2 morkaker

Tonjemora

Betatt av forumet
Sist jeg var til jm så forklarte hun mer ang morkaka ettersom jeg har vist 2.
Hun sa at det var 2 egg som ble befruktet men den ene på en måte døde så da ble den ene morkaka igjen som til pynt:wideyed:
Sjansen for at 2 egg blir befruktet hos meg er veldig liten er at jeg har bare en eggleder og at vi egentlig skal slite med å bli gravid i det hele tatt men nå venter vi nr 2 så helt utrolig hva vi har fått til:D
Er det flere som har opplevd noe sånt?
Å ha 2 morkaker?
Så på en måte skulle det være tvillinger?
Tusen takk for svar på forhånd:happy:

Sist jeg var til jm så forklarte hun mer ang morkaka ettersom jeg har vist 2.
Hun sa at det var 2 egg som ble befruktet men den ene på en måte døde så da ble den ene morkaka igjen som til pynt:wideyed:
Sjansen for at 2 egg blir befruktet hos meg er veldig liten er at jeg har bare en eggleder og at vi egentlig skal slite med å bli gravid i det hele tatt men nå venter vi nr 2 så helt utrolig hva vi har fått til:D
Er det flere som har opplevd noe sånt?
Å ha 2 morkaker?
Så på en måte skulle det være tvillinger?
Tusen takk for svar på forhånd:happy:
Jeg har to morkaker, men venter tvillinger.

Har bare hørt om det, ikke opplevd det selv.

Jeg har to morkaker, men venter tvillinger.
Ja da har man 2 men har aldri hørt at man kan ha 2 men bare den ene fungerer, så ble litt paff når hu forklarte meg mer ang morkaka:D
Men jeg er glad det ikke er tvillinger for jeg trur jeg hadde gått på veggen om vi skulle få tvillingero_O

Det samme skjedde med en veninne av meg, men de fant ikke ut av det før den andre morkaka kom ut med et bittelite foster og en liten navlestreng på etter fødsel.

Venter tvillinger, men har kun en morkake :)
Det er vel det som kalles vanishing twin syndrom, eller noe slikt. Ekstra spesielt med bare en eggleder, men kroppen kan "pøse på" med egg når en f. Eks nærmer seg slutt på fruktbar alder og sikkert også av andre grunner.

Det samme skjedde med en veninne av meg, men de fant ikke ut av det før den andre morkaka kom ut med et bittelite foster og en liten navlestreng på etter fødsel.
Å såpass ja:wideyed: blir spennende å se når jeg har født da om de finner noe da:)

Venter tvillinger, men har kun en morkake :)
Det er vel det som kalles vanishing twin syndrom, eller noe slikt. Ekstra spesielt med bare en eggleder, men kroppen kan "pøse på" med egg når en f. Eks nærmer seg slutt på fruktbar alder og sikkert også av andre grunner.
Åj går det å ann? Utrolig hva kroppen får til:)
Ja vi er veldig takknemlig for at jeg blir gravid ganske fort selv om jeg har bare en eggleder:D

Hei.
Hos meg fant de og to morkaker, men 1 foster. Eg har aldri høyrt om da før. Men veldig gla for at alt står bra til med den litle i magen som fortsatt vokse og sparke i frå seg❤️

Sniker..

En kollega av meg opplevde det samme. Men de oppdaga det ikke før etter fødsel. Det viste seg at babyen hadde fått næring fra begge morkakene, og den var derfor ganske stor ved fødsel (over 5 kg).

Sniker..

En kollega av meg opplevde det samme. Men de oppdaga det ikke før etter fødsel. Det viste seg at babyen hadde fått næring fra begge morkakene, og den var derfor ganske stor ved fødsel (over 5 kg).
Wow såpass ja:nailbiting:
Den jeg har som ekstra er til pynt så ungen får ikke næring i fra den å det er helt greit for nr 2 blir sikkert like liten som storesøster:) men artig å høre at det er flere da:D

Back
Topp