Jeg venter mitt første barn I november en liten gutt, og bor I en 2 roms på 56 kvm. Hva tenker dere om dette å ikke ha eget soverom til småen når han er så liten? Jeg bor ikke med barnefar så selv syns jeg dette er helt greit. Føler absolutt ikke det er for liten plass for en voksen og en liten baby. Uteområdene her er kjempefine! Stor plen og mange toppturer rett utenfor blokkdøra, lite trafikk, lite kriminalitet, rett og slett veldig rolig! Når er det nødvendig med eget barnerom?

Barnet trenger ikke eget rom før 1-2 år. Våre har ligget inne hos oss i 14mnd, 8mnd, 12mnd og 15mnd. Han som flyttet ut tidligst var så var for lyder at han våknet hvor kveld når vi la oss.

Vi delte rom med frøkna til hun var nesten 2 år, pga ingen andre muligheter. Og det gikk fint det :)

Det vil være praktisk å ha lille på samme rom til å begynne med:)

Trenger vel ikke eget rom når man er 2 år heller. Og 56 kvm er da ikke nødvendigvis en liten leilighet, kommer an på planløsninga det :) iallfall når man bare er to :)

I begynnelsen er det jo egentlig praktisk å ha dem i samme rom. Senere blir det kanskje litt trangt om plassen :)

Jeg deler rom med begge mine på 1 og 3 år :p man tager det man haver og gjør det beste ut av situasjonen :)

Deg første året har jeg inntrykk av at de fleste foretrekker å ha lille inn til seg uansett, er så mye oppvåkninger og mating osv uansett :)

Barnet setter nok stor pris på å få sove med mammaen sin. Og jeg ville heller bodd litt trangere med med bedre økonomi.

Minsten på 1 år og 3 mndr sover fortsatt med oss, er ikke klar for å ha han på eget rom.

Trenger vel ikke eget rom når man er 2 år heller. Og 56 kvm er da ikke nødvendigvis en liten leilighet, kommer an på planløsninga det :) iallfall når man bare er to :)

Signerer denne!

En venninne av meg deler fremdeles rom med datteren og hun starta akkurat i 4. klasse.

Vi var to voksne og 1 barn som bodde på 56 kvm frem til ungen var 3 år. Det siste året kjøpte vi sovesofa og lot barnet få soverommet :) gikk helt greit, det var jo trangt, men samtidig så var vi en hel voksen mer enn dere :) så det går nok veldig bra!

Barnet setter nok stor pris på å få sove med mammaen sin. Og jeg ville heller bodd litt trangere med med bedre økonomi.

Minsten på 1 år og 3 mndr sover fortsatt med oss, er ikke klar for å ha han på eget rom.
Signerer det første Boblefrua skriver her. Mye bedre å bo litt trangere fremfor å skulle bo seg ihjel. Det er mange løsninger du kan vurdere etter hvert, som at du kanskje sover på stuen (enten på en såkalt daybed eller en god sovesofa). Dere er kun to stykker og jeg hadde ikke bekymret meg for plassen. Lykke til videre med svangerskapet! :)

Er nesten helt likt som hos oss :) Mini er 16 mnd og det blir lenge til han skal ha eget rom. Vi trives så godt her!
Jeg synes ikke han trenger eget rom før han vil ha det selv og spør etter det. Det kommer etterhvert, men for nå og en god stund fremover passer det ypperlig å bo her :)

Vår er 14 mnd og sover fortsatt på vårt rom. Ønsker meg barnerom nå da, men det går fint slik og.

vi bor på samme str og 1 soverom :) soverommet er 20 kvadrat så det er ganske stort. jenta mi sover hos enda, og mellom oss for det er det som er trygest for henne :D når hun blir større lager vi soveallkove om vi forsatt bor her :) kommer helt an på boligmarkedet det. vil ikke forhaste oss med noe kjøp :)

Vi er to voksne, en baby på 3 uker og en hund.. Og har mindre kvadrat å bo på enn deg. Og bare ett soverom :p så det skal nok gå fint ;)

Gutten vår flyttet på eget rom da han var ett år. Det gikk veldig bra en periode, men nå et par måneder senere er han tilbake på rommet vårt - i senga vår

Vi bor på 49kvm, meg, samboer og baby på 5 mnd :) mer enn nok plass :)

Vi skal flytte til våren da, men det er pga studier og ikke plass :)

Stortsett deler man rom i den tiden man ammer, så ser ikke problemet ;) Mange bor også med barna på rommet sitt til de er flere år. (Noen jeg kjenner i Sverige har fortsatt datteren på rommet sitt, selv om datteren har eget rom. Hun er 10 år).

Her har vi 3 roms en 5 åring, 2 voksne og snart en baby. Babyen skal sove med oss første året, også får barna dele rom. Tenker det blir hva man gjør det til selv:)

Jeg vokste opp i en 2 roms med mamma og min bror, mamma hadde seng i stuen. Funket fint det, var det vi var vant med, og i dag trives jeg best i leilighet:)

Back
Topp